Lotus – najgluplja “pogreška” ikad
Kroz povijest auto-industrije bilo je itekako puno pogrešaka u proizvodnji. Neke su rezultirale tek manjim kvarovima, dok su pak neke druge za posljedice imale čak i smrtne slučajeve. No na svu sreću u ovom posljednjem u nizu takvih slučajeva smrtni bi se slučaj mogao eventualno dogoditi u smislu umiranja od smijeha.
Ako je činjenica kako se u svijetu automobila u svom općenitom smislu (posebice) zadnjih godina traže "dlake u jajetu" i svaka i najmanja pogreška kroz medije se brutalno i gromoglasno kažnjava, onda ne treba posebno naglašavati što sve u tom smislu pogađa svijet sportskih automobila, koji su već sami po sebi pod lupom javnosti i medija.
Posljednjih godina skoro da i nema proizvođača sportskih automobila koji nije imao nekih problema, jer ako se samo sjetimo primjera samozapaljenja kod npr. Ferrarija i Lamborghinija, sitne eksplozije kod nekih modela tvrtki Noble i Ascari, te pokoje polijetanje s ceste uzrokovane loše proračunatim stabilizatorima na modelima tvrtki Koenigsegg i Audi, stvari sjedaju u perspektivu.
S jedne strane takve su greške na sportskim i super-sportskim automobilima sasvim normalne, s obzirom na to da mehaničke komponente pate sto puta jače od onih u nekim "običnim" automobilima, no s druge strane i cijena svakog takvog "posebnog" automobila ponekad prelazi u bezobrazluk, a greške su i dalje moguće. Dakle sve ovisi o kutu gledanja, zar ne?!
U tu priču lako je svrstati Lotus kao jednog od onih beskompromisnih proizvođača brzine i vozačkog gušta, čiji modeli također nisu imuni na greške u proizvodnji. Doduše, kod Lotusa te su greške relativno rijetke i u pravilu pomalo nebitne, no s druge strane vjerujem da itekako iritira kada s automobila od nekoliko desetaka tisuća Eura otpadaju dijelovi interijera zbog lošeg ljepila.
Dakle, Lotus osim što zadnjih godina prolazi jedno izuzetno turbulentno razdoblje, obzirom je Dany Bahar odlučio prisvojiti oveću količinu novaca iz tvrtke, čime je plan ponovnog uzdizanja marke u nekadašnje visine jednostavno propao zajedno s modelima koji su u toj "renesansi" trebali pomoći. Nedavno je čak pokrenut stečaj, ali u zadnji čas se odustalo od te ideje i Lotus je (barem na neko vrijeme) spašen, no trenutno se na tog proizvođača nekih od najfenomenalnijih automobila današnjice itekako gleda pod povećalom.
S obzirom na to da mehaničke komponente koje dolaze iz, u smislu kvalitete, nekih od najrigoroznijih tvornica na svijetu, naravno da s istima nema skoro nikakvih problema, no upravo taj dio priče ovu današnju objavu i čini toliko smiješnom.
Lotus Evora je od samog početka proizvodnje svijetu pokazala jedan sasvim novi pristup proizvodnji automobila ove slavne marke i postala u jako kratkom vremenu jedan od ponajboljih modela koji su iz Lotusa ikad izašli na tržište, no prema riječima glavnih i odgovornih iz Lotusa nije sve na Evorama baš toliko idilično i super, pa se neki dan obavijestilo nekolicinu vlasnika primjeraka proizvedenih između listopada i studenog prošle godine da svoje primjerke hitno vrate u ovlaštene salone i njihove servise zbog problema s naljepnicom na staklu.
Kako bi elaborirali ovaj naizgled idiotizam, u prilogu je i pojašnjenje situacije koja ukratko govori o nekolicini primjeraka koji su specifično naručivani u varijanti sa samo jednim (vozačkim) zračnim jastukom, dok za suvozača očito nije bilo love ili volje, pa su primjerci naručeni u takvom obliku na suvozačku stranu dobili naljepnicu koja govori o namjernom nedostatku prema željama vlasnika. OK, taj dio mogu shvatiti, jer se na taj način Lotus ograđuje od eventualnih problema u slučaju nesreća ovog ili onog tipa i ozljedama koje bi mogle nastati kao posljedica istih, no to je sve što u cijeloj priči razumijem, jer pozvati hitno vlasnike tih primjeraka Evore da se jave u salone gdje su automobile kupili, nekako mi se čini više kao čin panike nego išta drugo – tim više što je takvih automobila prodano ukupno 28.
Bilo kako bilo, moram priznati da za nešto blesavije već dugo nisam čuo, jer briga oko kupaca je jedno, a stvaranje panike oko nečeg toliko trivijalnog ipak je nešto sasvim dvadesetsedmo.
No ako već ništa drugo, barem sam se od srca nasmijao.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com, SuperCars.net i Google Images