Koliko novaca u Peugeotu traže za 508 PSE?!
Kratak odgovor na pitanje iz naslova bio bi nešto poput „u Peugeotu traže hrpetinu novaca za model 508 PSE“. I to je poprilično smiješno.
A evo i zašto je tome tako…
Peugeot je ovih dana otpočeo sa zaprimanjem narudžbi za dugo najavljivani model 508 PSE.
E sad, za one koji nemaju pojma o čemu se tu zapravo radi, recimo samo kako je riječ o već neko vrijeme poznatoj i prekrasnoj Peugeotovoj 508-ici. Ali za razliku od ostalih varijacija na temu ove ljepuškaste francuske limuzine, ova na sebi nosi skraćenicu PSE. A ta skraćenica u svojoj dužoj verziji označava „Peugeot Sport Engineered“. Odnosno nekadašnji Peugeot Sport odjel koji je svijet automobila itekako zadužio nekim svojim uracima.
Uglavnom, nakon podužeg vremena u sklopu kojeg je Peugeot svako malo izbacivao neku novu najavu ili „teaser“, 508 PSE je konačno stigao i do Njemačke, gdje je dostupan u dva stila karoserije: limuzina i karavan.
Obje karoserijske verzije imaju identične motore i performanse. Naravno, ako je za vjerovati ekipi zaposlenoj u Peugeotovom odjelu marketinga.
Peugeot 508 PSE pod poklopcem motora ima 1,6-litreni motor s Turbo-punjačem i dva elektro-motora. I sve to zajedno posredstvom 8-brzinskog mjenjača najnovije generacije na sva četiri kotača donosi maksimalnu snagu od nekih 355 konja i 520 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz).
U praksi to naravno znači i zavidne performanse, pa je tako vrijedno spomenuti ubrzanje od 0 do 100 kilometara na sat u trajanju od 5,2 sekunde i maksimalnu brzinu od (limitiranih) 250 km/h.
Odnosno sasvim dovoljno za jedan ovakav automobil koji izuzev na performanse akcent stavlja i na ekološku svijest.
Prema navodima iz službenih brošura, baterija od 11,5 kWh može se napuniti za nekih 2 sata. I to iz punjača uštekanog u zidnu utičnicu. I tih bi 2 sata punjenja trebala biti sasvim dovoljna da vozač za volanom ovog automobila u „strujnom modu“ ostvari domet od nekih 42 kilometra.
S druge strane te električno-benzinske medalje Peugeot navodi potrošnju od 2 litre na 100 kilometara prema WTLP-ciklusu i uz to iskazuje apsolutnu predanost ekologiji, izbacujući ukupno 46g/km CO2.
Dakle, ne može se reći da se u Peugeotu nisu potrudili oko ovog automobila.
Prema navodima koj pak dolaze direktno od strane proizvođača, ovaj se novi 508 za europsko tržište proizvodi u tvornici Mulhouse u Francuskoj. Iskreno ne znam kome je ili čemu taj podatak zapravo bitan, ali kad je već tu i na njega se stavlja poseban naglasak, neka se i to spomene u sklopu ovog teksta.
No kupcima će u svakom slučaju biti važniji podatak koji izuzev tehnologije i konja odlazi u smjeru atraktivnosti ovog Hibrida. A u tom je pogledu 508 PSE apsolutno uvjerljiv i poseban.
Peugeot 508 PSE može se pohvaliti ekskluzivnim karoserijskim kompletom koji podrazumijeva novi prednji branik s krilcima i drugačijom rešetkom.
Tu su i optički dodaci poput redizajniranih pragova, a stražnji dio u domeni izgleda briljira u kombinaciji s difuzorom, te urezima sa svake strane iz kojih vire ispušne cijevi.
U sklopu standardne se opreme za ovaj automobil nalaze i 20-inčni kotači, tri završne boje (selenium siva, crna Nera i biserno-bijela) i još hrpetina sitnih detalja koji od ovog automobila čine još kudikamo impresivniji paket od onog kakav već poznajemo.
Ista je priča i sa svemirskim interijerom u kojem prevladavaju elektronički gadgeti poput 10-inčnog ekrana infotainment-sustava, i-kokpita, „head-up“ zaslona i tome sličnih igračaka. U kombinaciji sa svim tim elektroničkim postignućima kupci na izbor imaju i vrhunski audio-sustav, a za potpun dojam uživanja u vožnji tu su i grijana sjedala s funkcijom masaže za vozača.
Dakle, nedostaje samo „happy-end“.
Ali o tom potom…
Standardna oprema također uključuje sustave poput prilagodljivog tempomata s funkcijom „stop & go“, automatskog kočenja u nuždi, te upozorenja koje pišti i cvili kada automobil napusti gabarite prometne trake. A tu je naravno i „night-vision“ sustav nakon čijeg uključivanja vozač može bez problema na cesti glumiti komandosa. Pogotovo ako se u tom momentu nalazi za volanom sivog Peugeota 508 PSE.
Dakle, reklo bi se kako je Peugeot s ovim automobilom nije ostvario tek nešto tehnološki zrelo, već i nešto doista posebno.
Ali u cijeloj priči ipak možda ne bi trebalo zaboraviti sve one divne i predivne Peugeotove modele čiji su se elektronički sklopovi ponašali kao da imaju COVID-19. Odnosno, od pojedinih modela činili automobile koji su svako malo bili priključeni na respirator.
Ti su loše sastavljeni i poprilično nekvalitetni elektronički sklopovi umalo presudili ovom proizvođaču automobila i odveli ga u ropotarnicu povijesti. A ovdje je riječ o Hibridu, odnosno o automobilu koji bez svojih elektroničkih komponenti može tek stajati ispred zgrade i izgledati lijepo. Stoga neka se nitko ne čudi što na ovaj automobil usprkos nekih divnim atributima gledam kao skeptik.
…a onda je tu i cijena koja zasigurno ovom Peugeotu neće baš ići na ruku…
Naime, u Njemačkoj bi cijena za baznu limuzinsku verziju 508-ice PSE trebala iznositi nekih 66,600 Eura, dok bi ona karavanska verzija trebala koštati još nekih 1,300 Eura više. Pa ako bismo bili zločesti i uspoređivali neusporedivo, recimo da BMW M340i xDrive na njemačkom tržištu košta nekih 3,600 Eura manje. A to nije malo novaca iz kojeg god kuta gledali cijelu priču.
Uglavnom, kada bi Peugeot 508 PSE i BMW M340i xDrive bili u obliku „Top Trump“ kartica na stolu, BMW bi bez problema odnio pobjedu. Jer je dotični BMW u krajnjoj liniji jači, te ubrzava uvjerljivije i ide bolje od Peugeota. Ali da se kojim slučajem radi o izboru za Miss-automobilskog svijeta, Peugeot bi već na prijavama odnio pobjedu nad pomalo pretilim i pretencioznim Bavarcem.
Stoga se na kraju cijele priče i opet sve svodi na afinitete, odnosno pripadnost marki.
I to je zapravo zaključak ovog teksta.
Slažete li se?