I Lamborghini je pokleknuo pred strujnim krugovima
Ukratko govoreći, Lamborghini je potvrdio da će cijela paleta budućih modela biti uobličena u Hibride. I to u roku od tri godine.
A onda slijedi i njihov prvi potpuno električni model.
“Za godine 2021. i 2022. još uvijek imamo dobru priliku ići naprijed samo s motorima s unutrašnjim izgaranjem. I to s novim inačicama ili nadogradnjama. A tada dolazi drugi korak, koji je u ovom trenutku i najvažniji. Odlučili smo elektrificirati sve naše aktualne modele do 2024. godine“.
Rekao je to nedavno g. Stefan Winkelmann, inače izvršni direktor Lamborghinija.
Prema daljnjim navodima g. Winkelmanna, Lamborghini Urus bi trebao biti prvo hibridiziran. I to uz obećanje da će PHEV biti brži od „običnog“ Turbo-punjačima oplemenjenog V8 modela koji se u današnje vrijeme (odlično) prodaje. Stoga vrijedi pretpostaviti kako će Urus u budućnosti koristiti neku talijaniziranu verziju 670 konja snažnog hibridiziranog V8-motora koji Porsche trenutno koristi u e-hibridu Cayenne Turbo S.
Ali kako je Urus u konačnici SUV-model, za taj nas dio baš i nije pretjerano puno briga.
Ono što pak bode u oči, vezano je uz aktualni i naizgled vječni „Big Lambo“ pod nazivom Aventador. Jer uskoro slijedi konačni kraj za to nabildano čudovište nalik borbenom avionu s kotačima koje dolazi iz Sant´Agate Bolognese.
Buke iz ispušnog sustava navodno ne bi trebalo nedostajati, ali s obzirom na to da će nasljednik Aventadora ipak biti Hibrid, za pretpostaviti je kako će ta buka biti umjetna. Odnosno producirana iz zvučnika. A to već u teoriji pali veliku crvenu lampicu, zar ne?!
G. Winkelmann oko tog dijela priče kaže kako „Za nasljednika modelu Aventador i dalje planiramo zadržati V12-motor, tako da problem sa zvukom neće biti nešto o čemu moramo voditi računa. Jer motor i dalje ostaje tamo gdje je i bio, pa će uz njega dolaziti i pravi zvuk na kakav su naši klijenti navikli“.
Što se tiče modela Huracana, u ovom se trenutku zna tek da će dotični model također dobiti svog nasljednika. Neke najave govore o tome da će V10-motor bez umjetnog disanja dobiti barem dva respiratorna pomagala, ne bi li polarni medvjedi i djetlići bili zadovoljniji i lakše disali. Ali to je u pravilu to. I sve su samo pretpostavke oko kojih u ovom trenutku ne vidim smisla trošiti vrijeme.
Striček Stefan je oko svega tek ukratko rekao kako „Nije moguće kanibalizirati ono što imamo danas. Ali moj je san imati najbolje od dva svijeta. Odnosno proizvesti automobil koji je četverosjed i nalik GT automobilima iz ‘pedesetih i šezdesetih godina prošlog stoljeća“. I to bi prema svemu sudeći trebala biti neka daljnja razradbena izvedenica nekada davno predstavljenog koncepta pod nazivom Estoque.
Ali o tom potom…
Ako bih pretpostavio u kojem će smjeru ići priča o GT-četverosjedu koji izuzev na luksuzu ima naglasak i na performansama, povijest istog momenta puni moždane vijuge. Jer ne treba zaboraviti da je Lamborghini s modelom Espada već pokušavao takve pothvate. Samo je za pretpostaviti kako bi se u ovim novim i modernim vremenima pogonjenim strujom dotična Espada mogla nazivati E-Spada.
I to bi zapravo bilo fora.
Ali nadam se da ipak neće biti tako.
Jer iz povijesti je najbolje učiti, a ne živjeti u njoj.
Uglavnom, kako u ovom trenutku stoje stvari, pred vječno beskompromisnim bi Lamborghinijem trebala stajati neka nova vrata. I neka nova vremena u koja bi ova slavna marka kroz ta vrata trebala otići.
Izvršni direktor Lamborghinija u svakom slučaju ima viziju. A s obzirom na to da je Lamborghini ionako već odavno u vlasništvu Nijemaca, ne bi trebalo čuditi ako moderna logika na kraju krajeva pobijedi strast i manjak kompromisa. Tj. glavne atribute koji su desetljećima prije prodavali modele ove slavne marke.
Stoga na kraju krajeva ne treba odmah prekrižiti Lamborghini. Jer sam siguran da će tvrdoglavi Talijani uzavrele krvi pronaći načina da nas sve zajedno fasciniraju. I to na pravi način, umjesto s ekranima i strujnim krugovima.
No kako rekoh i prije… O tom potom.