Dobiva li Bugatti konkurenciju?
…mislim, u smislu najbržeg automobila na planeti…
Prije nekoliko tjedana je završio salon automobila u Ženevi, na čijem su prostoru proizvođači automobila predstavljali sto i jedno čudo. Predstavljen je Koenigsegg Regera, Ford GT je (i opet) prikazan javnosti poput omanje (r)evolucije, a svoje „konje za utrku“ predstavljali su redom Aston Martin, Porsche, Ferrari i još mnogi drugi pripadnici svijeta super-automobila.
No salon automobila u Ženevi donio je i jednu oproštajnu notu, tj. najavu oko (konačnog) prekida proizvodnje Bugatti Veyrona, što je pak mnoge razveselilo, no u svijetu super-brzih automobila je istovremeno ostavilo oveću rupu.
Samim time je tvrtka Hennessey iz Texasa ostala sama na tronu proizvođača automobila s najbržim modelima na svijetu, no s druge je strane otvoreno jedno novo poglavlje tog suludog i sumanutog nadmetanja u brzini.
Naime, svako toliko se u svijetu automobila pojavi neka najava oko novog i ultimativnog super-automobila, koji bi svojom brzinom i performansama trebao redefinirati pojedine zakone fizike. Većinom su to tzv. „butici“ koji imaju ideju proizvoditi ultra-male serije svojih modela, te ih cijenom popratiti ciframa od devet znamenki, no većinom sve te najave oko „ovog“ ili „onog“ jako brzo padaju u vodu i zaboravljaju se.
Samim time ni ovu posljednju vijest o još jednom „boutique-supercar“ automobilu i ne shvaćam pretjerano ozbiljno, no svejedno vrijedi objasniti o čemu se radi.
Tvrtka koja stoji iza cijele priče naziva se Lyons Motor Car i zapravo predstavlja veselu skupinu ljudi s previše novaca, koji pod sloganom „Napravi jedan specijalan automobil za jednu specijalnu osobu“ uskoro predstavlja gotov koncept pod nazivom „LM2 StreamLiner“.
Osnivač i glavni potpisnik ovog “umjetničkog djela” je g. Kevin Lyons – čovjek koji je svoje artističke porive počeo oživljavati još u svojoj četvrtoj godini, da bi se kasnije profilirao kroz proučavanje djela velikih majstora renesanse i kubizma, te time izoštrio svoje umjetničke nagone. Naravno, uz budno oko oca pod imenu Duke, mladi je Lyons ubrzo usmjerio svoje afinitete i prema svijetu automobila, pa je zapravo vlastitom evolucijom, te s preko tri desetljeća staža u izučavanju umjetnina i automobila nastao ovaj projekt, koji bi prema svemu sudeći trebao promijeniti poimanje umjetnosti u pokretu.
Dotični koncept se već sada izuzev većine dijelova izrađenih od karbonskih vlakana hvali i s motorom, koji je izraženo u brojkama jednostavno DOHC V8 (kako kaže najava) i sposoban je isporučiti 1,700 konja vozaču pod noge. Hmmm…koliko je takvih najava već bilo…
Ideja iza ovog automobila je predstaviti svijetu apsolutno najfascinantniji automobil koji je ikad proizveden, te s njim prepisati knjigu rekorda u smislu ubrzanja, maksimalne brzine i svakodnevne upotrebljivosti. Doduše, nekako ne vidim da bi se itko normalan na dnevnoj bazi vozio u automobilu od 1,700 konja, no kad bolje razmislim, ima nas svakakvih, pa taj dio priče možda i nije toliko čudan.
Ono što pak jest čudno svodi se na činjenicu da do danas u javnost izuzev (poprilično šupljih) najava oko performansi i „ultimativnog luksuza“ nije provedeno niti jedno testiranje u stvarnom svijetu.
Možda je samo tajnost oko projekta podignuta na najvišu ljestvicu poznatu čovječanstvu, a možda su umovi iza samog automobila toliko sposobni da im testiranja ni ne trebaju, no s obzirom na to da je Albert Einstein već odavno mrtav, a James Bond ipak nije stvarna osoba, nekako mislim da od ovog oblog i karbonskog vozila ipak neće biti ništa.
Kao što sam već rekao, najave oko ovog automobila strahovito su šuplje, no spomenuti detalji govore o 16-inčnom ekranu s najnaprednijim infotainment-sustavom današnjice, a tu je i sva sila vozačkih pomagala u smislu ultra-naprednog sustava za kontrolu proklizavanja koju navodno potpisuje tvrtka Bosch, „unikatnog“ kočionog sustava (ma što to zapravo bilo), te ovjes u potpunosti izrađen u kombinaciji titana i aluminija, koji je moguće podešavati do mile volje, ovisno o trenutnim željama vozača.
Nadalje, prema opisu na službenim stranicama, u sklopu ovog automobila ne samo da ne postoje žice i prekidači, već je sve funkcije automobila moguće ismjeriti na vozačev iPhone, te upravljati pojedinim komponentama čak i tijekom vožnje, što je pak odlično s obzirom na to da se ipak radi o automobilu koji bi trebao juriti kao sumanut i tijekom vožnje vozaču oduzimati koncentraciju s vožnje i usmjeravati je prema pimplanju po pametnom telefonu.
Dakle radi se o jednom ozbiljnom automobilu koji će zasigurno višestruko nadići očekivanja tržišta – naravno, kada to isto tržište počne očekivati nešto od ove tvrtke i ovog automobila.
Iako mi je jasno da je aerodinamika karoserije za ovaj automobil na prvom mjestu, moram reći da mi je automobil apsolutno odvratan i da na sebi nema ama baš niti jedan detalj koji bih na bilo koji način mogao pohvaliti.
Samim time je zapravo jako jednostavno zaboraviti na postojanje ovog automobila, no kako se (prema najavama) uskoro očekuje svjetska premijera na salonu automobila u New Yorku, možda će zaborav biti kratkog vijeka.
Bilo kako bilo, Hennessey Venom GT je i dalje najbrži automobil na svijetu, dok Bugatti Veyron i dalje predstavlja apsolutnu revoluciju u smislu poimanja mogućnosti jednog automobila, tako da će Lyons Motor Car imati itekako veliki zalogaj za progutati.
Što mislite, je li to stvarno moguće?