Audi se uključuje među hibride
Nakon trkaćih automobila pogonjenih Diesel-motorima, Audi se očito okreće nekim novim vremenima…
Spomenom hibridnih automobila praktički je nemoguće ne spomenuti Toyotu Prius kao začetnika tog trenda strujnih krugova koji potpomažu benzinskim motorima. S druge strane je također nemoguće „popušiti“ priču u sklopu koje je takav Toyotin potez orijentirane prema ekonomiji i ekologiji na koju svatko od nas vozača kupnjom takvog automobila zapravo može utjecati, jer to s istinom ima veze otprilike koliko i Ava Karabatić s pojmom inteligencije.
No ideologija hibrida je u svijet automobila ipak donijela nešto novo, što su pak tijekom posljednjih nekoliko mjeseci demonstrirali Porsche, Ferrari i McLaren.
Naime, kako je Prius nemoguće izostaviti s popisa hibrida za prosječnog čovjeka koji od automobila treba samo prijevozno sredstvo, tako je u smislu brzine i tehnologije u službi performansi nemoguće završiti rečenicu, a da se u njoj ne nalaze LaFerrari, P1 ili 918 Spyder, tj. hibridni super-automobili gore navedenih proizvođača snova.
Taj trend elektrifikacije u službi snage i divljanja očito zahvaća sve više i više proizvođača, što dokazuju BMW sa svojim modelom i8 i najave oko hibridnog GT-R-a, što je tvrtka Nissan potvrdila prije nekoliko dana.
Dakle budućnost je dijelom električna, no samim time i svijetla, zar ne?!
E sad…Audi je jedna od onih tvrtki koje su nekako ispod radara prošle u tzv. „premium segment“ automobila današnjice, jer ako se prisjetimo osamdesetih, kada su glavni konkurenti u obliku BMW-a i Mercedesa proizvodili hvale vrijedne automobile, Audi baš i nije bilo moguće strpati u tu konkurenciju, već prije u onu gdje su se nalazili modeli tvrtki Volkswagen i Opel.
Da, tu i tamo se pojavio neki interesantan model iz Ingolstadta. Povijest pamti i nekolicinu legendarnih modela poput Audija Sport Quattro, 200 Quattro i njegovog nasljednika uobličenog u model V8, koji je usprkos gabaritima i težini itekako dobro konkurirao puno kompaktnijim automobilima na stazi. No gledano kroz čisti prosjek, BMW i Mercedes-Benz su ipak imali drugačiju i usmjereniju klijentelu i većinom su na tržište nudili sportskije-orijentirane modele.

U današnje vrijeme je Audi dosegao „premium“ status, te se usporedbe modela tog proizvođača često vrše s modelima koje BMW i Mercedes-Benz danas nude na tržište.
To naravno podrazumijeva i one sportskije-orijentirane modele koji na sebi imaju oznake „S“ ili „RS“, te koji sa svojim poprilično velikim i jakim motorima itekako konkuriraju gore navedenom dvojcu.
Također vrijedi spomenuti kako je nekolicina modela koje je Audi tijekom proteklih godina ponudio na tržište ispala najjačim u klasi, pa stoga vrijedi priznati da u Ingolstadtu teku neka nova i drugačija vremena.
No kako legislatura diljem svijeta ne miruje, te eko-mentalisti iz dana u dan maltretiraju s očuvanjem prirode, pa se u toj maniri očuvanja prirode pišu zakoni koji nimalo ne idu na ruku proizvođačima sportskih automobila. Samim time je i to jedan od razloga elektrifikacije svijeta automobila kojoj je u ovim momentima kroz najave sklon i Audi.
Naime, kako AMG za Mercedes-Benz znači sobu luđaka koji kroz službene naloge dorađuju automobile, a M-GmbH kao posebna divizija također čini sve što je na raspolaganju u smislu izoštravanja i usmjeravanja pojedinih BMW-ovih modela, tako i Audi ima diviziju koja je zadužena za izobličavanje modela iz ponude. Dotična divizija je tijekom godina na tržište ponudila doista hrpetinu itekako zanimljivih automobila, te je unutar određenih klasa i kategorija često ispadala najluđom i tehnološki naprednijom od svih ostalih konkurenata.
Paralelno s tehnološkim razvijanjem i osnaživanjem motora nove generacije kretala se i legislatura, te je bilo samo pitanje vremena kada će se novi i još striktniji zakoni umiješati u daljnji razvoj pojedinih modela i njihovih motora, pa su Turbo-motori u kontekstu ove tvrtke uzeli još više maha nego ikad prije i dotične motore učinili ekološki prihvatljivijima.
No margine osnaživanja i ekologije iz godine u godinu su sve bliže, pa stoga nimalo ne čudi da se određen broj proizvođača automobila svoje sportske modele odlučilo elektrificirati. Samim time prema najavama iz Ingolstadta budući Audijevi RS-modeli na tržište će dolaziti u hibridnom izdanju.
To je naravno dobra vijest, jer trend elektrifikacije u smislu brzine i performansi nikog normalnog neće smetati – tim više što se sama ideja ne priklanja lažnim postulatima i marketinškim floskulama. No svejedno postoji nekoliko problema, od kojih je najveći onaj koji podrazumijeva cijenu takvih automobila, jer kako smo posljednjih mjeseci imali prilike vidjeti, hibridni sportski automobili koštaju i ruku i nogu, od čega velik broj potencijalnih kupaca pomalo zazire.
Ipak, vjerujem da će genijalci iz Ingolstadta poput onih iz Nissana pronaći načina da svoje RS-modele cijenom ne podignu u nebo, te da samim time takvi automobili ne izumru na tržištu koje ionako iz dana u dan nudi sve manje fascinacije.