Pagani – revolucija kao zadnji krik Zonde?
Talijani imaju nešto jako posebno (ili bolje rečeno čudno) u svom definiranju nečeg "posljednjeg" i "zadnjeg", a najbolji primjeri za takvu tvrdnju su Lamborghini i Pagani.
Posljednjih godina često čitamo o "ultimativnoj verziji" ovog ili onog ili pak "posljednjoj varijaciji na temu" nekog super-sportskog automobila, no nerijetko se sve svodi samo na marketinški trik.
Iskreno, mogu nabrojati barem pet verzija Lamborghini Gallarda koje su bile "posljednje", "limitirane" ili nešto tome slično, a isto (ako ne i gore) vrijedi i za Pagani.
Iako je Zonda jedan od najposebnijih automobila koji su ikad vidjeli cestu i ja je iskreno obožavam, i dalje mi ne ide u glavu g. Horacio koji konstantno iz mjeseca u mjesec i iz godine u godinu najavljuje neku "posljednju" varijaciju na temu Zonde.
Zonda F Roadster "Final Edition" bila je posljednja Zonda koja je trebala izaći iz manufakture, tj. butige Pagani, no nakon nje dogodila se još jedna u obliku verzije "760LH" koju je naručio ni manje ni više, nego Lewis Hamilton.
Zatim je najavljena "760 Passione" kao posljednji krik ovog fenomenalnog automobila, no nakon nje ipak slijedi još jedna "posljednja Zonda" – ovaj puta nazvana "Revolucion".
OK, za razliku od ostalih "posljednjih" Zondi, ova je velikim dijelom bazirana na Zondi R, što je čini podosta različitom od svih "posljednjih" varijacija na temu Zonde do danas, no s druge strane je to i dalje Zonda, odnosno automobil za koji je rečeno da se više ne proizvodi, te kako od nedavno kupci i svi oni koji su to ikada željeli postati o kupnji nove Zonde mogu samo sanjati, s obzirom na to da je tu novi model Huayra. No eto…čini se da ipak nije baš tako, jer pet primjeraka verzije Revolucion spremno je za prodaju.
Doduše nemojte se previše nadati da bi eventualno mogli postati vlasnicima, i to iz dva razloga – prvi leži u činjenici da ova Zonda košta ni manje ni više nego 2,5 milijuna Eura, što se ipak čini malčice puno.
Drugi je pak razlog jednostavna činjenica da je već prodano četiri od ukupno pet planiranih primjeraka na nedavnom okupljanju vlasnika Paganijevih automobila pod nazivom "Vanishing Point". Dakle jedan jedini je ostao, ali (najvjerojatnije) ne zadugo.
Iskreno, 2,5 milijuna Eura je previše za apsolutno bilo što na četiri kotača, no s druge strane to je samo moje mišljenje s kojim se masa onih s dubokim džepovima nikako ne bi složila. Istini za volju, čak i takvi ljudi itekako gledaju i sitničare oko onog u što su uložili novce, no u tom segmentu (barem na papiru) Zonda Revolucion ne bi trebala nikoga razočarati, s obzirom na to da se u paketu dobije svašta.
Za početak su karoserija i šasija napravljene od ultra-lakih materijala, obrađenih na način koji je poznat samo u Paganiju, što priču oko ukupne kilaže automobila dovodi do brojke 1,070. OK, možda se u određenom momentu i ne čini baš malo, no ako pogledamo još pokoju brojku u kombinaciji, ukupno 800 konjskih snaga uz maksimalni okretni moment od oko 750 NM pričaju jednu sasvim drugačiju priču.
Uostalom pokušajte si samo zamisliti da Vaš automobil ima omjer od jedne konjske snage po kilogramu i otprilike ćete dobiti razlog zašto je ovaj automobil toliko bolestan.
Dakle iz Paganija stiže informacija s kojom se u potpunosti slažem čak i na papiru, a ukratko se svodi na rečenicu kako je ovo "najjača Zonda ikad proizvedena". Iskreno vjerujem da nisam jedini koji toj rečenici skoro slijepo vjeruje.
Iako je motor u pravilu ostao onaj isti visoko-vrišteći AMG-ov V12, iz njega se uspjelo optimizacijom izvući još "par" konja više, a u istoj takvoj maniri su dorađivani još neki dijelovi automobila.
Mjenjački je sklop sada sposoban promijeniti brzinu za ukupno dvadeset milisekundi (što je brzo kako god se okrene), a igralo se pomalo i s aerodinamičkim svojstvima automobila, pa se tako na guzici ove Zonde našlo tzv. "adaptivno krilo", tj. ono koje svoju ideologiju više dijeli s bolidom Formule 1 nego s bilo kojim cestovnim automobilom od početka vremena do danas.
Jedan jedini gumbić smješten na ručno rađeni volan, dovoljan je da se s gripom Zonde Revolucion poigrava kako god to vlasniku padne na pamet, što je u svakom slučaju pozitivna stvar, zar ne?!
Bilo kako bilo, moja je pretpostavka da će nakon ove "posljednje" Zonde doći još neka i da Horacio neće baš tako odustati od automobila koji je tvrtku Pagani postavio na sam vrh onih koje se bave proizvodnjom savršenstva u obliku super-automobila. Samo se nadam da se Zonda neće dopasti nekome s naše estrade, s obzirom na to da bi se u tom slučaju vrlo jednostavno mogla dogoditi Zonda koja će se zvati Revolucion 800 MF (ukoliko se npr. Mirko Fodor odluči nabaviti jednu), a vjerujem da bi se i se i model Revolucion 801 JR mogao dogoditi ubrzo nakon MF-verzije ukoliko se npr. Jelena Rozga odluči šarmirati Horacia i nabaviti svoj primjerak te bižuterije na četiri kotača.
No ukoliko se takvog što i dogodi, uvijek postoji utjeha, jer su zapravo dva modela apsolutno neprihvatljiva slovom, a to bi bili Revolucion 800 T i 800 SV, s obzirom na to da Thompson i Turbo u skraćenici zvuče isto (što zapravo zbunjuje), dok je SV nešto što inicijalima možda i označava dragu nam djevojku sa sela Severinu, no s druge strane, "SV" je Lamborghinijeva skraćenica, tako da "Gas-Gas" u Zondi ipak nije opcija…srećom.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com, SuperCars.net i Google Images