Chevrolet – Corvette Stingray za poželjeti
Iskreno, svaka generacija Chevrolet Corvette za mene predstavlja automobil koji sam kad-tad poželio imati pred kućom, no pomalo plastična i kompletno fantastična Corvette Stingray iz kasnih sedamdesetih i s početka osamdesetih za mene je uvijek bila prvi izbor – pogotovo u ovakvom izdanju.
Možda ćete se sjetiti jedne posebne tvrtke pod nazivom Vilner koja se bavi tuningom i restauracijama, no „na prvu“ možda ne po fenomenalnim preradama i doradama na automobilima poput Bentleya Continental GT, Mercedesa SLS AMG ili pak Jaguara XJ220, već po činjenici da ta tvrtka djeluje iz Bugarske.
Ako ćemo realno, Balkan i zemlje koje ga prema nekim ideologijama sačinjavaju nikad nije bio pretjerano plodno tlo za proizvodnju automobila, a donedavno je spomenuti tuning ili styling u kontekstu Balkana izazivalo samo ogromne količine smijeha. No Bugarska tvrtka Vilner to je itekako promijenila i svijetu podarila nekolicinu doista posebnih preuređenih i dorađenih modela.
Spomenuti Bentley Continental GT, Mercedes-Benz SLS AMG i Jaguar XJ220 samo su dio čarobnog opusa onoga čime se ova tvrtka već godinama bavi, no ta tri spomenuta uratka imaju jedan zajednički nazivnik koji dijele, a to je ukratko kontinent na kojem su nastali, pa je u cilju raznovrsnosti u svakom pogledu nedavno predstavljen jedan američki automobil koji je prošao Vilnerov tretman uljepšavanja i obnavljanja.
Naime, radi se o Chevrolet Corvette Stingray iz 1976. godine – automobilu koji je istovremeno ikona, očit dokaz tvrdoglavosti američkih tehnologa i dizajnera, te jedan od najprepoznatljivijih i najdugovječnijih modela svih vremena.
Doduše, u maniri pohvala potrebno je spomenuti i manjkavosti tog automobila koje su anulirane tek u sklopu posljednje dvije generacije, a ukratko se svode na vozljivost i upotrebljivost na cesti, jer to Corvette nikad nije imala za jaču stranu. No vlasnicima i štovateljima ovog već šezdeset godina starog imena to izgleda da i ne predstavlja neki presudan faktor, jer ama baš svaka generacija Corvette od samih početaka proizvodnje do danas uvijek ima svoje vjerne kupce i entuzijaste koji se uz taj Chevroletov model itekako vežu.
Ekipa iz Vilnera tog je očito svjesna, jer s obzirom na količinu detalja koje su izveli tijekom restauracije i nadogradnje ovog primjerka iz 1976. godine definitivno su napravili jako dobar posao i od Corvette Stingray još jednom napravili itekako poželjan automobil.
Izvana su sve dorade svedene tek na nekoliko detalja poput LED-dnevnih svjetala na prednjoj i stražnjoj strani automobila, te novi originalni lak kojem su u obliku kontrasta dodani kromirani detalji poput ispušnih cijevi sa strane automobila, te kompletno obnovljeni i ručno polirani kotači. Targa-krov također je dobio novi sjaj, no ne putem laka ili poliranja, već presvlake od Nappa-kože, što u cjelini izgleda jako dobro.
5,7-litarski V8 "Small-block" motor je ispoliran do posljednjeg vijka, a promijenjena je i glava motora, sistem usisa i (gore navedenog) „side pipe“ ispuha, te novi dvostruki karburatori, pa se posredstvom tih poprilično minornih preinaka ovaj primjerak Corvette Stingray može pohvaliti sa zdravih i poprilično glasnih tristotinjak konjskih snaga. Iako preinaka po pitanju motora doista nije bilo pretjerano puno, iste su uz brojku na papiru vezanu uz snagu sasvim dovoljne da ovaj automobil potjeraju za manje od šest sekundi od nule do sto kilometara na sat, te prema riječima ekipe iz Vilnera do maksimalne brzine od oko 260 kilometara na sat. Reklo bi se sasvim dovoljno i prema modernim standardima, no uz savršen zvuk grgljanja i svađanja cilindara, što je svojstveno ovom „Small-block“ V8 motoru pod poklopcem.
Dakle eksterijerom se poradilo tek na detaljima, dok je motor zaživio u nešto jačem izdanju od onog tvorničkog, no zato je interijer presložen u potpunosti i na najbolji mogući način.
Za početak tu je sva sila mrtvih krava u obliku Nappa-kože u dvije boje u kombinaciji s ulošcima od akrilnih polimera i aluminijskog trihidrata, što se zajedno naziva Corian, a čime su zamijenjeni drveni ulošci koji su se u originalu našli na dijelovima armature i oplate vrata.
Interijeru je također dodana i sva sila detalja poput kromirane ručice mjenjača, novog dizajna pojaseva i kromiranih kopči, te redizajnirani instrumenti na isto tako kožom presvučenoj ploči, a vrijedi spomenuti i retro-moderan audio sustav s dvanaest zvučnika i tri pojačala. Uglavnom dovoljno da tu i tamo postoji izbor po pitanju bijega od zvukova koji dolaze s vanjske strane ove Corvette.
Koliko ova cijela priča košta nitko konkretno ne zna, s obzirom su dečki iz Vilnera jednostavno zaboravili podijeliti tu informaciju s ostatkom svijeta, no u krajnjoj liniji to i nije pretjerano bitno, jer ukoliko netko posjeduje ovaj model Corvette, vjerujem da će već na ove fotografije sliniti kao malo dijete nad čokoladom, a u tom slučaju novac jako rijetko predstavlja bitnu stavku i problem.
Šteta je samo utoliko što to ne mogu reći iz prve ruke, obzirom je Corvette Stingray za mene i dalje jedan od onih nedosanjanih snova.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: Vilner.eu, CarBuzz.com, Flickr.com i Google images