Eto nam svima jedan “sportski” Nissan Patrol
Ponekad se stvarno vrijedi zapitati zašto u domeni auto-industrije više ništa nije sveto. I do kuda će proizvođači automobila ići ne bi li zaradili neku kunu, Euro ili Dolar viška.
Jer iskreno govoreći, ne vidimo drugi vid inspiracije zbog kojeg bi se ovaj Nissan Patrol pojavio na tržištu.
Iako se na prvi pogled činilo drugačije, pogriješili smo. A onda i provjerili: nije riječ o nikakvoj zakašnjeloj prvotravanjskoj pošalici s kojom se Nissan želio učiniti zabavnim.
Jer ovaj terenac prisilno strpan u kategoriju SUV-ova doista postoji.
Koliko se može razabrati iz službenih fotografija, ovaj je Patrol zapravo poremećen do krajnjih granica. I još mu je k tome oduzeto sve ono što je ovaj model u nekim nazivno boljim i drugačijim vremenima stavljalo unutar klasifikacije pravog terenskog vozila.
A sve to bez ikakve zadrške potpisuje Nissanova „tjunerska“ divizija pod nazivom NISMO.
Unutar granica SAD-a, ovaj se Nissanov bivši terenac naziva Armada. Jer zašto bi Ameri imali nekakav mirnodopski naziv za neki automobil na njihovom tržištu.
I umjesto da se Armada bori s nepristupačnim terenima i sličnim podlogama na kojima su tek malobrojni automobili u stanju opstati, priča je kudikamo drugačija.
Jer Nissan Armada se na tržištu SAD-a u domeni prodajnih rezultata mlati s pretilim furgonima poput BMW-ove X7-ice i Dodgeovog modela Durango.
I to je zapravo tužno.
Na drugoj strani svijeta eto nam Emirata. I eto nam povratka u svijet pustinje kojim uz Toyotu Hilux suvereno već desetljećima vlada Nissan Patrol.
Dakle, ne Armada, nego Patrol. Baš kako i treba biti. Ali to i dalje ne znači da nije riječ o kastriranom terencu koji umjesto svojih legendarnih sposobnosti svojim kupcima nudi nevjerojatnu dozu pretencioznosti.
Naime, Nissan Patrol NISMO u ovom slučaju ne konkurira Toyoti Hilux. Umjesto takvog je usmjerenja ovaj automobil skrenuo u smjer u kojem se nalaze BMW X7 M50i, Audi Q8, Dodge Durango SRT i još nekolicina predimenzioniranih užasa na četiri kotača unutar kojih se nalaze nepotrebno veliki i jaki motori. Odnosno, postao je SUV.
I to namjerno.
Što se motorizacije tiče, pod ogromnim se poklopcem motora nalazi ručno slagani stroj. I to jedan od onih koje u Japanu u hermetički zatvorenim komorama slažu isti oni ljudi koji već godinama sklapaju mašineriju za Nissan GT-R.
Dotični stroj raspolaže s 5,6 litara zapremine i 8 cilindara posloženih u slovo „V“.
U kombinaciji s tim brojkama vrijedi spomenuti i one koje označavaju snagu. Odnosno ukupno 428 konja.
Također vrijedi spomenuti i količinu maksimalnog okretnog momenta (buraz) koja uvjerljivo stoji na broju 560.
Pogon na sve kotače i dalje je aktualan. Ali je u ovom slučaju revidiran i optimiziran. A isto vrijedi i za mjenjački sklop.
Dakle, ovaj Nissan Patrol više nije terenac, već svojom orijentacijom odlazi u domenu „Performance SUV“ modela.
Što se dizajna tiče, recimo da na tom polju nema ničeg novog. Jer se ukratko i dalje radi o pravokutniku koji je parkiran uz cestu nalik bespravnoj gradnji na Viru.
No u Nissanu je odlučeno kako ovaj NISMO-pravokutnik na četiri kotača treba dodatno stilizirati. Stoga je u kratkom vremenu osmišljen set optičkih i aerodinamičkih dodataka za ovu izvedenicu modela Patrol.
