Je li SP Automotive Chaos grčki dokaz da je struja za papke?
Sudeći prema brojkama, reklo bi se da jest. Ali…
Tijekom posljednjih se godina svako malo u fokusu automobilskih medija pojavljivala neka šupa iz koje su najavljivane opake brojke. I ako ćemo realno, sve su te brojke zajedno s najavama ispale smiješnima.
Uostalom, ako se samo prisjetimo tvrtke Lyons Motor Car Company i njihovog Streamlinera, postaje jasno zašto se smijuljim na sve te najave, brojke i ekskluzivnost u pokretu. Isto vrijedi i za Devel Sixteen koji svojih 5,000 konjskih snaga nikada neće donijeti na cestu i njima fascinirati ikoga. Jer da je priča na bilo koji način drugačija, već bismo odavno gledali razularene i nasmiješene novinare koji za volanom nekog takvog čudovišta nekontrolirano ispuštaju tjelesne tekućine.
Uglavnom, zato pri najavama takvih rekordnih i megalomanskih projekata većinom umiremo od smijeha.
Ali…

Ako spomenemo ime Spyros Panopoulos, to vam najvjerojatnije neće značiti ama baš ništa. Isto tako vam ništa neće značiti niti ako spomenemo naziv tvrtke SP Automotive, jer za nju do danas najvjerojatnije nikada niste čuli. A kada svemu tome dodamo Grčku kao zemlju iz koje dolaze g. Panopoulos i njegova tvrtka, eto nam još jedne priče koja u bazi nema veze sa stvarnošću.
No prema službenim najavama od strane dotične tvrtke s bazom u Grčkoj, izgleda da ekipa iz SP Automotive itekako misli ozbiljno protresti svijet automobila i proizvesti prvi „Ultra-car“ koji je svijet ikada vidio. I to pod nazivom „Chaos“, što pak nikome ne treba posebno prevoditi i pojašnjavati.
Ako bismo se orijentirali prema pukim brojkama, recimo da se radi o 4 litre zapremine V10-motora. Dotični se motor vrti na punih 12,000 okretaja u minuti i na kotače isporučuje 2,000 konjskih snaga. Odnosno čak 3,000 konjskih snaga u onoj jačoj verziji.
Performanse u sklopu marketinške kampanje dolaze u obliku brojki od 1,8 sekundi do stotke i maksimalnu brzinu od čak 499 kilometara na sat. Odnosno 310 milja ako vam je imperijalni sustav draži.
Sve to dolazi za cijenu od samo 6,4 ili 14,4 milijuna Dolara. Naravno, ovisno o tome preferirate li brojku od 2,000 konja ili pak onu od 3,000.
Ali…

Za početak Grčka kao zemlja nikada nije proizvela hvale vrijedan automobil. Jer ako samo malčice zavirimo u portfelje tvrtki poput Attica, Scavas, Neorion ili Korres Engineering, brzo ćemo shvatiti kako Grčka jednostavno nije zemlja iz koje dolaze automobili vrijedni bilo kakve pažnje.
Isto tako možemo reći i za tvrtku SP Automotive koja do sada nigdje nikada nije bila prisutna, niti je svijet automobila ikada zadužila za bilo što.
A sada odjednom pričamo o novoj klasifikaciji unutar svijeta automobila, 3,000 konja i vrijednosti koja premašuje 14 milijuna dolara.
Hmmm… Jesam li jedini koji s određenom dozom skepse gleda prema cijeloj priči?
Nekako sumnjam da jesam…

Što se motora tiče, dotični je navodno oplemenjen nekakvih Hibridnim pogonom. Ali u ovom se trenutku ne zna niti odakle sama baza motora dolazi, a kamoli odakle stiže sva ta Hibridna tehnologija s kojom je Chaos oplemenjen i zbog koje može razviti svu snagu s kojom se tvrtka odlučila pohvaliti u sklopu najava svog „Ultra“ automobila.
Uz to se na sva zvona najavljuje megalomanski velik kočioni sustav, aerodinamička svojstva kakva do sada još nitko nikada nije imao prilike vidjeti te 22-inčne kotače koji nisu lijevani ili kovani, već printani na 3D-printeru.
A za kraj se nagovještavaju i padovi rekorda koje su do sa svojim modelima postavljale tvrtke poput Porschea, Ferrarija, Bugattija, SSC-a i tome sličnih proizvođača super i hiper-automobila velikog kalibra.

Dizajnom je Chaos… Hm… Aerodinamičan. I u ovom trenutku mogu reći da nije ni najmanje lijep.
Impresivan da – isto kao i uglat. Ali nikako lijep.
Barem ne u onom klasičnom smislu takvog opisa.
Doduše, lijepo je vidjeti da ne utilizira dizajnerski jezij Akropole, odnosno na sebi nema jonske i korintske stupove. Isto tako ne kombinira tijelo nečega s glavom nečeg srugog, što je također veliki plus. Ali da smo do sada već stoput imali prilike vidjeti ljepši automobil od ovoga, to je apsolutno istina. I to usprkos činjenici koja kaže kako ovo nije automobil koji se svrstava pod do sada poznatu klasifikaciju.
Ako se mene pita, jedina svjetlom obasjana točka svodi se na činjenicu da SP Automotive Chaos nije automobil na struju. Barem ne u onom apsolutnom smislu takve klasifikacije.
Riječ je o automobilu koji umjesto smiješnih baterija i elektrona donosi oktan u krvi i potiče adrenalin, a ne strah od autonomije koji je sveprisutan u domeni električnih mlinaca za kavu kakve proizvođači nazivaju automobilima.
Uglavnom, kada se sve zajedno zbroji na hrpu i podijeli s dvanaest, dobivamo jednu poprilično nevjerojatnu priču koja dolazi iz Grčke i u konačnici košta poput BDP-a omanje države.
A onda se za kraj postavlja i pitanje tko bi normalan dao 14 milijuna Dolara za automobil iz tvrtke za koju nitko nikada nije imao prilike čuti, kada na svijetu postoje etablirani i poznati proizvođači čuda na četiri kotača.
Ali to je na neki način pomalo retoričko pitanje, zar ne?!
