Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY 1KLIK.HR

Dolazi li nova generacija GT4 Caymana bez turbopunjača?

U vrijeme kad se većina proizvođača natječe oko toga tko će uspjeti napraviti motor s više turbopunjača, Porsche elegantno najavljuje kako srce novog GT4 Caymana neće imati ni jednog na sebi!

Hoće li Porsche zaista izbaciti turbopunjač?

Ne, nije riječ o šali. Očito se rađa novi trend u autoindustriji, a Porsche će, ponovno, biti njegov predvodnik. Iz nekog razloga Porsche je zaključio kako turbo motori više nisu ono što kupci žele te se okreće onim atmosferskim, barem kad je u pitanju novi Cayman, a sve s ciljem da budući kupci dožive jedinstveno iskustvo pri svakom novom ubrzanju automobila.

Inače, trend downsizinga, u kojem glavnu riječ drži turbo, otišao je toliko daleko da neki proizvođači iz motora zapremnine jedne litre bez većih problema izvlače stotinu, ali i više, konjskih snaga. Trend se javio pod krinkom povećanja efikasnosti ali ne tako davno susreo s problemima vezanim uz emisije štetnih plinova. Naime, svi takvi motori su u laboratorijskim testiranjima davali drugačiji rezultat u odnosu na rezultate u stvarnim uvjetima gdje su opterećenja znatno veća . Nije trebalo dugo čekati da se cijela priča oko downsizinga počne propitkivati.  Vratimo se na priču …

Prema riječima čelnih ljudi, atmosferski motori bude više emocija kod vozača

U intervjuu koji je jedan od čelnih ljudi Porschea, Andreas Preuninger, dao za Car&Driver dotični naglašava kako atmosferski motori bude znatno drugačije emocije kod vozača za razliku od turbo motora, a što je ujedno i glavni razlog ovakvog poteza Porschea. Kako kaže Preuninger, to je posebice vidljivo kad je u pitanju odaziv motora na pritisak papučice gasa.

Hoće li ovakav potez naići na odobravanje tržišta ostaje još za vidjeti ali sigurno je jedno, Porsche je glasio i glasit će i dalje kao jedan od proizvođača koji se ne boji napraviti iskorak i izaći na tržište s nečim od čega mnoge druge zaboli glava već pri samoj pomisli na to.

Porsche je ponovno iznenadio svojim potezom

Cijela priča oko izbacivanja turbopunjača postala je aktualna nakon što je najavljena nova generacija GT4 Caymana, a postala je još aktualnija spomenutim intervjuom. Pošto je model najavljen već za iduću godinu javile su se raznorazne teorije o tome koji će motor biti srce nove zvijezde iz Porschea. Neke od teorija spominjale su kako će nova generacija imati agregat viđen u 911 Carrera S modelu. Nakon toga u javnosti se pojavila priča kako će novi Cayman krasiti 4.0 litreni šestcilindraš koji razvija 500 KS, a koji je viđen u posjednoj GT3 verziji i dovoljno je snažan i živahan za novu generaciju Caymana.

Novi Cayman dolazi uskoro

Novi Cayman dolazi uskoro

Iako Preuninger nigdje striktno ne naglašava koji će motor na kraju biti izabran, iz njegovog intervjua dalo se naslutiti kako se radi o prethodno spomenutom šestcilindrašu, a što se ujedno slaže s nagađanjima koja su se javila već početkom ove godine. To je ujedno i jedini logičan izbor pošto je baš taj motor jedini u režiji Porschea koji dolazi bez turbopunjača.

Unatoč tome što neće imati turbo, novi Cayman će biti dovoljno snažan i brz da se bez ikakvih problema može okiti kultnom RS oznakom. No, pošto je nova generacija Caymana i dalje obavijena velom tajne i nitko jasno ne navodi nikakve pojedinosti, postoje i glasine kako će biti razvijene dvije verzije, ona s ručnim i ona s automatskim mjenjačem, iako se do sada naglasak stalno stavlja na ručni mjenjač. Živi bili pa vidjeli!