Volkswagen – Jetta Hybrid postaje najbrži hibrid na svijetu
Eto nam novog rekorda – kako uređaji na slanom jezeru kažu, Jetta Hybrid naturpijana na 300 konjskih snaga ulazi na velika vrata u knjigu rekorda pod poglavljem hibrida.
Kako nam je svima poznato, grupacija Volkswagen svake godine priredi hrpu automobila koji su po nečem posebni ili barem malčice bolji od nekih drugih unutar kategorija. Ili su malo brži, ili malo opremljeniji, ili pak manje troše. No ovaj puta ne radi se ni o jednom, ni o drugom, ni o trećem, već nečem sasvim sedmom.
Naime, vjerojatno kao ni mi, niste očekivali da će se model Jetta ikad pojaviti na listi rekorda vezano uz išta po pitanju brzine, ubrzanja ili ičeg sličnog, no ako ste tako mislili, prevarili ste se skupa s nama, jer upravo Jetta – i to hibridna, postavila je svjetski brzinski rekord na nedavnom godišnjem okupljanju na slanom jezeru u Americi, odnosno točnije u Bonnevilleu.
Svojom prvom generacijom izvedenica iz Golfa, tj. model sa "guzicom" (kako se često znalo čuti opisivanje od strane vlasnika dok smo bili mali), a u svojoj posljednjoj generaciji model koji savršeno popunjava "rupu" između modela Golf i Passat, sa (za ovu priliku modificiranim) 1,4-litrenim hibridnim motorom koji razvija ni manje ni više nego 300 konjskih snaga, ova je Jetta stazom improviziranom u bespuću slanog jezera stigla do brzine od 300,95 kilometara na sat, odnosno prosječne brzine od 299,34 kilometara na sat, i time postavila rekord vrijedan pozornosti – kako naše, tako vjerujemo i Vaše, obzirom da smo sigurni da barem nekolicina Vas koji portal Automobili.hr vjerno čitate, Jettu imate pred zgradom ili u dvorištu.
Uglavnom, rekord je postavljen nakon dugih priprema Volkswagenovog tima posvećenog razvoju i performansama modela koji se u trenutnoj gami nude, a za vozača je odabran urednik svjetski poznatog auto-magazina "Motor Trend", Carlos Lago.
Prerade i dorade prije svega podrazumijevaju određene aerodinamičke dodatke i prerade po pitanju aerodinamike, no zapravo je iznenađujuće kako i nije puno toga promijenjeno, odnosno kako je Jetta manje-više zadržala svoj tvornički izgled.
No zato se na ovjesu itekako poradilo, no iako ne znamo točne detalje (a i nikad nećemo saznati, jer se takve stvari drže pod vječnim veom tajni), ono što znamo jest da se na Jetti našao posebno dorađen ovjes "na navoj", te posebni kotači – kako uske gume, tako i felge.
Interijer Jette također je izbačen u potpunosti, baš kako i priliči ovakvim preradama i općenito natjecateljskim automobilima, ma o kojem da se obliku natjecanja radilo.
Najviše prerada i dorada, naravno, nalazi se pod poklopcem motora, gdje je cilj bio jednostavan: 1,4-litreni 4-cilindarski turbo motor potpomognut električnim agregatom koji Jettu čini hibridom trebalo je sa tvorničkih 170 "dići" na 300 konjskih snaga kako bi Jetta imala ikakve šanse u ostvarivanju unaprijed zacrtane i projicirane brzine (od inicijalno postavljenih 290 km/h) i postavljanju rekorda u kategoriji hibridnih automobila, a ostvarivanjem tog cilja, Jetta je uz gore navedeni brzinski rekord istovremeno postala i rekorder u smislu omjera snage i zapremine malih turbo motora.
U svakom slučaju po našem je mišljenju hibridna Jetta i njeno obaranje oba rekorda isto toliko neočekivan koliko i hvale vrijedan pothvat koji će zasigurno potrajati kao takav još neko vrijeme. Ako ništa drugo, onda barem do momenta kada na prvo mjesto trona (najvjerojatnije) zasjedne Porsche sa svojim modelom 918 Spyder. No to se tek treba desiti, a dok se ne desi, Jetta ima dva opako jaka atributa za prodaju u svom tvorničkom izdanju.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Motor Trend