BMW M4 GTS kao sigurnosni automobil u DTM-u
Čudi li nekoga ovakva uloga za ovaj automobil?
S obzirom na raznorazne navode, tekstove, testiranja i sva ostala više ili manje medijska događanja vezana uz BMW M4 GTS, ova najnovija ne samo da je samo još jedna u nizu, već je i apsolutno očekivana. Uglavnom, s obzirom na to da sam već u naslovu opisao srž cijele priče, nemam druge nego otići malčice u detalje, kako ne bih dobio batina zbog kratkog teksta i zatim stajao u kutu, sramio se i gladovao.
Pa kad je već takav red, eto i nekoliko detalja…
Prvo što vrijedi spomenuti jest činjenica koja kaže da je M4 i dalje najskuplji i najbrutalniji BMW-ov model svih vremena. Dakle baza je i više nego dobro odabrana, zar ne?!
Tome u prilog idu i neke brojke, od kojih (još jednom) vrijedi istaknuti 6 cilindara, 3 litre zapremine i 500 konja, te 600 Nm maksimalnog okretnog momenta, zbog kojih je u praksi za ubrzanje tonu i pol teškog automobila od nule do stotinu kilometara na sat potrebno tek 3,8 sekundi, te koji ovaj BMW tjeraju do maksimalne brzine od nekih 305 km/h.
Uglavnom se zbog svega toga bez problema može reći da je M4 GTS jedan doista veseo automobil.
E sad…kako je uloga svakog sigurnosnog automobila na stazi istovremeno održavati red, disciplinu i određenu brzinu bolida iza sebe, takav je slučaj i s ovim DTM-specijalom koji je BMW bez zadrške bacio u vatru. No s obzirom na brojke i usmjerenost ovog konkretnog modela prema upotrebi na stazi, to i ne predstavlja neki veliki problem. Dapače, ako je za vjerovati čovjeku pod imenom Jürgen Kastenholz, tj. službenom vozaču sigurnosnog automobila na DTM-natjecanjima, M4 GTS je kao stvoren za tu ulogu.
G. Kastenholz kaže kako „BMW M4 odličan je automobil zbog svog neutralnog ponašanja na stazi i odlično odmjerene količine snage. Zbog takve snage se motor vrti upravo onako kako treba, te je držanje podloge upravo onakvo kakvo treba biti.
M4 GTS zato može biti samo još bolji u ulozi sigurnosnog automobila, pa već sad imam apsolutno povjerenje u to da će moći kvalitetno voditi svih 24 automobila tijekom paradnog kruga i eventualnih drugih situacija koje zahtijevaju korištenje sigurnosnog automobila“.
Naravno da je svaki sigurnosni automobil na svijetu prvenstveno odraz marketinške strategije (što Ameri već desetljećima tako dobro pokazuju), ali realno gledano, M4 GTS iz nekoliko kuteva ispada ispravnim odabirom. To doduše ne znači da i npr. Mercedes-Benz C63 AMG ne bi bio ispravan odabir, no BMW je iz nekog razloga (da zažmirim na jedno oko i pravim se blesav) ipak dobio tu čast.
Za nas „obične smrtnike“ već je i 700 primjeraka ovog automobila (koliko ih BMW planira ponuditi na tržište) dovoljno nedostižno – čak i ako izuzmemo cijenu koja je i više nego paprena. No sretnicima koji će imati dovoljno duboke novčanike BMW nudi i set dodataka za „hardcore“ M4.
Naime, kako bi što više nalikovao stvarnom DTM-sigurnosnom automobilu, za M4 GTS je u planu ponuditi tzv. „Clubsport pack“, koji je (pazite ovo) besplatan za vlasnike M-četvorke sa sufiksom GTS.
Dotični paket dodataka između ostalog podrazumijeva i trkaće pojaseve na sjedalima (ono…šest točaka i te fore), set cijevi polakiran u „Acid-Orange“ boju (odnosno narančasti fensi-šmensi „roll-bar“) i aparat za gašenje požara unaprijed amenovan od strane BMW-a.
Performanse i ostatak bitnih komponenata ovog automobila nitko nije dirao, tako da BMW M4 GTS i dalje doslovno shvaća filozofiju (već pomalo dosadnog) slogana koji ga opisuje kao „ultimativni stroj za vožnju“.
Jedino nitko nije spomenuo one „ti-du-ti-du“ lampe na krovu i pojasni radi li se o opciji u kojoj će i „civili“ moći uživati, ili je pak taj dodatni paket osvjetljenja namijenjen isključivo za upotrebu od strane g. Jürgena i njegovih kolega. No vjerujem da se velika većina kupaca M4 GTS to pitanje neće zapitati, pa isto zapravo ispada nebitnim.
Uglavnom, nova DTM-sezona može početi…