Ferrari i 350 posebnih primjeraka aktualnih modela
Reklo bi se kako je sve bitno rečeno već u naslovu, ali usprkos tome svejedno idemo malo dublje u detalje…
Iako se kao datum osnivanja jedne od najposebnijih tvrtki svih vremena (u domeni svijeta automobila, ali i šire) spominje 13. rujna 1939. godine, ekipa iz Maranella ovih je dana odlučila započeti proslavu 70 godina svog postojanja. Da, Ferrari postoji već skoro sedam desetljeća.
Tijekom tog je vremena iz manufakture u Maranellu na svijet stigao ogroman broj po mnogočemu fascinantnih modela. Neki su već na prvi pogled očaravali svojim dizajnom i brojkama, dok je za neke pak trebalo proći vremena da budu sveopće prihvaćeni, no u pravilu vrijedi generalizirati i reći kako Ferrarijeva tvrdoglava orijentacija prema performansama nikoga tko voli svijet na četiri kotača ne ostavlja ravnodušnim.
Enzo Ferrari ili “Il Commendatore” (kako su ga mnogi oslovljavali iz poštovanja) oduvijek je bio zaluđen brzinom i cestovnim automobilima davao je važnost tek toliko da se iz njihove prodaje osigurava budžet za utrke. Samim time je tijekom nekih prošlih vremena bio čest slučaj da se kvaliteta cestovnih modela stavlja na drugo, treće ili neko sasvim sedamnaesto mjesto, no snaga i performanse su uvijek bile prisutne u kombinaciji. Time je Ferrari stekao ogroman ugled i među kupcima koji nisu imali aspiracije prema trkaćoj stazi, a to je u svakom slučaju bio velik posao.
Danas Ferrari za neke znači perfekciju, dok za neke druge pak znači tek hrpetinu automobila koji nikome nisu potrebni. Neki Ferrarijeve modele vide i kao nedorađene hrpe pretjerano skupog smeća, ali takvi u pravilu ni ne zaslužuju komentar, pa o njima ne bih ovom prilikom.
Uglavnom, na spomen ovog slavnog prezimena na svijetu praktički da i nema osobe koja ne zna čime se Ferrari bavi, pa bih time zapravo stavio točku na “i”, te zaključio kako se radi o jednom od najpoznatijih proizvođača automobila na svijetu.
Jedan dio razloga zašto je tome tako definitivno se svodi na cestovne automobile čija se snaga može uspoređivati jedino s njihovim dizajnom. No onaj dio u sklopu kojeg Ferrari već odavno sjaji neusporedivo jače od bilo kojeg drugog proizvođača automobila na svijetu svodi se na bolide čiji je prirodni habitat na trkaćoj stazi.
Bilo da se radi o raznoraznim kupovima, GT-utrkama, prototipovima iz nekih davnih vremena, ili pak najbržem oktanskom cirkusu na svijetu, odnosno Formuli 1, Ferrari iz godine u godinu svojim uspjesima skuplja bodove kod kupaca i samo potvrđuje status legendarnog proizvođača automobila. Stoga ne čudi da se ekipa iz Maranella za proslavu sedam desetljeća postojanja odlučila požuriti i aktualnu gamu modela učiniti još posebnijom nego što je to bila do sada.
Osnovna ideja je bila kupcima ponuditi dosad neviđeno opsežan paket ekskluzivnih podsjetnika na slavnu trkaću povijest marke, pa je cijela priča isplanirana unaprijed.
Rezultatno stanje je plan koji bi trebao rezultirati s ukupno 350 primjeraka raznih modela, koji će nastati u ateljeu i biti iskrojeni prema povijesti marke, ali istovremeno i prema željama kupaca.
Sama ponuda nije vezana uz samo jedan model, već uz sve one koji se kao aktualni modeli iz Ferrarija nude na tržištu, te je za svaki od njih osmišljeno čak 70 različitih vizualnih podsjetnika na neke od najslavnijih trkaćih modela iz bogate Ferrarijeve povijesti.
Ferrari je u Parizu uživo prezentirao neke od njih, ali i najavio ostatak ponude ovih modernih vizualnih podsjetnika na neke od najslavnijih dana tvrtke, te isto tako i neke od modela koji su dotična vremena obilježili. Stoga zapravo ne čudi da se prvi set predstavljenih sveo na “Stirling” F12 Berlinettu, te “Schumacher” 488 GTB, jer su upravo Sir Stirling Moss i Michael Schumacher neka od najpoznatijih imena za volanom Ferrarijevih bolida.
Ferrari F12 Berlinetta “Stirling” za zadaću ima podsjetiti na Tourist Trophy, čije je prvo mjesto na tronu 1961. godine zaradio Sir Stirling Moss za volanom modela 250 GT Berlinetta SWB, dok postojanje za Ferrari 488 GTB “Schumacher” nikome ne treba posebno objašnjavati.
Poanta ovog automobile jest podsjetiti na Ferrari F2003-GA, odnosno bolid zbog kojeg je Michael Schumacher praktički rezervirao prov mjesto sezone. No baš da i nije bilo tako, Ferrari je doista mogao birati polje inspiracije s obzirom na hrpetinu danas legendarnih bolida u kojima je Schumi ubijao konkurenciju na stazi.
I ne samo to, već Ferrari 488 GTB “Schumacher” stiže kao još jedan u nizu podsjetnika na čovjeka koji (najvjerojatnije zauvijek) stoji na samom vrhu najnagrađivanijih vozača Formule 1 svih vremena.
Naravno da na ova dva automobile priča oko ovih vizualnih podsjetnika na dane ponosa i slave ni u bunilu nije prestala, jer je uz spomenuta dva primjerka parkiran i 488 GTB Spider “Green Jewel”, kao i California T koja nosi ime i prezime ”Steve McQueen”. No o tim se primjercima vrijedi još malo raspisati, pa bih to ostavio za neki kasniji datum.
Zasad je dovoljno spomenuti inspiraciju u obliku britanskog tima pod nazivom “David Piper Racing” (otkud dolazi zelena boja za 488 GTB Spider), te da California T “Steve McQueen” ima zaduženje podsjetiti na 1963. godinu u sklopu koje je suvereno vladao Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso. Sve ostalo su detalji s kojima će se kad-tad pozabaviti pokoji tekst u sklopu ovog našeg malog internetskog kutka posvećenog svijetu automobile.
Iz Ferrarija (naravno) ne dolaze nikakve informacije oko cijena bilo kojeg od ovih vizualnih podsjetnika na zlatna vremena propetog konjića, ali za pretpostaviti je da će potencijalni vlasnici poprilično isprazniti novčanike.
Razlozi su jednostavni i manje-više se svode na ekskluzivnost na koju Ferrari (i opet) računa, pa samim time ne treba ni sumnjati u uspješnu prodaju svih 350 primjeraka ovih specijalnih modela iz Ferrarijeve aktualne game modela.
Samim time vrijedi po tko zna koji puta zaključiti kako je Ferrari apsolutno zaslužio postati sinonimom za sportski automobil, ali i onu drugu stranu priče u sklopu koje nekoliko kantica (drugačije) boje i par šavova određenom dijelu populacije znači apsolutnu ekskluzivnost koja umjesto voznih svojstava i performansi znači tek puku zaradu u nekim budućim vremenima.
I zato ne znam bi li se ovi automobili s ovećom dozom oduševljenja trebali proglasiti ikonama, ili tek nekolicinom automobila koji s burzom i dionicama imaju puno više poveznica nego s trkaćom stazom i jurnjavom.
A što vi mislite?