Lexus ima novo oružje protiv BMW-a M5 – Lexus GS-F
Navodno je meta BMW M5, no nekako si mislim da je to ipak više ideja nego realnost…
Tvrtku Lexus u pravilu nikome ne treba posebno predstavljati, jer se za nju u današnje vrijeme na globalnom planu već itekako dobro zna.
To je ukratko tvrtka koja je svoj život započela kroz proizvodnju pojedinih Toyotinih modela namijenjenih američkom tržištu i u pravilu je godinama potpisivala dosadne kopije modela koje je Europa u to vrijeme nudila na tržište. Samim time već u počecima portfelj tvrtke nije bio za neku preveliku pohvalu.
S druge strane je Lexus usprkos očitom manjku karaktera kroz svoju iz aviona vidljivu ovisnost o tehnologiji i nevjerojatnu Toyotinu pouzdanost ubrzo malo pomalo osvajao američko tržište. No ubrzo Amerika više nije bila dovoljna, te su u Lexusu poput izliječenih dijabetičara odlučili i na prostorima starog kontinenta ući u borbu za dio tržišnog kolača – gladno, spremno i odlučno.
Realno gledano, iako je Lexus tijekom posljednjih godina uporno pokušavao izbrisati „dosadno“ s popisa atributa s kojima je ova tvrtka prisutna na tržištu, to baš i nije išlo po planu.
Razlozi su prvenstveno u tome što Europa ipak na tržište stupa s modelima koje ostatak svijeta uvijek nekako kopira, te je Lexus sa svojim modelima uvijek nekako kaskao za konkurencijom.
E sad, to i ne bi bio problem za Lexus, jer su njihove kopije često bile bolje i pouzdanije od originala, no tijekom svog pohoda na europskom tlu, Lexus se ipak pomalo pogubio i usprkos nekim novim smjernicama nije pogodio ono što razmaženi europski kupci zapravo žele. Usprkos tehnologiji koja je i dalje bila glavna okosnica svih modela i unutar pojedinih dobrih ideja koje su iza zatvorenih vrata mali revni Japanci godinama izmišljali, Lexusovi su modeli malo pomalo prestajali biti bezlični i dosadni, no i dalje su bili svojevrsne kopije – i to sve lošije i lošije od originala.
Ako se samo sjetim koliko sam slinio na Lexus IS druge generacije, te već od pojavljivanja konceptualnih fotografija uporno tupio kako je to automobil koji će BMW-ovoj „trojci“ itekako zagorčati život, danas mi dođe muka, jer Lexus IS ispao je nedorečenim i loše osmišljenim automobilom koji „trojci“ ni po čemu nije mogao parirati.
Lexus IS 250 bio je automobil u kojem se tijekom „sportskije vožnje“ (da ne kažem divljanja) satima čekalo da zamašnjak odradi svoj posao, te da kao vozač mogu ubaciti u neku od brzina na raspolaganju, a da pri tome kvačilo ne izgori nakon stotinu metara. Dakle svih šest cilindara i sasvim pristojna zapremina motora u sklopu ovog automobila nisu značile ništa, jer se automobil na cesti ponašao poput malo sportskije-nastrojene krave.
Zatim je na svijet došao Lexus IS-F, koji je u segmentu sportski-orijentiranih limuzina trebao ostaviti traga, no ni to se nije dogodilo, s obzirom na previše tehnologije i premalo vozačke involviranosti.
No najveći problem te verzije modela nije bio u pokretu, već u stanju statike, jer su se tada mogli vidjeti svi nedostaci ideja od kojih su u Lexusu bolovali.
Umjetni karbon, umjetni nastavci ispušnog sustava i još sva sila umjetnih ostataka od ovog automobila ne samo da su odbijali kupce, već su na neki način automatski otpisali ovaj model i tržište okrenuli na drugu stranu. Čak ni model LF-A nije pomogao usprkos činjenici da je riječ o jednom od najgenijalnijih sportskih automobila svih vremena, čija je pak prodajna politika bila jedna od najgorih ikad. Stoga ne čudi kako uz ogromnu cijenu i glupe ideje oko prodaje pojedinih primjeraka samo Paris Hilton uspijeva biti ponosnom vlasnicom ovog automobila, dok se svi ostali nekako skrivaju.
U današnje vrijeme Lexus opet pokušava, no ovaj puta na tržištu je aktualan pristup kroz ideju originalnosti i „instantne prepoznatljivosti“ koja je prvenstveno ostvarena kroz dizajn.
Hm… X-factor prednja maska za kakvu Simon Cowell ni pijan ne bi rekao da je lijepa, te ostatak dijelova pojedinih modela koji izgledaju kao da su idejom stigli iz crtanih filmova, a ne iz pomagala koja u današnje vrijeme koriste dizajneri.
