Koliko posebna može biti nova Toyota GR-86?
Ako je suditi prema dosadašnjem tijeku ovog praktičnog povratka u povijest, reklo bi se „jako“.
Ali to bi bila samo pretpostavka, pa je zato najbolje pobliže pogledati cijelu priču…

Toyota je prije nekoliko dana svijetu predstavila novu generaciju modela GT-86. Taj bi nasljednik ideologije jeftinog sportskog automobila za divljanje po zavojima trebao još ove godine stići na tržište u Japanu, a potom posjetiti i ostatak svijeta.
Pa iako Toyota i dalje gradi svoju GR-priču zbog koje se nova „86-ica“ naziva GR-86, lijepo je vidjeti da se ova slavna marka na neki način barem dijelom vraća svojim slavnim korijenima.
S obzirom na to da Toyota već godinama ne zna (ili ne želi) vlastitim snagama proizvesti neki sportski automobil u cijelosti, nikoga ne treba čuditi da je suradnja sa Subaruom još jednom rezultirala drugom generacijom ovog malenog Coupé-modela. A još manje treba čuditi činjenica koja kaže da su i Subaru i Toyota svoje sestrinske modele predstavili isti dan.
No kako u ovom momentu stoje najave oko oba modela, Toyota bi svoj GR-86 trebala nuditi u cijelom svijetu, dok Subaru misli svojatati svoj BRZ i nuditi ga isključivo u Japanu.
Ali o tom potom…

Prva generacija novokomponiranog „Hachi-Rokua“ pod poklopcem je imala Subaruov Boxer-motor.
Dotični je lagani motor niskog težišta raspolagao s 2 litre zapremine i 4 cilindra te na stražnje kotače gurao nekih 200 konjskih snaga.
Ovaj nasljednik te lagane ideologije niskog težišta i stražnjeg pogona utilizira Subaruov 2,4 litarski motor. Bez Turbo-punjača, hibridnih gluposti i električnih sr… da se zaustavimo na tome.

Dotični bi motor prema najavama od strane službenih krugova treba na stražnje kotače isporučivati 232 konja i nekih 250 „njutna“. I to bi trebalo biti sasvim dovoljno za ubrzanje do „stotke“ za 6,3 sekunde i jurcanje do maksimalne brzine od nekih 230 kilometara na sat.
Najveća snaga bi se trebala događati pri 7,000 okretaja u minuti, odnosno nekih 400 okretaja ispod praga uključivanja limitatora (odnosno „blokade“). A to pak u prijevodu znači da bi novi GR-86 mogao biti poprilično nervozan automobil i svojim karakterom više nalikovati nekoj naturpijanoj Hondi, nego nekom Subaruovom modelu iz povijesnih knjiga.
Hmmm…

Iz Toyote kažu kako „Glavni fokus ostaje na zadržavanju bitnih karakteristika zabave presudnih za zabavu u vožnji“.
I s obzirom na sve ono što je tijekom posljednjih godina pokazala Toyota GT-86, u to nema razloga sumnjati.
Pogotovo kada se u obzir uzme da je ova druga generacija 86-ice usprkos većoj količini opreme i igračaka za 5 kilograma lakša od one prethodne. Odnosno hvali se ukupnom težinom od 1,270 kilograma.
Isto tako vrijedi napomenuti kako je i 50% kruća u smislu šasije (sram vas bilo). I sve to uz identične gabarite s kojima je na tržište stigla i prva generacija Toyote GT-86.
Dakle, idila…

Što se dizajna tiče, tu je manje-više identična priča onoj kakvu smo već vidjeli. Stoga ovaj drugi nastavak za Toyotu GT-86 možemo gledati istim očima kao i drugi nastavak „Ghostbustersa“. Jer je nova GR-86 iste recepture i pokrenuta je s istim akterima priče. Ali je s druge strane kudikamo zanimljivija od originala.
A to je u današnje vrijeme jako teško izvesti u svijetu automobila. Ali i filma. Jer posljednji „Ghostbustersi“ su teško smeće.
Uglavnom, nova Toyota GR-86 ne pati od pretencioznosti i ne stidi se još jednom svratiti na tržište i biti ono što jest. To je lagani i maleni sportski automobil u čijoj je zabavi za volanom moguće uživati na dnevnoj bazi. U to nema sumnje.

Iako zbog uske suradnje s tvrtkom Subaru i dalje nije riječ o samostalnoj i punokrvnoj Toyoti, svejedno je lijepo vidjeti da se ideologija sportskog automobila polako i sigurno vraća u redove ove slavne marke.
Jer iskreno govoreći, usprkos vremenima, trendovima i raznoraznim pobrkanim lončićima s kojima se auto-industrija bori na dnevnoj bazi, Toyota bez sportskog programa definitivno nije Toyota.
I to je zapravo ono što ovaj automobil najbolje i najzornije pokazuje.
