Ferrari potvrđuje početak svoje „nove“ ere
…koja je u pravilu otpočela prije tridesetak godina, no danas ponovo postaje aktualna.
Prošlo je tridesetak godina otkad je Ferrari na tržište predstavio model 208 GTB s Turbo-punjačem, te time otvorio Pandorinu kutiju iz koje su katkad izlazili katastrofalni modeli poput Mondiala, a katkad i legende poput F40. No čini se kako Turbo-era u Maranellu nikad nije bila ništa više od eksperimenta, pa stoga ni ne čudi sva sila modela koji su bez ikakvih dišnih pomagala dolazili na scenu i fascinirali auto-entuzijaste diljem svijeta.
No kako prema raznoraznim teorijama zavjere naftnih rezervi ima još za pola sata, a sama zemaljska kugla samo što nije nestala zbog sunčevog zračenja, legislature raznih zemalja propisuju standarde zbog kojih svijet automobila mora razvijati nove tehnologije uspomoć kojih bi čovječanstvo moglo dobiti još koju godinu egzistencije gratis. Tako je postupio i Ferrari, te je u Maranellu na stručnom sastanku ljudi u dizajnerskim odijelima dogovoreno da malo pomalo motori u modelima te tvrtke dobivaju umjetno disanje, tj. Turbo-punjače, kako bi se zadržao nivo performansi za koje su Ferrarijevi modeli i više nego poslovično sposobni.
S druge strane i Talijani imaju obraz i savjest, pa kako u današnje vrijeme ispada zločestim i bezobraznim na tržište nuditi V8-motore koji ubijaju manje životinje i od kojih žuti lišće, ovakva odluka nimalo ne čudi.
Prvi mode koji je prošao iz tame na svjetlo bio je Ferrari California, koji je tom prigodom dobio oznaku T (što označava dodani Turbo-punjač, a od prije nekoliko dana je potvrđeno da i super-automobili ove marke dobivaju Turbo-punjače i time planetu čine ljepšim mjestom za život.
No za razliku od hrpetine proizvođača automobila koji u sklopu takvih najava nude petoljetne planove i pri tome zvuče poput Željka Keruma kad pokušava objasniti svoju ulogu u društvu, Ferrari je jednostavno odlučio na primjeru pokazati kako će izgledati budućnost modela te slavne tvrtke.
Uglavnom, eto nam svima Ferrari 488 GTB.
Ferrari 488 GTB je nazivom samo brojka 30 dodata na već postojeći model 458, te za razliku od potonjeg kao sufiks brojkama ima skraćenicu od „Gran Turismo Berlinetta“ umjesto pokušaja reklamiranja talijanske turističke zajednice, no ako ćemo iskreno, već prema samim najavama je zapravo i 30 puta ljepši i fascinantniji od modela 458 Italia.
Kada sam usmjerio pogled prema prvim fotografijama, prva instinktivna reakcija je bila spustiti hlače i otići na neko skrovito mjesto na par minuta
Da, Ferrari 488 GTB ne samo da izgleda TOLIKO dobro, već sam zapravo zbog jednog pogleda (kako bi to Massimo slikovito opisao) konačno shvatio značenje izraza „car porn“.
Uglavnom, što se dizajna ovog automobila tiče, mogu reći samo da su dizajneri definitivno teški perverznjaci, jer u današnje vrijeme nacrtati ovako lijep automobil kojem s jedne strane nedostaje nekoliko mitraljeza, dok s druge strane ti isti mitraljezi savršeno odgovaraju uz najmodernije dizajnersko odijelo, jednostavno nije čest slučaj.
Samim time mislim da bi se ovaj automobil bez ikakvog problema mogao nazivati Ferrari 488 Mafia.
Izuzev apsolutno fascinantnog dizajna tu je i motor oko kojeg su puristi i zaljubljenici u Ferrari dizali pobune, koji zapravo usprkos umjetnom disanju (tj. Turbo-punjaču) i nešto smanjenom zapreminom u odnosu na model 458 Italia ne samo da ispada konkurentnim, već i superiornim.
Naime, dotični motor je i dalje V8, no zapremina je s 4,5 litara smanjena na 3,9 litara, što jako veseli eko-mentaliste i predstavnike legislatura pojedinih država. No nemojte ni na sekundu pomisliti da je ovaj novi V8-motor slabiji od onog na kakvog smo dosad navikli, jer to ni približno nije slučaj.
Dapače, novi se V8 „turbak“ može pohvaliti sa 660 konjskih snaga i skoro 760 Nm maksimalnog okretnog momenta, što pak rezultira s ubrzanjem od 0-100 km/h za 3 sekunde, 0-200 km/h za 8,4 sekundi, te maksimalnu brzinu od 335 kilometara na sat.
S obzirom na performanse s kojima se ovaj automobil čak pomalo i razbacuje, nimalo ne čudi činjenica da je 488 GTB na Fiorianu (odnosno Ferrarijevoj testnoj stazi za one koji ne znaju) napravio ukupno vrijeme od 1:23, što je za oko dvije sekunde brže od modela 458 Italia, odnosno oko pola sekunde brže od specijalne verzije tog modela, odnosno 458 Speciale.
No to su sad već brojke koje opisuju iskustva kakva nikome od nas nisu ni približno poznata, pa mislim da nema smisla nastaviti u tom tonu.
Ono što je bitno reći jest činjenica da je Ferrari s ovim modelom na najljepši mogući način svijetu objasnio da je Turbo-era jednostavno potrebna i da sa sobom ne nosi nikakvo smanjenje performansi i brzine, a samim time ni Ferrarijeve vječne fascinacije.
Dapače, u ovim suludim i raznoraznim glupostima opterećenim vremenima, Ferrari je s novom Turbo-erom samo ostao dosljedan sebi, te iskreno vjerujem kako su California i 488 GTB samo označili početak i zagrebli površinu svega onoga što će tijekom sljedećih godina nastaviti fascinirati zaljubljenike u Ferrari, a i one koji to dosad možda nikada nisu bili.
U svakom slučaju, ako se mene pita, ovo bi već sad mogao biti automobil godine.
Forza Ferrari.