Je li ovo pravi Seat za sladokusce?
Iako bi to Slavko Cvitković drugačije opisao, postavlja se pitanje je li najnovija i najagresivnija verzija Seatovog modela Leon Cupra R doista automobil za VW-entuzijaste ili za sladokusce u općenitom smislu.
310 konja. Točka.
Motor od dvije litre. Točka.
Turbo-punjač. Točka.
DSG-mjenjački sklop. Točka.
Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,8 sekundi. Točka.
Maksimalna brzina od 250 km/h. Točka.
Prednji (Brembo) diskovi promjera 370 mm. Točka.
12,5% bolja aerodinamička svojstva u odnosu na model bez „R“ u nazivu. Točka.
Novi pasus.
Sve ovo gore navedeno dijelovi su performansi s kojima raspolaže najnoviji i poprilično limitirani Seat Leon Cupra R.
Iako floskule iz prezentacijskih materijala govore o „najbržem Seatovom modelu svih vremena“, to zapravo nije ništa čudno. Uostalom, tehnologija iz dana u dan napreduje, a nečime se i kupci trebaju privući u salone (odnosno na listu čekanja u slučaju ovog modela), pa takvi navodi stvarno nikog normalnog ne bi trebali fascinirati.
Stoga pustimo sve te divne i krasne navode upakirane u metalik-sivi papir s narančastom mašnicom i posvetimo se nekim malčice čudnim detaljima s kojima se Leon Cupra R u stanju „pohvaliti“…
Za početak tu je limitirana serija od 799 primjeraka koji će biti dostupni na tržištu jedno kraće vrijeme. Od tih 799 primjeraka, njih 300 će biti opremljeni s gore navedenim DSG-mjenjačkim sklopom, dok će 499 komada kupcima doći u izdanju s manualnim mjenjačem.
Sve je to naravno super, ali me stvarno jako interesira otkud su Seatovci došli baš na brojku 799 i što ona zapravo znači.
…a kad je već (ponovno) spomenut mjenjački sklop, postaje nejasnim zašto pobogu manualna opcija pruža 310 konja, dok ona digitalna DSG-varijanta snagu ograničava na njih 300. Nije li to apsolutno nelogično? Tim više što obje opcije mjenjačkog sklopa ovaj Leon tjeraju do stotke u istom vremenskom periodu od 5,8 sekundi, pa…
Hm…
Što se maksimalne brzine tiče, ona je elektronički limitirana na 250 kilometara na sat. I to je nešto na što smo navikli gledati kod Nijemaca već nekoliko desetljeća. No prema nekim navodima „između redaka“, novi Leon Cupra R bez limitatora brzine je u stanju potegnuti do čak 280 km/h, ali je za pretpostaviti da u slučaju „skidanja blokade“ odjednom prestaje vrijediti garancija.
No dobro…neka im bude ako je stvarno tako.
Što se tiče onih 12,5% poboljšanih aerodinamičkih svojstava u usporedbi s Cuprom bez sufiksa „R“, moram priznati da me taj dio priče malčice podsjeća na one „statističke“ podatke s kakvima raspolažu prosječne reklame za šampone ili dijetalne proizvode.
Sjećate se onih fora poput „12,5% manje peruti“ ili pak „12,5% manji obujam struka“?
Naravno da se sjećate.
No u Seatu tu brojku potvrđuju s navodima koji podrazumijevaju proširenu karoseriju, veći trag kotača, elektroničku „šperu“ i posebno prilagođen i dorađen adaptivni ovjes, pa ajmo im vjerovati na riječ.
Seat Leon Cupra R je 12,5% uvjerljiviji u smislu strujanja zraka uzduž i poprijeko karoserije, pa eto jedne bitne stavke za „gikove“ i „sektaše“.
Što se same karoserije tiče, od detalja na njoj tu ima nekoliko novosti: prednji branik, pragovi, stražnji difuzor. Svaki od navedenih napravljen od karbona i posebno prilagođen za jurnjavu kakvu vozači Seatovih modela još nikada nisu doživjeli – naravno, uz onih 12,5% manje peruti ili kako li već.
Samim time bi Seat Leon Cupra R trebao izgledati posebno i dok juri i dok stoji, i to je sasvim u redu.
Doduše, nigdje nije spomenuto hoće li se ovaj automobil na tržištu pojaviti u bilo kakvoj drugoj boji izuzev mat-mafija-sive s bakrenim (odnosno kako brošura kaže „kontrastnim“) detaljima, ali to možda i nije toliko bitno, pa na tu temu nema smisla trošiti pretjerano puno teksta.
Uostalom, generalno gledano, Leon Cupra R izgleda dobro. Sasvim dovoljno dobro.
Interijer je također uz nekolicinu novih igračaka dobio i svu silu „kontrastnih“ dijelova polakiranih i(li) prošivenih bakrenom bojom s kakvom se može pohvaliti eksterijer. Stoga će već poslovično sivilo kakvo „krasi“ većinu današnjih kompaktnih automobila biti kudikamo lakše za podnijeti.
Time bi novi i pomalo čudnovato limitirani „najbrži Seatov model svih vremena“ trebao osiguravati ugodan prostor za provođenje vremena. Ali ne samo ugodan, već i siguran, jer je uz malu vojsku zračnih jastuka u cijeloj priči prisutan i zamjetan broj skraćenica.
Tako Seat Leon Cupra R ima DLC, ASR, ABS, LDC, DAC, SDP, MOST, HSLS i još svašta nešto, pa je za pretpostaviti kako je ovaj automobil čak i zlatni Retriever u mogućnosti voziti brzo, te istovremeno ostati siguran na cesti u bilo kojem režimu natjeravanja. To su u svakom slučaju dobre vijesti, zar ne?! Pogotovo za zlatnog Retrievera.
Uglavnom, kad se sve skupa zbroji na hrpu, pomnoži s tri pi polovine i podijeli s dvanaest, već je na promo-fotografijama moguće vidjeti da je Seat s ovim Leonom odradio dobar posao.
Doduše, brojka od 799 primjeraka i dalje nije baš pretjerano jasna, ali je za pretpostaviti da u Seatu ipak ima nekakav smisao. Uostalom, ako već ništa drugo, onda će ovaj automobil poslužiti kao dobra reklama za Seatovu Cupra-podgrupu koja bi se uskoro trebala sama za sebe pojavljivati na tržištu.
Stoga ovaj automobil treba gledati kao evoluciju nečega i otvaranje jednog novog poglavlja u Seatovoj povijesti.
…a onda je tu i Nordschleife na kojem će tijekom idućih dana Seat s ovim automobilom zasigurno pokušati štoperici objasniti da može bolje od Renaulta. I eto instantne reklame za 12,5% manje kamate ili kako li već.
Jel´da da se veselite?