Njemačko NE europskom prijedlogu zabrane ICE motora od 2035.
Mišljenje najveće europske automobilske velesile o prijedlogu Europske komisije artikulirano je putem njenog ministra prometa Volkera Wissinga, koji je nedavno o tome govorio tijekom neformalnog sastanka s ministrima iz drugih europskih zemalja u blizini Pariza.
Potpisnik ovih redaka bi stavio ruku u vatru da najmanje tri četvrtine birokrata koji u Europskoj komisiji donose sve luđe odluke na posao dolaze biciklima i onim električnim romobilima, a da u životu nisu sjeli za upravljač automobila. Bilo kakvog, makar i Matiza.
Nakon što je nedavno prvi čovjek Stellantisa Carlos Tavares otvoreno rekao ono što svi misle o ovom današnjem silovanju električnom energijom, sad mu se svojim glasom pridružio i njemački ministar prometa koji je otvoreno rekao “ne” ideji da se od sredine sljedećeg desetljeća zaustavi prodaja novih dizelskih i benzinskih automobila.
“Želimo dopustiti motore s unutarnjim izgaranjem čak i nakon 2035.”, rekao je Volker Wissing. Međutim, postoji jedan vrlo važan detalj, a to je da bi Njemačka trebala dopustiti prodaju novih automobila s unutarnjim izgaranjem “samo ako se ti automobili mogu pokretati isključivo sintetičkim gorivima”.
Sintetička goriva potencijalno su kompatibilna s tradicionalnim vozilima i omogućila bi im da ostanu na cesti u godinama koje dolaze uz istovremeno smanjenje emisija. Njemački ministar stoga je siguran da postoji “rješenje da se automobili ne toče gorivom dobivenim iz fosilnih izvora”.
Prema Volkeru Wissingu se ne možemo oslanjati samo na električnu ili vodikovu mobilnost za budućnost i “trebamo ostati tehnološki neutralni.” Također treba uzeti u obzir da, do danas, “nemamo dovoljno električnih vozila, pa moramo povećati njihovu dostupnost”. Istovremeno, Audi je objavio da njegovi dizelski V6 motori sada mogu raditi na obnovljiva goriva, smanjujući emisiju CO2 za nevjerojatnih 70 do 95 posto.
Čini se da ideja o “srednjem” rješenju za postizanje potpune dekarbonizacije odjekuje i u riječima talijanskog ministra za ekološku tranziciju Roberta Cingolanija. Nedavno je izjavio da budućnost automobila “ne može biti samo potpuno električna”.
Dodao je i da se umjesto toga možemo usredotočiti na “generaciju ultramodernih hibrida, čak i s ograničenim performansama” kako bismo smanjili CO2. Ne zaboravimo kako se i Italija bori za svoje automobilske ikone, pa su u rujnu prošle godine objavili da je ta zemlja u pregovorima s Europskom komisijom o potencijalnom izuzeću od pravila za egzotične sportske brendove.
Predložena zabrana motora s unutarnjim izgaranjem u Europi za 2035. još je u fazi prijedloga, koji je dalje podložan dugom postupku odobravanja i prihvaćanja od strane članica EU. A koliko bi stajala litra sintetičkog goriva? Prema nekim izračunima, ne manje od četiri eura.