Konačno stiže nova Isetta
Steve Urkel najvjerojatnije doživljava višestruke orgazme od sreće, ali mi ipak dijelom zauzdavamo entuzijazam. A evo i zašto…
Jedan cilindar, 12 konja, 0,25 litara zapremine i jedna-jedina vrata s volanom montiranim na njih. Sve je to upakirano u legendarni „Bubble car“ s kojim je BMW 1955. godine dolepršao iz sivila vlastitog postojanja nakon 2. svjetskog rata. I time je stvoren jedan od najmanjih automobila svih vremena, te prvi koji se mogao pohvaliti s potrošnjom od svega 3 litre na 100 kilometara.
Ostalo su priče koje iz godine u godinu od ovog BMW-ovog modela čine apsolutnu legendu.
Tijekom godina i godina, Isetta je na tržište dolazila s potpisom raznoraznih proizvođača. No nevezano uz to je li potpisana od strane tvrtke Iso, Velam, De Carlo ili Romi, ovaj se naziv uvijek veže uz BMW. I to je sasvim u redu.
Popularnosti Isette je definitivno pridonio i svijet medija u sklopu kojeg se ovaj maleni BMW pojavljivao u serijama, filmovima i glazbenim spotovima. Wim Wenders je Isettu postavio kao jednu od okosnica radnje filma „Lisbon Story“, serija „Family Matters“ je zajedno sa Steveom Urkelom i njegovom Isettom nasmijavala Amere tijekom devedesetih, a Depeche Mode su u svijetu glazbe birali Isettu u sklopu glazbenih spotova za pjesme „Never Let Me Down Again“ i „Behind the Wheel“.
Dakle, sve je to skupa od ovog majušnog BMW-a stvorilo legendu koju i dan-danas mnogi pokušavaju replicirati.
Najnoviji pokušaj nazvan je Microlino i plod je istoimene švicarske tvrtke. Sa svojih je 2,4 metra dužine ovo pravi mikro-automobil, a uz očuvanje prostora u gradu Microlino je i ekološki svjestan. To u prijevodu znači da je pogonjen strujnim krugovima, odnosno baterijama.
U planu je Microlino ponuditi u dvije varijante snage i autonomije – onu s kapacitetom od 8 kWh i onu povećanog kapaciteta s 14,4 kWh. Ona manja nudi autonomiju od nekih 125 kilometara, dok ona jača netom prelazi 200 km i nudi cijelih 20 konjskih snaga i maksimalnu brzinu od 90 kilometara na sat. Iz tvrtke kažu kako punjenje baterija ne bi trebalo trajati duže od četiri sata, s time da postoji i tzv. „Type 2“ opcija koja uz sitnu doplatu te iste baterije do punog kapaciteta puni za tek nešto više od sat vremena. Samim time troškovi jednog punjenja ne bi trebali iznositi više od 1,5 eura, što u prijevodu znači da je ovaj automobil savršen za gradsku vožnju i potrošačku košaricu.
Doduše, motor je doniran iz viljuškara, kvake su skinute s Fiata 500, a i neki drugi dijelovi u svojim počecima nisu imali namjenu za upotrebu na ovom malenom retro-čudu na struju, ali to danas rade svi, pa zašto ne bi i ova švicarsko-talijanska ekipa.
Iskreno govoreći, ovakvih je strujnih prometalica u posljednje vrijeme čak i previše, te niti jedna ni po čemu ne ispada posebnom. No Microlino je stvarno fora, jer je upakiran u već desetljećima poznatu i ultra-simpatičnu karoseriju s kakvom je BMW na tržište izašao prije više od pola stoljeća. Po tome je ovaj automobil usprkos svoj sili strujnih krugova i baterija zapravo super-retro i to je onaj „kul“ faktor koji ovaj automobil nudi.
No ono „najkul“ vezano uz Microlino i dalje su vrata preuzeta s originalne Isette, tj. ona koja otvaraju prednji dio karoserije. Jer ne samo da je takav potez logičan i vjeran nekim minulim vremenima, već će kupci ovaj automobil moći parkirati okomito u odnosu na ostale parkirane automobile, a da pri tome ne ispadaju š*pci poput pojedinih vlasnika Smartovih i inih drugih mikro-gradskih prometalica, koji svoje „automobile“ usprkos vratima na boku parkiraju nosom ili dupetom uz nogostup…
Proizvodnja će započeti krajem godine, a prema najavama od strane proizvođača, sve bi se skupa trebalo odvijati u Italiji. Razlog tome leži u polovici dionica tvrtke Microlina AG. koje su u posjedu Talijana iz tvrtke Tazzari, a Talijani i struja…hm…recimo samo da baš i nismo uvjereni. No to je u svakom slučaju nebitno, pa na to i ne treba trošiti pretjerano puno teksta.
Ono bitno svodi se na popis opreme kojeg u biti nema, te na cijenu od nekih 12,000 eura, koliko za Microlino iznosi projicirana cijena. Dakle, ova naelektrizirana Isetta stoji daleko od poimanja jeftinog automobila. No usprkos tome je u ovom momentu zaprimljeno preko 7,200 narudžbi, pa je za pretpostaviti kako će tržište vrlo pozitivno reagirati na ovaj mikro-automobilčić na struju.
Prema navodima od strane proizvođača, prvih će 100 primjeraka svojim vlasnicima stići još ove godine, a ostatak proizvodnog plana u ovom momentu podrazumijeva 1,500 do 2,000 primjeraka godišnje – počevši od 2019. godine nadalje.
Dakle, Isetta je i dalje duhom među nama. I usprkos strujnim krugovima još uvijek privlači poglede i raznorazne valute s kojima kupci danas ionako plaćaju sve i svašta.
Stoga nam usprkos apsolutnom manjku afiniteta prema automobilima na struju i ideologiji s kojom se na tržištu pojavljuju u ovom slučaju nije žao što je tržište primilo još jednog. Jer iako ne skačemo od sreće, svejedno je i dalje riječ o jednom od onih vječno simpatičnih oblika i jednom instantno prepoznatljivom automobilu koji je na neki način fascinirao generacije auto-entuzijasta. Stoga se u ovom slučaju iskreno nadamo da će se ta fascinacija nastaviti.
A vi?