Jaguar – model XFR-S s grbom
Za sve one „nevjerne Tome“ koji se na spomen brzog karavana počnu smijati, eto još jednog dobrog razloga da se zamisle.
Često se kroz razgovor uz kavu s ekipom autoljubaca dotaknem nekog brzog karavana, jer sam još od mladih dana fasciniran postojanjem takvih automobila.
Ljubav prema tim nezgrapnim i često nepotrebnim jurilicama u pravilu mi je teško objasniti, no još od momenta kada sam prvi put sjeo za volan (tada) novog crnog Volva 850 T5-R s grbom na leđima, moram priznati da sam se zaljubio u taj segment automobila koji uz opak motor imaju i hrpetinu mjesta u prtljažniku.
No iako je to bilo neko drugo vrijeme, posljednjih se godina brzi karavani itekako vraćaju u modu.
Dokaz toj tvrdnji možda je najbolje predočiti kroz Audi RS4, čija je limitirana i slavljenička „Nogaro Special“ verzija izašla prije nekoliko dana, a ni konkurencija poput Mercedesovih AMG-karavana nimalo ne kaska za Audijem, već zapravo predstavlja savršenu alternativu za jurcanjem unaokolo s familijom razmještenom po sjedalima i ogromnom količinom stvari u prtljažniku.
Iskreno, da mi je netko prije par godina rekao da će se toj karavanskoj sviti s opakom motorizacijom pod „haubom“ pridružiti i Jaguar, vjerojatno bih ja bio taj koji bi se istog momenta počeo smijati. No srećom, takve se najave nisu događale, jer bi se smijeh pretvorio u izraz lica nakon prožvakanog limuna.
Uglavnom, prije nekoliko dana su počele „curiti“ fotografije Jaguara XFR-S Sportbrake, no pri prvim pogledima na fotografije nisam baš bio siguran hoće li karavanska zvijer iz Coventryja vidjeti svjetlo dana. No od danas je postojanje modela XFR-S Sportbrake postalo službeno, te se još samo čeka samo premijerno prikazivanje, koje bi se trebalo dogoditi kroz nekoliko dana, odnosno kada salon automobila u Ženevi otvori svoja vrata.
Dakle, Jaguar XFR-S Sportbrake je karavan koji izvana izgleda fenomenalno i iznutra ima četiri udobna sjedala i veliki prtljažnik, no to ni približno nije sve ono vrijedno spomena.
Dapače, najveći osmijeh na lice mi je izvukao već tradicionalno savršen 5-litarski V8 motor čije je disanje potpomognuto kompresorom, te brojke koje uz taj motor idu.
Snaga je izražena brojkom 542, okretni moment koji dotični „osmak“ razvija izražen je brojkom 680, a kao nusprodukte navedenih brojki iz Jaguara stiže još nekoliko nešto praktičnijih brojeva koji definiranu ubrzanje od 4,8 sekundi od nule do stotinu kilometara na sat, te maksimalnu brzinu od točno 300 km/h.
Zanimljivo, zar ne?!
Naravno, sva ta snaga pogoni samo stražnje kotače, no koliko god da to u usporedbi s gore spomenutim Audijem RS4 i njegovim pogonom na sva četiri kotača možda zvuči i pomalo arhaično, vjerujte da bi takva pretpostavka bila jako daleko od istine.
Kao dokaz tome prvenstveno stoji činjenica da Jaguar XFR-S koristi sve prednosti „Quickshift“ automatskog mjenjača s osam brzina, koji je debitirao u sklopu modela F-Type, što u prijevodu znači apsolutnu posvećenost što je moguće bržem mijenjanju brzina, zbog čega je i ostvarivo gore spomenuto ubrzanje od ispod pet sekundi do stotinu kilometara na sat.
Isto tako, ovaj konkretni Jaguar uz adaptivan ovjes, sustav dinamičke kontrole stabilnosti i aktivnog elektroničkog diferencijala koristi i benefite tzv. „Corner Recognition“ sustava koji ukratko prepoznaje stanje automobila u zavoju, te automatski pridonosi njegovoj stabilnosti uz zadržavanje trenutne brzine. Dakle s ovim karavanom doista ne bi trebalo biti teško prkositi zakonima fizike – bio prtljažnik popunjen do kraja ili pak apsolutno prazan.
Izvana je dizajnom XFR-S Sportbrake tipično britanski automobil – velik, elegantan, no istovremeno i s nekoliko agresivnih detalja koji itekako dobro opisuju karakter samog automobila, a tome u prilog idu i 20-inčni kotači sasvim novog dezena i hrpa karbonskih dijelova koji uvelike pomažu aerodinamičkim svojstvima same karoserije.
Ukratko, ako je za vjerovati ljudima iz Jaguara, na ovom je automobilu istovremeno masa toga podređena brzini i vozačkom guštu, no s druge strane je ovaj Jaguar i jedan od najudobnijih i najluksuznijih modela koji su iz ove tvrtke ikad izašli.
Uglavnom, iako sam bio i ostao pobornik „stare garde“ brzih karavana i dan-danas favoriziram Audi RS2 i Volvo 850 T5-R, moram priznati da se u obliku ovog Jaguara dogodio jedan sasvim novi moment za mene, a rezultatno stanje je jednostavno izraziti rečenicom „želim ovaj automobil“.
A vi?
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Jaguar.com i Audi.com