BMW M3 Touring je (konačno) među nama
Spavate li mirno, vlasnici Audija RS4?

Ajmo odmah za početak reći jednu stvar: neki od nas ovdje obožavaju brze karavane. I zato su nam automobili poput Mercedesa C63 AMG Touring, Volva 850 T5-R, Audija RS2, RS4 i RS6 Avant jednostavno prirasli srcu. No s druge strane ti isti neki od nas ovdje doživljavaju višestruke orgazme kada se „na tapeti“ nađe neki BMW s M-oznakom. Jer „M“ oduvijek znači „Motorsport“ a to je za nas oktanoglavce većinom sasvim dovoljno da bismo se veselili svakom novom M-vozilu poput male djece.

Zato i kritiziramo toliko sve ono što se s M-divizijom dijelom posljednjih godina (sve češće) događa. Jer SUV-modeli s “M” oznakama i sva sila drugih trendovski-orijentiranih grdosija za nas predstavljaju apsolutno krivi smjer. Tj. onaj u kojem se BMW-ova M-divizija nikako ne bi trebala kretati.
No ovoga puta nema pretjerano puno povoda za kritike, jer pred vama upravo stoji najnoviji, najbrži i najluđi karavan koji ste ikada imali prilike vidjeti. I što je najbolje od svega, dotični na sebi nosi dvije oznake. Jedna je u obliku slova „M“, a druga ima nešto više slova i glasi „Competition“.
A obje znače prvi i jedini M3 s grbom na leđima koji su mnogi od nas već desetljećima priželjkivali još od generacije E30.

Dakle, pred vama i nama je novi BMW M3 Competition Touring.
I to je već samo po sebi predivna vijest. No kako ne bismo ostali samo na tome, ajmo ipak malo i u detalje oko ovog BMW-ovog prvijenca koji svoj nastanak bilježi u desetljećima i mnogobrojnim konceptima koji iz ovog ili onog razloga nikada nisu vidjeli svjetlo dana.
Pa kako dizajner u meni jednostavno ne miruje, odlučio sam krenuti izvana prema unutra…

Dizajnom je ovaj BMW praktički stoji rame uz rame s najljepšim karavanima svih vremena. Odnosno s Audijem RS4 Avant i onim uglatim i striktnim T5-R koji je svojevremeno potpisala tvrtka Volvo. I to ovaj automobil stavlja jako blizu opisa „savršenstvo“. Kažem jako blizu, jer se na M3 Touringu i dalje nalaze ona dva krumpira s kojima je u obliku dizajnerskog izričaja izašao naš ultra-poznati Čakovčanin.
Doduše, za razliku od Coupé, Cabriolet i Sedan verzije BMW-a M3, dotična dva krumpira na ovom automobilu ne izgledaju toliko loše, jer ovaj automobil za razliku od njegovih drugih karoserijskih izvedenica djeluje glomazno u globalu. Ali i dalje ne mogu reći da sam se na bilo koji način predomislio i preko noći se zaljubio u prednji dio ovog automobila.

Iako prednji dio i dalje djeluje poput ljutitog dabra s ogromnim karijesom, već je s boka priča sasvim drugačija. I stvarno je jako blizu savršenstva.
Od proporcija koje su genijalno osmišljene, preko tek sporadičnih detalja na karoseriji i linija koje komplimentiraju karavansku izvedenicu aktualne serije 3, dizajnerski jezik je čist i još uvijek instantno prepoznatljiv. Dakle nema šanse da vas netko u prometu zamijeni s vlasnikom nekog Audijevog RS-modela, a to je već samo po sebi veliki plus.

No najviše od svega u vizualnom smislu fascinira stražnji dio automobila, jer M3 Touring ne djeluje samo široko, već kroz detalje ne djeluje zdepasto, što s mnogim karavanima današnjice baš i nije slučaj.
Branik izgleda odlično i vodoravno postavljen na neki način komplimentira proširenja s kojima ovaj automobil doista fascinira. A stražnja su svjetla za razliku od mnogih BMW-ovih pokušaja tijekom posljednjih godina jednostavno savršena. Dvobojna, višetonska, uska i dugačka, što sve zajedno pridonosi dojmu širine ovog automobila. U tom su se smislu dizajneri ovog karavana očito potrudili odmaknuti od klasike i ponuditi nešto poprilično drugačije. Ali i dalje na istoj bazi i postulatima, što baš i nije toliko jednostavno za izvesti.

