BMW – uskoro stižu M-Competition dodaci
Kada sam na prvi pogled bacio oko na najavu kako uskoro za modele M5 i M6 stiže nešto u BMW-u nazvano "Competition Package", reakcija mi je istog momenta bila "o ne…", no već na drugi pogled ipak cijela priča ima smisla.
Proteklih je godina postalo izuzetno moderno na neki način modele koji već neko vrijeme stoje dostupni na tržištu automobila učiniti nešto atraktivnijima. Većinom se u sklopu određenih paketa opreme i sličnog zapravo radi o samo pokojoj stavki koja se do nedavno plaćala posebno i bila u sklopu popisa dodatne opreme, no u određenim "specijalnim" ili pak "limitiranim" verzijama određenog modela bez znatnijeg poskupljenja istog ulazi pod popis serijske opreme.
Istina, BMW je sa svojim modelima u tom segmentu pomalo drugačiji, s obzirom na to da svaki model posljednjih nekoliko desetljeća prvo izađe na tržište, a potom se nakon nekoliko godina pojavi re-dizajn modela u sklopu kojeg se pojavi i koja stavka opreme viška. No ipak je, ako već ništa drugo, barem riječ o nečem pomalo obnovljenom – u smislu detalja, naravno.
Kada sam čuo da se za BMW M3 E92 priprema tzv. "Competition Package", mislio sam kako će u sklopu tog naziva biti riječ o nečem posebnom što bi isti model trebalo učiniti još bržim i upravljivijim, te samim time i atraktivnijim, no testovi su rekli drugačije. Tek pokoja konjska snaga više i par tisuća Eura opreme koja ionako nikom normalnom ne znači ništa u životu, te nekoliko novih boja u ponudi…to je u pravilu bilo to. Dakle, od nečeg "natjecateljskog" u sklopu tog modela nije bilo ni "N".
Doduše, M3 GTS je izašao praktički paralelno s tom "natjecateljskom" verzijom modela M3, no ta varijacija na temu BMW-a M3 u Coupe-izvedbi pripada jednoj sasvim drugoj priči, s obzirom na to da je sam automobil u toj verziji zamišljen kao poprilično drugačija zvjerka od "običnog" modela M3 E92.
Dakle, kako sam u podnaslovu rekao, kada je za novi "Competition Package" stigla najava, prva reakcija mi je bila u obliku misli kako se (i opet) radi o novom marketinškom triku koji za cilj ima pomalo unaprijediti prodaju modela M5 i M6. No moram priznati da sam se ipak pomalo prevario, jer se ne radi samo o pokojoj stavki opreme viška, već i o još nekim detaljima.
Prije svega, "Competition Package" koji se veže uz gore spomenute M-modele na tržište dolazi u sklopu re-dizajna modela (odnosno Facelifta, ako ću se izražavati kroz tuđice) i ovaj puta naglasak nije na popisu opreme, već na detaljima u smislu dizajna i poboljšanih performansi automobila.
Same preinake prije svega se vežu uz modele pogonjene 4,4-litarskim V8 motorom koji modeli M5 i M6 dijele između sebe, te kojima bi u sklopu dorada na usisu i ispuhu snaga trebala narasti na nekih 575 konjskih snaga, dok se ostatak dorada veže uz sistem skretanja i ovjes, što bi u konačnici zajednički trebalo dodatno pooštriti osjećaj za volanom brze limuzine u obliku modela M5 ili Grand tourera u obliku modela M6.
Detalji po pitanju onog što bi sve "Facelift" trebao sadržavati još nisu poznati, no ono što se u ovom momentu zna jest činjenica kako će se poraditi na optičkim detaljima branika i pragova, rasvjetnih tijela, te jednom ili dva nova dezena kotača. Ostatak nije poznat, no s obzirom na najave, nećemo trebati dugo čekati – FL-verzije M5 i M6 (u svim karoserijskim izvedbama) zajedno sa "Competition Package" opcijom na tržište stižu krajem kolovoza ove godine, tj. po završetku godišnjih odmora. Savršen timing, zar ne?!
Uglavnom, s obzirom na dosadašnje FL-verzije BMW-ovih modela, moram priznati da se veselim konačno vidjeti kako će izgledati uvjerljivo najljepša limuzina u sklopu aktualne ponude svijeta automobila u obliku modela M5, a nisam ravnodušan ni prema modelu M6, koji bi kroz detalje očito trebao izgledati još ljepše nego u ovom času.
No vidjet ćemo uskoro što će sve biti dorađeno i kako će sve skupa izgledati, a u performanse i sve ono što će po pitanju vozačkog gušta dorade u smislu motora, ovjesa i ostatka automobila donijeti, zapravo uopće ne sumnjam. Do sada je efekt u toj domeni bio itekako jak, pa vjerujem kako će se u toj maniri nastaviti razvijati stvari.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com, SuperCars.net i Google Images