Maleni Renault kao „Millennium Falcon“
…i taman kada smo pomislili da je Nissan sa svojim „Star Wars“ modelima u*rao motku, na scenu stupa Renault, čiji odjel marketinga u kolaboraciji s inženjerima nastoji europskim kupcima dati maleni i slatki francuski poljubac.
Naravno, na struju.
Renault Zoe – savršeno simpatičan gradski automobilčić koji se već od inicijalne ideje ne trudi biti ništa više i drugačije nego što jest. Pod time podrazumijevam svu silu sitnih i manje sitnih apela na podsvijest kakvima su proizvođači automobila u današnje vrijeme itekako skloni – pogotovo u domeni malenih gradskih potrkalica na četiri kotača.
Zoe je samo naziv. Bez ukalupljene pretencioznosti poput „IQ“, „Smart“ ili neke sasvim sedme koja asocira na pametan i inteligentan odabir (često) pretjerano skupog i (još češće) nepotrebnog, smiješnog i jadnog gradskog automobila. Iz tog razloga je Renault Zoe jednostavno čist i nepretenciozan, a još k tome i poprilično simpatičan automobil.
No naravno da budne i vječno gladne oči Renaultovog odjela marketinga nisu u stanju pustiti ovaj automobilčić na miru, već je isti na silu pretvoren u nešto što ni u bunilu ne može biti.
S obzirom na to da je Nissan s Disneyem već neko vrijeme u braku, nikoga ne čude raznorazne eskapade i poveznice njihovih modela sa „Star Wars“ franšizom. Uostalom, neki smo dan obradili temu u sklopu koje je taj isti Nissan na salonu automobila u Los Angelesu prikazao dosad najočitije poveznice između samog sebe i jedne od legendarnih franšiza iz domene bajkovite znanstvene fantastike.
Uglavnom, kako su Nissan i Renault i dan-danas prisilno vjenčani, naravno da se ta zvjezdana pošast proširila i u Francusku, pa nam eto svima „posebne izvedenice“ modela Zoe.
Dotična izvedenica pod okriljem je inspiracije najnovijeg nastavka serijala o zvjezdanim ratovima. No za razliku od Nissanovih pretjeranih marketinških projekata predstavljenih u Los Angelesu, Renault Zoe tek bojom i s nekoliko logotipova na sebi podsjeća na svoje ideološko porijeklo.
Nazvan „Millennium Falcon“, ovo se malo gradsko i donedavno simpatično gradsko čudo približilo franšizi uz koju se Nissan vezao poput pijanca za ogradu.
Naravno da je Renault Zoe u sklopu ove specijalne verzije dobio i nekoliko unikatnih detalja, te isto tako i nekoliko novih stavki opreme, ali stvarno ne znam kako objasniti neke od njih.
Mislim, ako ste ikada vidjeli „Millennium Falcon“ na filmu, onda vam je jasno kako je riječ o brzoj svemirskoj kanti koja je „Kessel Run“ odradila za manje od 12 parseka (što god to značilo).
Vjerujem da ste primijetili koliko se puta tijekom nekoliko epizoda „Ratova zvijezda“ taj isti „Millennium Falcon“ pokvario, te koliko su se Han Solo i Chewbacca zajedno s ostatkom ekipe namučili da ga održe u svemiru i u pokretu, pa nekako mislim da je ovom poveznicom Renault Zoe poslao jednu poprilično krivu poruku.
Dakle, u globalu je ovaj Zoe jednostavno otišao u krivom smjeru, ali je za pretpostaviti kako će kupci ove u samo 1,000 primjeraka limitirane serije malenog električnog Renaulta usprkos toj krivoj poruci uživati za volanom. Uostalom, kako i ne bi, kada se Renault potrudio u ovaj Zoe nakrcati stavke opreme poput Boseovog infotainment-sustava s Wi-Fijem, parking-kamere, 17-inčnih kotača i sve sile (hehe) naljepnica koje imaju zadatak na ultimativno-estetski način podsjetiti na svemirsku kantu s kojom je Han Solo letio po svemiru do momenta kada ga je ubio vlastiti sin.
Dakle, interijer ovog bijelog automobilčića na struju pršti opremom iz svih kuteva i to je super. Ali mi nitko na svijetu nije u stanju objasniti zašto se pobogu Renault odlučio detalje poput zvučnika, tepiha i dijelova centralne konzole polakirati u ljubičasto.
Možda sam zaboravio popiti anti-sklerin, ali stvarno se ne sjećam da je „Millennium Falcon“ na sebi imao ikakve ljubičaste detalje.
Uglavnom, kada se sve stavi na krpu, ova varijacija na temu Renaultovog modela Zoe stvarno nije baš pretjerano jasna, te ispada kako se odjel marketinga i opet malčice zeznuo u samoj ideji. Jer povezivati maleni gradski automobilčić na struju s ogromnom svemirskom kantom zrelom za otpad i „generalku“ jednostavno nije pogođena priča.
Stoga doista mislim da je Renault s ovim automobilom (tj. ovom izvedenicom modela) jednostavno u*rao motku i povezao budućnost s povijesnim materijalom uz koji smo dobrim dijelom odrasli.
Naravno da je svijetla strana ove ideje itekako jasna, ali možda je ekipa iz Renaultovog odjela marketinga ipak trebala dvaput razmisliti tijekom razrade, jer ovakav „automobil iz budućnosti“ usprkos svim stavkama opreme i faktorom ekskluzivnosti ispada smiješnim.
Slažete li se?