Dotični set sastoji se od novih farova, te novog prednjeg i stražnjeg branika. Prednji je branik „agresivan“ svojom pojavom i nalikuje onome kakav biste u pojedinim detaljima pronašli na Nissanovom trkaćem automobilu Formula E. Unutar tog se „trkaćeg“ branika nalaze svjetla za maglu, hrpetina većih ili manjih usisnika te još veća hrpetina crvenih detalja.
Odnosno sve ono što i priliči nekom uratku Nissanovog tvorničkog „tjunera“ NISMO.
Stražnji branik također je redizajniran. Na njemu se nalazi (pazite sad) difuzor s integriranim svjetlom za maglu. A iznad tog stražnjeg branika nalazi se krovni spojler koji prema navodima od strane proizvođača „služi kako bi pomogao protoku zraka“.
Uz sve to u sklopu stražnjeg se kraja ovog automobila nalaze i oveći nastavci ispušnog sustava. I dotični navodno u sebi nemaju nikakve posebne kanale ili sintetizatore zvuka, pa je barem to nekakav nazivni plus u cijeloj priči.
Ali generalno gledano, Patrol NISMO sam po sebi pati od kroničnog poremećaja osobnosti.
I zapravo aspirira prema nečemu što nikada neće biti.
Što se interijera tiče, Nissan Patrol NISMO donosi hrpetinu luksuznih detalja i stavki iz popisa opreme s kakvom se čak niti „Platinum“ verzija Armade na američkom tržištu nije mogla pohvaliti. Stavke poput ogromnog ekrana osjetljivog na dodir i grijanog te kožom presvučenog volana koji na sebi ima umetke od karbona, samo su dio priče o luksuzu i „sportskoj orijentaciji“ ovog automobila. Posebno profilirana, grijana, hlađena i masažna sjedala s ugraviranim „NISMO“ logotipovima u naslone tu priču o luksuzu samo nastavljaju. A onda su tu i sva moguća i nemoguća sigurnosna pomagala s kojima je moguće upravljati pritiskom na stilizirane tipke.
Dakle, u prijevodu idila za sve one koji su ikada u sklopu neke perverzije povezali pojam „sportski“ s nazivom „Patrol“.
Izvana sve to komplimentiraju i 22-inčni kotači novog dezena. Ali i novog načina izrade zbog kojeg su sami po sebi čak „dva kilograma lakši od standardnih“. Odnosno, nečime što je od saveznog značaja za sve one kojima je bitno da automobil od 2+ tone bude 8 kilograma lakši nego je to do sada bio.
Ovjes također komplimentira cijelu tu „sportsku“ priču, jer Nissan Patrol NISMO na cestu je posađen niže nego ikada do sad, a za kraj je tu i mega-ultra-giga-kul paleta boja s kojima bi ovaj „sportski“ Patrol trebao izgledati zanimljivo parkiran ispred škole ili nekog restorana.
Kako brošura kaže, kupci na izbor imaju biserno-bijelu, crnu, sivu i srebrnu boju. Odnosno monokromatski spektar koji definitivno kompletira „sportsku“ orijentaciju ovog automobila. A to je u svakom slučaju poželjno. Jer boje su općenito fuj, zar ne?!
Uglavnom, kada se sve zajedno zbroji, oduzme i podijeli s 18, Nissan Patrol NISMO predstavlja još jedan način dodvoravanja. I to s jedne strane kupcima koji unutar „Performance SUV“ kategorije pokušavaju pronaći nepostojeći kompromis između visokog sjedenja i sportske vožnje. A s druge se pak strane ovaj automobil dodvorava Bliskom Istoku. Jer tamošnje se tržište i dalje ne može zasititi ogromnih, pretilih i barem nazivno luksuznih automobila.
I zato je možda najbolje da ovaj Patrol na tom tržištu i ostane.
Zahvaljujem na pažnji i do čitanja.