SSC – uskoro pada novi brzinski rekord?
Zadnjih tjedana je Bugatti čas najbrži automobil na svijetu, pa onda malo nije, a onda ipak jest. U međuvremenu se u tom segmentu čiste brzine i određenih rekorda u smislu iste dogodilo poprilično puno pretendenata na naslov najbržeg, no u usporedbi s Veyronom 16.4 moram priznati da svi nekako izgledaju "sklepano". No uskoro bi se to moglo promijeniti…
Poznavateljima svijeta automobila, pogotovo u smislu ultimativnih dostignuća na području brzine i tehnologije, ne treba se posebno objašnjavati što tvrtka Shelby Super Cars (odnosno SSC) znači u tim segmentima. No s obzirom na to da među čitateljima zasigurno postoje oni koji nisu upoznati s tematikom, pa da ukratko objasnim o čemu se zapravo vezano uz ovu tvrtku radi.
Dakle, Shelby SuperCars je tvrtka osnovana 1998. godine od strane čovjeka po imenu Jerod Shelby. Začudo, iza tog prezimena ne krije se nikakvo srodstvo sa slavnim i nažalost pokojnim gospodinom Carrollom Shelbyjem, tim više što je i u slučaju ovog Shelbyja ideja napraviti nešto jako posebno na četiri kotača i time ostaviti traga u svijetu automobila.
Naravno, uza svu tehnologiju koju ova tvrtka iz dana u dan proizvodi i usavršava, u svemu što SSC radi jasno se vidi osnovno usmjerenje prema brzini.
Prvi automobil koncipiran i proizveden u potpunosti od strane ove tvrtke iz West Richlanda u američkoj saveznoj državi Washington bio je nazvan jednostavno Aero. Pogonjen 6,35-litarskim V8 motorom koji je razvijao ukupno 1,305 konjskih snaga, to je bio jedan od onih automobila o kojima se pisalo unedogled – tim više što je isti dolazi s garancijom od dvije godine.
No prava saga ove tvrtke i skoro fanatične potjere za brzinom kreće od 2007. godine, kada je model Aero prerastao u Ultimate Aero.
Pojačan još mrvicu, s manje-više istim motorom pod haubom i pokojom olakšanom komponentom u sklopu šasije, Ultimate Aero postigao je maksimalnu brzinu od 412 kilometara na sat, odnosno tek par km/h više od dotadašnjeg apsolutnog brzinskog rekordera u svijetu cestovnih automobila rekordera u obliku Bugatti Veyrona.
Za SSC je to bila prekretnica kojom su se otvorile neke nove opcije i samim time i otpočela neka nova vremena, a posljednje najave toj tvrdnji itekako idu u prilog.
Naime, od prije par dana u svijetu automobila je poput bombe odjeknula informacija kako SSC (ipak) odlazi koji korak dalje, no za razliku od dosadašnjih pokušaja dodatnog oplemenjivanja modela Ultimate Aero, ovog puta u obliku sasvim novog i nebrojeno puta najavljivanog modela Tuatara.
Novi je model u planu još od 2010. godine, kada je sa trona najbržeg automobila na svijetu SSC Ultimate Aero bio "skinut" od strane Bugatti Veyrona SuperSport, a kako je u toj igri brzine sve pomaknuto do granica totalnog fanatizma, nikako ne čudi činjenica da je Jerod Shelby tvrdoglavo započeo s razvojem još jačeg i luđeg automobila, koji bi prema svim dosadašnjim podacima (u teoriji) Tuatara trebala biti.
Novi Twin-Turbo V8 motor zapremine 6,9 litara prošao je "sito i rešeto" u smislu testiranja u svim vremenskim i klimatskim uvjetima koje je bilo moguće simulirati. Rezultatno stanje je ukupno 1,350 konjskih snaga i megalomanskih i monstruoznih 1,733 NM okretnog momenta, ali pazite sad – uz upotrebu 91-oktanskog goriva.
S ukupno 1,250 kilograma težine i uz svu tu konjažu pod haubom, mislim da ne trebam posebno naglašavati koliko je to zapravo megalomanski projekt i koliko je Tuatara (i opet u teoriji) jedan doista izniman automobil. Sve je na tom automobilu podređeno apsolutnoj ekskluzivnosti, tehnološkoj izvrsnosti, te u krajnjoj liniji brzini koja bi prema prvim procjenama trebala biti oko 440 kilometara na sat, uz ubrzanje od nule do stotke za manje od 2,5 sekundi.
Materijali korišteni za izradu sežu od Karbona, preko Titana, posebno obrađivanog Aluminija i sve sile tehnološki unaprijeđenih materijala najviših stupnjeva kakvoće, što između ostalog na neki način garantira i upotrebljivost i dugotrajnost, čime se mnogi automobili sličnih namjena baš i ne mogu pohvaliti.
Jerod Shelby svoju posljednju kreaciju opisuje kao "okretan, upotrebljiv, iskoristiv i apsolutno divlji" automobil u kojem je moguće biti svaki dan i vozikati se od točke A do točke B, a usput eventualno svratiti i na Nürburgring i postaviti pokoji rekord na "zelenom paklu" pod imenom Nordschleife.
E sad, u praksi je često pokazano kako takve tvrdnje baš i nisu uvijek ispravne i istinite, već nerijetko ispadaju pretenciozne i nepromišljene, no je li tako u slučaju ovog po svemu (u teoriji) posebnog automobila vidjet će se uskoro.
Zapravo čak i vrlo uskoro, s obzirom na to da je nekoliko narudžbi već "sjelo" na račun SSC-a, tako da su planovi model u svom kompletnom izdanju na tržište ponuditi u zadnjem kvartalu ove godine.
Dakle, uskoro bi se vrlo lako moglo dogoditi da SSC ponovo zasjedne na mjesto na kojem je već jednom bio – osim ako se u sve skupa (i opet) upetlja Bugatti s novim preko 1,600 konja jakim Veyronom koji se također očekuje vrlo uskoro. Tada će se stvari (i opet) pomalo zakomplicirati, no to je zapravo dobro za svijet automobila, jer ako već ništa drugo, uvijek je zdravo imati konkurenciju.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com, SuperCars.net i Google Images