Top 10 – automobili koje bi kupili…
…da se ponovo rodimo, i to pod sretnom zvijezdom, te dobijemo na Lotu ili pak da novac na naše račune stigne u obliku nasljedstva nekog ultra-bogatog rođaka za kojeg do jučer nismo čuli.
10. McLaren F1
Sad će neki reći „pobogu, zašto je ovaj automobil na desetom mjestu“, no za takve eto odgovora: zato što je dotični model istovremeno jedan od najskupljih automobila ikad, a s druge je strane za određene komponente unutar motornog prostora korišteno zlato, što je itekako dizalo cijenu, a nije ni približno bilo toliko revolucionarno koliko je navođeno da jest.
No bilo kako bilo, McLaren F1 potpisuje legendarni Gordon Murray, što je već samo po sebi dovoljno da auto-entuzijasti diljem planete počnu pljeskati, no ukoliko je nekome potrebno još razloga, eto ih nekoliko: ukupno samo 64 prodanih primjeraka modela F1 bez sufiksa GTR ili LM, što govori o faktoru ekskluzivnosti ovog modela. Zatim vrijedi spomenuti BMW-ov S70/2 motor koji je iz svojih 12 cilindara i 6,1 litru zapremine izvlačio ukupno 636 konjskih snaga, što je pak bilo dovoljno za 3,2 sekunde od 0-100 km/h, te maksimalnu brzinu od 391 km/h (kada je obrtomjer bio isključen).
Dakle nazvati ovaj pomalo ružnjikav automobil „legendom“ bilo bi apsolutno ispravno, no deseto mjesto i dalje smatram opravdanim zbog gore spomenutog zlata koje nikako ne mogu zanemariti. Dapače, u određenim trenucima me to zlato podsjeća na zube moje bake, a to nikako nije usporedba koju vidim kao „plus“ jednom automobilu.
09. Bugatti EB110
Kada se 1991. godine na tržištu pojavio talijanski automobil s četiri Turbo-punjača, većina se istog momenta počela smijati, no upravo ta je većina ubrzo prestala sa smijehom, jer je Bugatti EB110 ubrzo postao jednim od najekskluzivnijih automobila svih vremena.
Ukupno ih je proizvedeno i prodano tek nešto više od 130, a svojevremeno je iz redova Bugattija stigla informacija kako je ideja iza modela EB110 bila svijetu ponuditi najnapredniji sportski automobil svih vremena.
Sam dizajn karoserije potpisuje legendarni Marcello Gandini, koji je svijet automobila već otprije zadužio s postojanjem Lamborghini Miure, dok izradu šasije potpisuje tvrtka Aérospatiale, koja je svoje znanje i ime kovala u svijetu aeronautike.
Sam automobil se uz postojanje četiri Turbo-punjača mogao pohvaliti i s 561konjskom snagom i s ubrzanjem od 4,2 sekunde od stanja potpune statike do stotinu kilometara na sat, što je za to vrijeme bilo i više nego dovoljno da bi dotični model fascinirao velik broj ljudi.
No ono što je meni najfascinantnija činjenica svodi se na tempiranje bankrota tvrtke Bugatti, jer je tvrtka Bugatti usprkos ogromnim financijskim problemima uspjela izdržati i model EB110 na tržište predstaviti dana 15. rujna 1991. godine, tj. točno na dan rođenja Ettore Bugattija.
Dakle da svih navedenih brojki i sve sile turbina i nema, već je to samo po sebi hvale vrijedan podatak.
08. Saleen S7
Iako se ime Steve Saleen u pravilu veže uz tuning Fordovih modela, Saleen S7 sve je samo ne tuning-projekt. Dapače, dotični je automobil prvo pravo i ultra-kvalitetno iznenađenje koje je u obliku super-automobila stiglo od „preko bare“. No to je tek mali dio posebnosti ovog automobila, jer Saleen S7 je i kao komad tehnologije itekako poseban.
Za početak je dotični automobil dolazio s dvije opcije u smislu motorizacije – onom koja je podrazumijevala prirodnu aspiraciju i onom čije je disanje potpomognuto korištenjem čak dva Turbo-punjača. Naravno, samim time je i snaga automobila varirala od brojke 550 do čak 760 konja, a to je pak u prijevodu značilo jedan itekako zanimljiv automobil.
No za razliku od mase „zanimljivih“ američkih automobila do tada, Saleen S7 bio je savršeno upravljiv i komforan super-automobil, koji je od atributa imao i kamere umjesto retrovizora, klimu, udobna kožna sjedala i karoseriju izrađenu od karbonskih vlakana, što taj automobil definitivno izdvaja iz mase pokušaja koji su u smislu super-automobila s oznakom „made in USA“ zabilježeni do 2000. godine, kada je S7 ugledao svjetlo dana i pojavio se na tržištu.
I da, možda ovo nije najluksuzniji i najbolji automobil na svijetu, te svojim imenom nije ni sluga jednom Ferrariju ili Lamborghiniju, no Saleen S7 predstavlja savršenu alternativu i zbog toga je definitivno poseban.
07. Alfa Romeo Disco Volante
Iskreno, ne znam kako bih uopće opisao nešto što u svojoj bazi nije automobil, već komad povijesti s donatorom sa strane, no s druge pak strane ne znam ni je li opis uopće potreban, kada je dovoljna samo jedna fotografija da svakom ljubitelju dizajna na ovom svijetu počnu suziti oči.
Da, Alfa Disco Volante za mnoge je zapravo samo Alfa 8C s drugačijom karoserijom, no vjerujte mi da takvog što može izjaviti samo kompletan idiot, jer ovaj automobil s donorom u obliku modela 8C ima veze koliko i ja s npr. Georgeom Clooneyem, jer smo generalno gledano obojica sastavljeni od istih komponenata.
Alfa Disco Volante za početak je potpisana od strane umjetnika iz Milana koji dijele zajednički naziv Touring Superleggera. Dotični je automobil apsolutno ručni rad i nešto već samom idejom apsolutno posebno, no ono što ovaj automobil čini dijelom ove liste jednostavno je jedna od najposebnijih karoserija u smislu dizajna svih vremena.
Da, Alfa Disco Volante ima bazu u modelu 8C, snaga 4,7-litarskog motora koji se nalazi pod poklopcem je ukupno 450 konja, a performanse nisu nimalo stidljive, jer „leteći tanjur“ (što u prijevodu s talijanskog naziv ovog automobila znači) ubrzava do „stotke“ za tek nešto više od četiri sekunde, te nastavlja ubrzavati do sasvim solidnih 280 kilometara na sat.
No za razliku od većine ostalih automobila s ove liste, poanta ovog automobila nije u brzini i ubrzanju, već u činjenici da ovaj automobil možete voljeti ili ne morate, no kako god bilo, nećete ga se moći nagledati ni za četiri života. Dalje…