Konceptni modeli su futuristički do bola, dok aktualni modeli (i oni koji će to tek postati) izgledaju drugačije od konkurencije, no moram priznati da se pitam je li to zapravo nešto pozitivno i dobro.
No prije nekoliko dana se u trendu predstavljanja modela nekoliko dana prije predstavljanja modela pojavio Lexus GS-F za koji onako „na prvu“ zapravo mogu reći da mi se dopao. Naime, Cowellova prednja maska (nazovimo je tako) na modelu IS izgleda glupo, dok na modelu RC izgleda smiješno, no na modelu GS-F zapravo ne izgleda toliko loše.
Razloge tome ne vidim u nagloj promjeni ukusa, već u širokoj i niskoj silueti zbog koje se inače iz aviona vidljiva prednja maska nekako stapa u ostatak automobila. Naravno da i dalje ne mogu reći da mi je prednji kraj s tom maskom i dva NIKE-znaka umjesto svjetala lijep, no na ovom automobilu sve zajedno izgleda nekako…hm…podnošljivo.
Dakle najnovija uzdanica u svijetu sportski-nastrojenih Lexusa već se na fotografijama može pohvaliti zanimljivim dizajnom, a u prilog ide i dan-danas aktualna ideologija tehnološkog napretka, koju Lexus nikako ne ostavlja iza sebe.
Samim time je za očekivati sto i jedno tehnološko čudo poput već potvrđenog Torque-vectoring-sustava s tri različite mogućnosti rada; Standard, slalom i track. Dotični u prijevodu znači da je Lexus sa svojim „F“ modelima i dalje apsolutno posvećen performansama i odličnom držanju ceste, no istovremeno svojim kupcima želi ugodnu i udobnu vožnju ukoliko dotični to žele.
To sve zvuči divno i krasno, no ako ćemo iskreno, istovremeno me pomalo podsjeća na Citroënov pristup ideologiji korištenja automobila, odnosno točnije na model Xantia, koji je ignorirao rupe na cesti, no koji je pri dinamičnijoj vožnji ignorirao i samu cestu, pa je bilo kakav dinamičniji režim vožnje vrlo brzo postao opasan.
Mislim, znam da GS-F i Xantia nemaju međusobnih poveznica, ali eto… tako se načas učinilo.
Dakle Lexus GS-F…automobil visokog tehnološkog stupnja koji dizajnom ne izgleda nimalo loše, dok kvalitetom izrade i ostalim atributima i dalje kotira visoko i ne sramoti tvrtku. To je ono što se zasad zna o ovom modelu. No prije nego se saznalo to malo informacija koje vezano uz ovaj automobil u ovim momentima postoje, iz Lexusa je stigla najava kako bi ovaj model trebao biti pandan BMW-u M5, a u to nekako čisto sumnjam.
I ne…nije riječ o mojim animozitetima prema Lexusu ili pak afinitetima prema M5-ici, jer takvih problema nemam. Riječ je o realnosti koja već na papiru ide u korist Nijemaca, pa da ne ispadam pristran, eto o čemu se radi:
BMW M5 | Lexus GS-F | |
---|---|---|
Motor: | V8 | V8 |
Zapremina: | 4,4 litre | 5,0 litara |
Aspiracija: | Turbo | NA |
Snaga: | 560 ks | 467 ks |
Okretni moment: | 680 Nm | 527 Nm |
Težina: | 1,945 kg | 1,830 kg |
Dakle radi se o slabijem i lakšem automobilu kojem fali Turbo-punjač, te koji na papiru nema nikakvih šansi parirati BMW-u M5. Naravno, ako se sjetimo prvih testiranja Lexusovog modela RC-F u usporedbi s BMW-om M4, u praksi bi stvari možda i mogle biti malo drugačije, no s obzirom na sve ono što BMW M5 predstavlja i donosi sa sobom, nekako mi se čini da će Lexus i opet morati podviti rep.
Stoga moram priznati da se veselim dodatnim informacijama oko ovog modela, jer za početak ne izgleda loše, a itekako sam svjestan i visokog nivoa kvalitete kojim (i) ovaj Lexus zasigurno odiše. Tome u prilog treba dodati i tehnologiju u kojoj Lexus već desetljećima prednjači nad većinom ostatka automobilskog svijeta, a ne treba zaboraviti ni cijenu koja će zasigurno biti niža od konkurencije. No sve su to još uvijek samo nagađanja, dok će se konkretne stvari znati uskoro, tj. kad salon automobila u Detroitu otvori svoja vrata. Do tada uživajte u fotografijama i pokušajte na ovaj automobil gledati bez opterećenja i animoziteta.
Naravno, ukoliko to možete.