BMW je upravo predstavio mini M4
I ne… „Bubrezi“ ne podsjećaju na radijatore ili dabra s karijesom, što je u svakom slučaju dobro i pozitivno.

Kaže nam BMW ovako:
„Novi BMW M2 pruža prepoznatljive M performanse u visoko koncentriranom obliku. Sa svojim 6-cilindričnim rednim motorom od 338 kW/460 KS, opcijski dostupnim ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i pogonom na stražnje kotače, druga generacija kompaktnog sportskog automobila visokih performansi obećava nepatvoreni užitak u vožnji. Debi novog BMW-a M2 označava još jedan vrhunac u ofenzivi modela kojom se slavi 50-godišnjica BMW M GmbH, dok prvi korak u svijet njegovih automobila visokih performansi čini još primamljivijim“.

Ja bih to sastavio malo drugačije:
„Ekipa, pred vama je najmanji M-model koji je i dalje totalno nenormalan. I za razliku od nekih aktualnih modela s „najjačim slovom na svijetu“ ne pati od gigantizma.
Zapravo smo u obliku novog M2 stvorili nešto smanjeni M4. Ali o tome nemojte pričati prijateljima i susjedima, jer to niste čuli od nas.
Novi M2 izgleda zanimljivo. Svojim stilskim izričajem i nekim detaljima podsjeća na povijest, ali na kotače donosi budućnost. Brzu, glasnu i prepunu senzacija za one koji znaju voziti i ovaj automobil neće držati parkiranim ispred nekog pomodnog restorana, kluba ili birca.
Pod haubom je 6 cilindara i 460 konja. I to je u ovom trenutku sasvim dovoljno da počnete sliniti“.
Pa sad vi nama recite koja je objava za javnost od ove dvije konciznija, zanimljivija i generalno bolja…

Bilo kako bilo, BMW M2 je (ponovno) pred nama. I ako samo malčice zažmirimo na jedno oko, vidjet ćemo duh nekih minulih vremena koji je u BMW-u (ipak) prisutan i u današnje vrijeme. Samim time BMW M2 predstavlja stari automobil. Odnosno preciznije rečeno automobil izrađen po staroj recepturi.
Znate, onoj koja je bila aktualna kada su automobili još uvijek bili automobili, a ne lijekovi za kompleksaše, mikropeničare i bitcoin-jutjubere koji glume influencere i starlete. Tj. onoj koja u današnje vrijeme ne vrijedi za ogroman dio portfelja BMW-ovih kupaca.
Ali to je već jedna sasvim druga priča koju smo već milijardu puta prožvakali…

Ono što nismo prožvakali svodi se na ovaj relativno mali i karakterom opak automobil koji se upravo nalazi pred vama. Jer ovdje nije riječ o još jednom „copy-paste“ modelu, već o nečem novom što tek treba pokazati koliko je zapravo fascinantno i posebno.
Istini za volju, ajmo odmah na početku maknuti slona iz sobe i reći ovo: novi M2 nije 1M i to nikada neće biti. To u prijevodu znači da ovaj automobil nije produkt odriješenih ruku i prepuštanja mašti na volju, već se radi o nečem kudikamo više generičkom. Ali direktnu komparaciju između ta dva automobila i ne treba raditi. Jer ako bismo krenuli s time, jako bismo brzo završili na nekoj divljoj usporedbi poput npr. Ciccioline i Lane Rhoades. Odnosno dvije porno-dive od kojih jedna i dan-danas slovi kao legenda, dok ova druga negira vlastitu povijest i pretvara se da je netko tko zapravo nije.
No ako već ništa drugo, onda barem (za razliku od prošle generacije BMW-ovog modela M2) za ovaj automobil nitko neće moći reći da ima „polovan motor“ i da „nije pravi M“. Jer upravo se to događalo u kuloarima svijeta automobila kada se F87 pojavio na tržištu. I to posebno među ljubiteljima lika i djela slova „M“ koji su tek jednim malim dijelom zapravo bili u pravu.

BMW je u ovaj automobil usprkos njegovom smještaju unutar ponude pronašao mogućnosti za napredak. I na to su otišli novci, umjesto da su se isti potrošili na svjetleće „bubrege“ ili neko tome slično nepotrebno s*anje iz popisa opreme.
Doduše, novi M2 u sklopu interijera ima ogroman tablet koji izgleda kao da ga je netko s dvije minute prakse u Photoshopu neproporcionalno razvlačio. Tu je i ambijentalna rasvjeta koja na ovakvom automobilu također ima smisla poput Bon-Tona ili pravilnika o radu u Saboru.
Novi BMW M2 ima i automatski mjenjač koji anulira sve one sretne i vesele trenutke koje vozač može imati hvatajući se za mjenjač tijekom vožnje. A tu je i sva sila kontrolnih, polu-autonomnih i sigurnosnih sustava koji na ovakvom automobilu u pravilu ne bi trebali egzistirati.
Tome doduše pomoći nema, jer razmaženo tržište i dalje iz dana u dan postaje sve razmaženije, a ljudima samo iskustvo i proces vožnje (čak i jednog ovakvog automobila) ne predstavlja nešto pretjerano bitno.
U BMW-u to (naravno) jako dobro znaju, pa je novi M2 zapravo dobrim dijelom sastavljen od kompromisa i potvrdnih odgovora na apsolutno kriva pitanja.

Sav taj kompromis doduše ima i svoju lijepu stranu. A ta se lijepa strana prvenstveno odnosi na krutost šasije po kojoj su BMW-ovi modeli ionako opće poznati. No od svega u cijeloj priči najviše veseli ekvilibrij u kojem djeluju aktivni diferencijal, sustav kontrole proklizavanja i onaj koji potpomaže generalnoj stabilnosti automobila na cesti. A kad svemu tome dodamo i adaptivni ovjes koji prilagođava sve inpute od strane varijabilnog servo-uređaja na volanu i pretvara ih u stabilnost, novi se BMW M2 čini kao pun pogodak.

Iako još uvijek nema nekih konkretnih brojki vezanih uz performanse, za pretpostaviti je kako će novi M2 stati rame uz rame s Audijevim poremećenim RS3 (na koji sam se nedavno osvrnuo).
Doduše, za pretpostaviti je kako set brojki koji podrazumijeva ubrzanje do stotke neće biti na Audijevom nivou. Ali će zato s druge strane lateralna G-sila najvjerojatnije biti izražena s većim brojkama od onih u slučaju RS3-ke.
Uglavnom, vrijedi pričekati da se novi M2 pojavi na cesti, a onda držim fige da i nekima od nas ovdje padne u ruke. Jer ako već ništa drugo, riječ je definitivno o automobilu vrijednom pažnje koji (nakon dugo vremena za BMW) u salone dolazi s pravim DNA. Baš kako to i treba biti.
A za sve ostale, tu su pretile SUV-monstruoze i ljuti dabrovi s karijesom s kakvima se po cesti vozikaju odlikaši, pa ponude u salonima u međuvremenu nikome od takvih neće faliti.
Zahvaljujem na pažnji i do čitanja.
