Europski automobil godine je…
Nadam(o) se da niste pretjerano veliki ljubitelj brzine, performansi, luksuza i tradicije, jer pobjednik ni s jednom od navedenih stavki nema baš pretjerano puno veze. No 58 novinara iz 22 zemlje reklo je svoje i time još jednom dokazalo kako izbor za europski automobil godine nije bitno različit od već odavno isprane i bezlične Eurovizije.
Dobiti 319 bodova na nekom natjecanju može se činiti puno ili malo – ovisno o kutu gledanja i poznavanju tematike. No ove je godine upravo ta brojka označila pobjednika „natjecanja“ koje je svake godine aktualno – izboru za europski automobil godine.
Kao i većinu izdanja do sada, ni ovo najnovije nije urodilo nekim pretjerano velikim iznenađenjima. Konkurenti u izboru nudili su sve i svašta – od tehnologije, opremljenosti i cijena, pa sve do onih manje teoretskih vrednota poput praktičnosti, udobnosti i voznih svojstava. Stoga zapravo čudi kako je količinu od 319 bodova i prvo mjesto u ukupnom poretku odnio Peugeot 3008.
Naime, za one koji baš i ne prate svijet automobila, riječ je o Peugeotovom 4,45 metara dugačkom, 1,6 metara širokom i 1,62 metara visokom SUV-modelu koji unutar konkurencije sličnih automobila ne odskače ni po čemu. Čak je i cijena u našim krajevima formirana na nekih 170,000 kuna, što ovaj Peugeotov model stavlja u sasvim bezličan teritorij unutar kojeg se nalazi i konkurencija sa svojim modelima.
Praktičnost osigurava za SUV-automobil ionako tipično visoka karoserija, tako da ni tu nema pretjerano velikih iznenađenja. Opremljenost seže od baze u sklopu koje su klima-uređaj i xenon-svjetla većini sasvim dovoljan set stavki, pa sve do 3D-navigacijskog sustava i raznoraznih senzora koji od prosječnog vozača rade osobu s posebnim potrebama.
Dakle, kamera koja uz senzore služi za pomoć kod parkiranja, senzori za svjetla, duga svjetla, kao i oni za pomoć pri ostajanju unutar kolničke trake i nadzor mrtvog kuta nude se u sklopu ovog automobila ovisno o opremi. No sve to nudi i konkurencija u sklopu svojih modela, pa se time ovaj Peugeot i dalje nalazi tek u sivilu vlastitog postojanja.
Što se motorizacije tiče (ako je to uopće ikome bitno), Peugeot 3008 nudi četiri Diesela i jednog Turbo-benzinca. Bazni Diesel raspolaže sa zapreminom od 1,560 kubika i snagom od čitavih 100 konjskih snaga, dok onaj najjači BlueHDI motor raspolaže s čak dvije litre zapremine iz kojih izvlači nekih 180 konja i čak 400 Nm okretnog momenta (buraz).
Benzinac je isto toliko anemičan, te iz 1,6-litarskog motora izvlači nekih 165 konja, što pak garantira performanse koje su isto toliko bitne kao i npr. broj otvaranja vrata na prosječnom indijskom taksiju ili pak tekst najnovije „pjesme“ koju potpisuje Lidija Bačić.
Uglavnom, ako već ništa drugo, onda Peugeot 3008 može stati rame uz rame s ostatkom isto toliko bezlične konkurencije i svijetu ponuditi pedesetu nijansu sive i time zaokružiti taj nimalo dojmljiv svijet pretilih i modno osviještenih karavana.
A što reći za ostatak konkurencije koja je ove godine kaskala iza pobjednika s osvojenih 319 bodova? Hm…zapravo ništa posebno, jer se izuzev modernog i futurističkog Citroëna C3, lijepe Alfe Giulije i tehnološki napredne nove Mercedesove E-klase na listi doista nije našlo ništa pretjerano posebno i hvale vrijedno. Dapače, uz spomenute konkurente i pobjednika, ove se godine među konkurencijom pronašla i Toyota C-HR koja je u stanju svojim dizajnom najljuću papričicu natjerati na plakanje, a onda je tu i ostatak svite prve sedmorke koju zaokružuju nimalo bitna Nissan Micra i Volvo S90 kao automobil kojem vozač zapravo samo smeta za volanom. Dakle s jedne strane zapravo i nije čudno da je Peugeotov SUV osvojio prvo mjesto, jer je konkurencija izuzev Mercedesa, Citroëna i Alfe doista bila poprilično bljedunjava i nikakva. No s druge strane se ipak vrijedi zapitati čemu uopće održavati ovakva natjecanja, kada među konkurencijom unutar istog skoro nikada nema automobila koji bi izuzev veličine prtljažnika ili nekog sasvim sedmog pomodarski-orijentiranog atributa ponudio bilo što realno bitno i dojmljivo.
Bilo kako bilo, Alfa Romeo Giulia je ove godine na europskom polju dobila ukupno 296 bodova i time i nezasluženo mjesto druge pratilje, dok je Mercedes-Benz E-klase sa skoro stotinu manje od Alfe dobio brončanu medalju kao utješnu nagradu.
Ostatak konkurencije unutar prvih sedam najviše plasiranih jednostavno nema smisla redati i nabrajati bodove koje su osvojili, jer se u krajnjoj liniji već iduće godine ionako nitko neće sjećati koji su to konkretno automobili i čemu zapravo služe.
A za sve one koji su svoj glas dali Peugeotu i njihovoj pedesetoj nijansi sive na četiri kotača, ovom prigodom čestitamo na trudu koji je Giuliju i E-klasu na neki način uspio marginalizirati usprkos činjenici koja potvrđuje da bi velik broj ljudi radije sjedio za volanom tih automobila, nego još jednog svijetu nepotrebnog SUV-a.
Toliko o tome…