Pagani Huayra Roadster lakša je od kupea i izgleda fantastično!
Nije svaki dan da Pagani, talijanski butik-proizvođač automobila, kako mu vole tepati, izbaci novi model na tržište. A volimo kada to naprave jer cijeli taj dan imamo što za gledati. Preporučujemo i vama prvo skok na galeriju, a potom povratak na „manje bitne” tehnikalije… Predstavljamo Pagani Huayru u Roadster izdanju!
Doduše, sjećam se da automobilski svijet po predstavljanju Huayre sada već davne 2011. godine, koja je označila prvu veliku novost u paleti (ako to tako možemo nazvati) Paganijevih modela nakon Zonde, i nije bio nešto pretjerano oduševljen. Hvalio se prije svega besprijekoran interijer, šasija i napredni materijali, no AMG-ov motor koji je prednabijanjem uveo tvrtku u novu eru, ali i dizajn eksterijera nisu bili osobito dobro dočekani od strane kritičara. Ne znam što se u međuvremenu dogodilo, jesmo li se naviknuli ili su u pitanju određene suptilne promjene u odnosu na originalan model, ali ovo na fotografijama izgleda u najmanju ruku fenomenalno. Pagani s Roadster izvedbom Huayre nastavlja njegovati svoj karakterističan stil koji doduše neće baš svakome sjesti najbolje, ali njegova otkačenost, ekscentričnost i pomalo karikaturalan pristup svijetu super/hiperautomobila svakako ima svoju publiku. I to ne samo onu do dvanaest godina.
I premda bi se nepoznavateljima moglo učiniti da je „samo” skinut krov s kupe izvedbe, treba napomenuti da je Pagani razvijao Huayru Roadster punih šest godina, te da je kao temelj za testiranja poslužila „hardcore” BC verzija koja je lakša i snažnija u usporedbi s običnim modelom. Šest godina za skinuti krov fantastično je puno vremena, ali to je bilo neophodno da bi se ostvarili ciljevi koje je Horacio zacrtao sa svojim timom. Naime, uspjeli su u naumu da Roadster učine lakšim od kupe-blizanca za čak 80 kilograma, dok mu je krutost istovremeno povećana za 52 posto. Kao i uvijek, Pagani se okrenuo laganim materijalima, a ovoga puta uz ovjes od aluminijske legure dobitnu kombinaciju čine takozvani Carbo-Titanium i Carbo-Triax kompoziti koji eliminiraju potrebu za dodatnim ojačanjima u bočnim stranicama automobila, čime se masa kod običnih kabrioleta u pravilu povećava.
Mala masa daje motoru još više prostora za iskazivanje njegovog punog potencijala, a znamo da ga AMG-ov 6,0-litreni V12 s dva turbopunjača ima itekako puno. Preciznije, isporučuje čak 764 KS i nešto više od 1000 Nm okretnog momenta, dostupnog već od 2400 o/min. Sama pomisao na papučicu gasa u ovom slučaju uzrokuje dijelom jezu, a dijelom veliko uzbuđenje, osobito kada se sjetimo da Paganijeve automobile ne karakterizira pretjerana uglađenost na koju cilja primjerice Bugattijev Chiron, već oni nastoje održavati staru školu vožnje donekle živom. Primjer koji to dokazuje je prijenosni sustav koji nema dvostruko kvačilo, već se radi o automatiziranom ručnom mjenjaču sa 7 stupnjeva koji je u prosjeku 40 posto lakši. Snaga se prenosi na stražnje kotače putem elektroničkog diferencijala, dok se za zaustavljanje brinu Brembove ugljično-keramičke kočnice sa šesteroklipnim čeljustima sprijeda i četveroklipnima straga.
Cijena iznosi nemalih 2,5 milijuna dolara, no nije da bi vam niža učinila nekakvu razliku, budući da je svih planiranih 100 primjeraka već rasprodano.