Google autonomni automobil je u krizi?
Ideja i provedba zamisli da Google proizvodi autonomni automobil je dugo već u igri. Negdje je, međutim, zapelo. I to nedavno. Saznaje se da je riječ o podcijenjenosti težine procesa, zakonima, a možda i o tome da proizvodnju automobila treba ostaviti proizvođačima, a ne „nerdovima“.
Ako već mora postojati samovozeći ili autonomni automobil, mnogi su mišljenja da bi ih onda trebalo prepustiti profićima u ruke. Ne misle tako razne druge industrije koje su pohrlile u proizvodnju automobila kao Hrvati u kredite. Na tragu toga, što se tiče Googlea, izgleda da hrpe novca i puno pametnih ljudi ipak ne mogu pretvoriti bilo koga u proizvođača auta preko noći.
Otkad je sve počelo za Google nije se mnogo toga pomaknulo. Osim ako ne računate kazne za presporu vožnju, koje su preslatke, ali ne i nešto bitno u razvoju. Google i dalje nije do koljena, ma ni do gležnja, Tesli što se tiče brojke sati provedenih u autonomnoj vožnji cestama. Nedavno je odstupio i glavni i odgovorni za projekt Chris Urmson. Nakon sedam godina rada. Nekad je govorio ovako, a zatim je ove godine iznenadio izrečenim u teksaškom Austinu. Naime, priznao je da ne zna hoće li Google autonomni auto stići regularno na ulice u roku od tri ili trideset godina. To nije mala stvar za izreći, a može biti i indikator koječega. Možda su u kompaniji na leđa preuzeli malo više toga nego što mogu podnijeti.
Prije ljeta ove godine je bilo potvrđeno partnerstvo Googlea i Fiat Chrysler Automobiles za zajedničku suradnju u razvoju samovozeće tehnologije. Bio je to prvi put da se Google aktivno povezao s nekim od velikih proizvođača automobila. Prvi korak suradnje koji su najavili bilo je opremanje 100 primjeraka Chrysler Pacifica modela samovozećom tehnologijom. Ti FCA modeli bili bi prilagođeni za unos raznovrsne opreme i tako proizvedeni samo za dotični projekt.
Da ljubav Googlea i FCA grupacije nije nešto ekskluzivno, potvrdilo se nedavno šuškanje o pregovorima s Hyundai kompanijom. Valjda je Google shvatio da se s automobilskom industrijom treba povezati, a ne se s njom natjecati.
Druge možebitne smetnje su zakonske prirode. Došlo je do nekih promjena. Testiranja samovozećih automobila su dopuštena samo u četiri savezne zemlje SAD-a. Ono što se nikome u Googleu nije svidjelo, a pogotovo Chrisu Urmsonu koji je protiv toga lobirao, jest zakonska odredba rodne im Kalifornije. Sporni dio je sadržan u tome da se autonomno testiranje na javnim cestama dopušta jedino ako je u automobilu spreman tehničar sa svim mehanizmima da preuzme „vožnju vulgaris“.
Ideja da se ugrade ponovno volan i kočnice u ono što guglovci zamišljaju kao supermoderni, gotovo robotski, auto mora da nije bila glazba za njihove uši. Što će od toga sve ga biti i gdje će se automobili nastaviti testirati – ostaje za vidjeti.