Interijer M3 s grbom donosi sve ono što već neko vrijeme poznajemo. Hrpetinu ekrana u kombinaciji s još većom hrpetinom karbona i svemirskim sjedalima nalik onima s kakvima na stazu dolaze trkaći automobili. Paleta boja i materijala komplimentira orijentaciju samog automobila.
I to je zapravo sasvim logično, zar ne?!
Doduše, u ovom trenutku još uvijek nije poznato s kakvim sve igračkama M3 Touring Competition dolazi na tržište i što će se sve naći u popisu doplata. Ali za pretpostaviti je kako će oznaka „Competition“ imati identičan tretman kao i kod drugih karoserijskih izvedbi, pa oko toga u pravilu i ne bi trebalo lomiti koplja. Barem ne u ovom trenutku.

Iako ekrani i sva moguća i nemoguća digitalna rješenja na neki način pomalo bodu u oči, u tom je dijelu priče BMW rob trendova kao i bilo koji drugi proizvođač automobila. I zato nisam iznenađen s ogromnim crnim površinama na kojima se nakon paljenja automobila iscrtavaju divne i krasne grafike. Jer digitalizacija (na koju bi čak i g. Karamarko bio ponosan) u današnje vrijeme više nije samo imidž i trend, već donosi i lakoću življenja za volanom, kao i uštede od strane proizvođača automobila. Stoga ne treba nikoga čuditi da su ekrani unutar ovog automobila po tko zna koji puta ispali dominantnom vizualnom silom.

Što se motora tiče, recimo to ovako… Sa stražnje strane ovog automobila stoji 500 litara zapremine. Odnosno čak 1,500 kada se preklope stražnja sjedala. No tih 500 litara nema nikakve veze s brojkama i performansama, već označavaju praktičnost i tek jednu stranu medalje.
S prednje pak strane stoje samo tri litre zapremine, ali te tri litre uza sebe vežu još nekoliko brojki s kojima ovaj BMW neovisno o karoserijskoj izvedbi i pomalo glomaznom pristupu ispada punokrvnim sportskim automobilom. Jer te tri litre zapremine pomažu oko razvoja čak 503 konja i 650 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz), što pak posredstvom ultra-naprednog mjenjačkog sklopa na sva četiri kotača isporučuje zavidan set performansi.

Naime, iako BMW tvrdi da M3 Touring Competition do „stotke“ ubrzava za 3,7 sekundi, testovi svih ostalih izvedenica pokazuju vrijeme ubrzavanja od nekih 3,2-3,3 sekunde.
Stoga vrijedi pretpostaviti da je i s ovom karavanskom izvedbom takav slučaj.
Doduše, kritičari će zajedno sa skepticima reći „E, al karavan je teži pa zato ubrzava sporije“, ali dotični će kritičari i skeptici najvjerojatnije biti u krivu. Jer razlika u kilaži Touring-verzije u odnosu na M3 Coupé iznosi samo 25 kilograma. I to ne bi trebalo bitno utjecati na vrijeme ubrzanja s kojim ovaj automobil dolazi u sklopu popisa standardne opreme.

Bilo kako bilo, M-divizija ovaj automobil definitivno nije olako shvatila, tako da je za vjerovati da bi M3 Touring Competition bilo kome od nas mogao bez problema porazmjestiti organe tijekom divljanja po cesti ili stazi.
Uglavnom, eto… Nakon malog milijuna godina i nebrojenih generacija Audijevih poremećenih karavana, BMW se konačno odvažio ponuditi automobil s grbom koji s jedne strane oduševljava svojom praktičnošću, dok s one druge raspolaže s hrpetinom konja i „njutna“ te ide poput Sotone na steroidima.
Pa iako nekima od vas cijenjenih čitatelja karavani ne znače baš previše i nisu vam interesantni na bilo koji način, ovaj se u svakom slučaju ističe na ispravan način.

Iako „bubrezi“ nalik krumpirima i dalje nisu najsretnije dizajnersko rješenje, na ovom se automobil uklapaju kudikamo bolje i uvjerljivije nego je to bio slučaj s dosadašnjim karoserijskim izvedenicama modela M3 i M4. Samim time čak i u globalu ovaj automobil djeluje bolje, potentnije i stoput uvjerljivije od bilo kojeg drugog „M“ modela iz ponude.
Zbog svega toga BMW M3 Touring Competition predstavlja poželjniji automobil od bilo kojeg drugog M3 ili M4. Čak i nedavno predstavljenog CSL-a.
A to definitivno nije mala stvar…
