Nissan – 1,600 razloga za fascinaciju
Svi znamo koliko je Nissan GT-R brz i sposoban automobil u teoriji i brojkama koje istu prate, no ponekad su već same brojke dovoljne da vas izbace iz takta, zar ne?! Pogotovo kad se radi o brojkama koje pojam snage utrostručuju.
Prošle je godine jedan mladić iz američke savezne države Texas u ruke uzeo telefon i nazvao vlasnika tvrtke Alpha Performance, a kada se gazda javio na telefon iz radionice u Chicagu, zaprimio je jednu od najteže-izvedivih narudžbi ikad.
Naime, Mike je vlasnik Nissana GT-R i to je super. No Mike ima itekako velikih problema s vlastitim egom kada ga na cesti pretekne neki primjerak Chevrolet Corvette ZR1 ili pak Porsche 911 GT2, kakvih u saveznoj državi Texas (vjerovali ili ne) ima jako puno. Mike takve situacije nikako ne voli i osjeća se inferiornim u svom oko 100,000 Dolara vrijednom Nissanu GT-R Track Edition, a to pak ne bi volio nitko.
Stoga je dečko stigao na ideju u sklopu koje bi 1,600 konjskih snaga pod „haubom“ njegovog automobila bilo sasvim dovoljno da spomenutu inferiornost ne osjeti više nikad, te iz svake ulične utrke, ma koliko ona duga bila, izađe kao heroj ulice.
E sad…matematika kaže da Nissan GT-R pod poklopcem motora ima Twin-Turbo V6 motor koji razvija 545 konjskih snaga. To je u prijevodu sasvim dovoljno da uz najnapredniji pogon na sva četiri kotača na svijetu tu snagu pretvori u ispod tri sekunde od stanja stajanja do stotinu kilometara na sat. Pametnom dosta.
No pustimo sad matematiku i posvetimo se mehanici, tj. komponentama koje su u smislu mehanike bitne u sklopu ove nenormalne prerade.
Mehanički gledano, lista prerada i dorada u smislu motora, pogonskog sklopa, mjenjačkog sklopa i ovjesa toliko je duga da bi mi „copy-paste“ metodom trebalo neko vrijeme da je uopće zalijepim unutar ovog teksta, a vjerujem da bi svatko normalan prestao čitati već nakon dvadesete stavke, pa u tome ne vidim smisla. Umjesto suhoparnih navoda tvrtki i komponenata koje su iste proizvele, te koje je na kraju tvrtka Alpha Performance skupila na hrpu i ugradila u ovaj automobil, radije ću navesti samo neke i rezultatno stanje koje je teoretski moguće izraziti.
Dakle, „ALPHA 16 system“, kako se set prerada u ovom slučaju naziva, „Godzilli“ daje ukupno 1,600 konjskih snaga, što je otprilike tri puta onoliko koliko se u sklopu Nissana GT-R nalazi u njegovom tvorničkom izdanju. No tu priča ne prestaje.
Dapače, detalji poput povećanog obujma motora na ukupno četiri litre, te sva sila kovanih, karbonskih, aluminijskih i titaniziranih komponenata motora i njegove okoline daju naslutiti da je ovo doista ozbiljan projekt, a ne nešto što traje ukupno tri vožnje nakon kojih slijedi „generalka“.
Ideja je jedan te isti automobil koristiti za „Texas Mile“, „TX2K“, te „Texas Invitational“, odnosno evente koji podrazumijevaju određena naprezanja, a koji bi se svojim održavanjem smjestili u ovogodišnji kalendar događanja u svijetu oktana. Dakle ovo je doista jedan jako ozbiljan automobil, s koje god ga se strane gledalo.
E sad…ja bih rado ponudio još nekolicinu brojki koje u stvarnom svijetu imaju smisla, no brojke vezane uz ubrzanje, maksimalnu brzinu i među-ubrzanja nažalost još uvijek nisam dobio.
No ako je suditi po sličnim projektima iz proteklih godina (a ima ih nekoliko), vjerujem da bi se ubrzanje od nule do stotice u slučaju ovog „Godzille“ trebalo smanjiti na dvije sekunde, ako ne i ispod te brojke, dok bi maksimalna brzina mogla narasti barem 40-50 kilometara na sat, što bi ovaj primjerak Nissana GT-R stavilo na teritorij višestruko skupljih i raritetnijih automobila.
Iako ni sam ne znam čemu služi 1,600 konjskih snaga, niti senzaciju upravljanja takvim automobilom samom sebi uopće mogu dočarati, već same brojke i mašta koja zbog njih počinje raditi prekovremeno govore da bih rado sjeo u jedan takav automobil – pogotovo u slučaju da je i moje ime u prometnoj.
Da, možda je ovakav automobil jednostavno nepotreban i megalomanski. Možda su razlozi i sama ideja krivi od početka.
No ako je tehnologija u mogućnosti pružiti svijetu automobila ovoliko snage, postavlja se jednostavno pitanje koga je zapravo briga?!
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: AlphaPerformance.com i Google Images