Alpine A390 Beta: Koncept električnog crossovera s naglaskom na dinamičnost i dizajn
Alpine je predstavio svoj novi koncept električnog crossovera – Alpine A390 Beta, opisan kao “veći A110 za pet osoba” koji spaja futuristički fastback dizajn s najboljim voznim karakteristikama u klasi. Ovaj koncept najavljuje serijski automobil koji stiže 2025. godine, a temelji se na Renaultovoj Ampr Medium EV platformi, što ga čini bliskim srodnikom Renault Megane E-Tech modela. Novi model pozicioniran je kao izravni konkurent modelima poput BMW-a iX2 i Tesle Model Y.
Alpine je postavio crossover dimenzija sličnih Porsche Macanu uz bok svom četverocilindričnom sportskom kupeu A110 te tvrdi da će njegov pogonski sklop s tri motora – jednim sprijeda i dva straga – u kombinaciji s aktivnim vektoriranjem okretnog momenta pružati “voznu dinamiku laganog automobila”. Alpineov CEO Philippe Krief potvrdio je da će ovaj sustav biti korišten i u nadolazećem A110 EV.
Glavni dizajner Alpinea, Antony Villain, izjavio je da se većina električnih vozila fokusira na ravnu vožnju, dok A390 Beta pruža vozačku senzaciju sličnu A110 modelu, zahvaljujući posebno razvijenom vektoriranju momenta. Inspiracija za ovaj koncept potječe iz Alpenglow koncepta iz 2022. godine, koji je postavljen kao osnova za sve buduće Alpine automobile.
Iako je koncept 80% spreman za proizvodnju, Villain je potvrdio da će prednji kraj, uključujući središnji perajasti dizajn inspiriran Le Mans trkaćim automobilima, ostati nepromijenjen. Koncept također ima jedinstvene naplatke u obliku snježnih pahulja, koji će se u serijskoj verziji osvjetljavati plavom bojom kada je aktivno vektoriranje momenta.
Iako radikalni elementi poput stražnjih vrata koja se otvaraju unatrag i svjetlosne trake koja se pretvara u spojler neće ući u serijsku proizvodnju, oni pružaju uvid u budući smjer Alpine brenda. Unutrašnjost je posebno zanimljiva, s naglaskom na vozačku poziciju koja se može prebaciti iz standardnog u F1 stil vožnje, uz hidrauličku pomoć sjedala i podesive papučice. Volan se također prilagođava, od širokog do uskog, te prikazuje dodatne informacije poput vremenskih uvjeta.
Putnicima sprijeda omogućeno je da sudjeluju u vozačkom iskustvu, zahvaljujući zaslonu na kojem se prikazuju informacije o nadolazećim cestovnim uvjetima, čime putnik postaje “kopilot”, a ne samo pasivni suvozač.
Unutrašnjost je dizajnirana s motivima Alpa – sjedala su bijela poput snijega, a pod je dizajniran da podsjeća na kamenje s alpskih prijevoja. Pod se osvjetljava dok se vozilo kreće, stvarajući dojam lebdenja iznad ceste.
Iako Alpine nije otkrio detalje o bateriji, dosegu ili snazi serijskog modela, Robert Bonetto, potpredsjednik Alpine inženjeringa, izjavio je da automobil neće biti najbrži ili s najvećim dosegom u svojoj kategoriji, već će ponuditi “pravu mjeru” performansi kako bi ostao konkurentan, bez povećanja težine.
Kada model stigne na tržište, očekuje se visoka cijena – ispod 100.000 funti, no dovoljno visoka da zadrži ekskluzivnost i manji broj proizvedenih primjeraka u odnosu na konkurenciju.
Alpine A390 Beta koncept donosi inovativan pristup električnim crossoverima, spajajući sportske performanse s luksuznim dizajnom i tehnološkim inovacijama, najavljujući uzbudljivu budućnost brenda.