Audijevi koncesionari u Velikoj Britaniji lažiraju podatke o sigurnosti
Iako ova kratka pričica nema direktne veze s proizvođačem automobila iz Ingolstadta, svejedno je netko od glavešina u Audiju morao znati za ovaj manje-više uspješan pokušaj varanja svojih kupaca.
Napomena: svaka sličnost s domicilnim stanovništvom lijepe naše i navikama oko krađa za koje čitamo u domaćim medijima (najvjerojatnije) je sasvim slučajna.
Kada ušetate u neki od salona automobila znajući da imate nešto novaca i ogromnu želju sebi i svojoj obitelji priuštiti najbolje što taj novac može kupiti, često su sigurnost, te niski troškovi potrošnje i održavanja dotičnog automobila njegova najveća prednost.
No u današnje vrijeme tvorničke podatke iz brošura i reklama vezane uz potrošnju goriva možemo lagano zanemariti, jer je u njima sadržano manje istine nego u svjedočanstvima i obrani našeg bivšeg premijera, dok Euro NCAP testiranja koja se provode već dugi niz godina sve manje ljudi uzima zdravo za gotovo.
U pravilu je Euro NCAP jako dobro zamišljena institucija koja na bazi udaraca u raznorazne kuteve automobila testira njihovu otpornost na idiotske situacije u kojima se vozač i putnici u automobilu svakodnevno mogu naći, te je dotična institucija kroz genocid na lutkama odgovorna za spašavanje mnogih života na cesti. Samim time vrijedi pogledati broj zvjezdica u sklopu pojedinih kategorija za svaki pojedini automobil prije same kupnje, jer samo jedna zvjezdica viška ponekad može značiti razliku između život i smrt pri udaru u prometu.
Automobili koje Euro NCAP testira odabrani su prema velikom broju kriterija, a sami testovi su prema riječima glavnih i odgovornih ljudi te institucije „približeni svakodnevnom životu kroz kategorije koje imaju značenje za sve putnike u automobilu, kao i one izvan automobila na cesti i oko nje“. Dakle misija koju Euro NCAP ima zapravo nije nimalo jednostavna – pogotovo kada je riječ o odupiranju čestim pritiscima nekih proizvođača automobila koji svojim uplitanjem u tijek testiranja pojedinih modela dotičnoj instituciji itekako otežavaju posao.
No ovdje nije riječ o nekoj teoriji zavjere ili pak incidentu zbog kojeg je netko od glavnih i odgovornih ljudi dotične organizacije trebao odstupiti s funkcije, već o običnoj prevari koju su na svojoj koži osjetili neki kupci Audijevih modela na području Velike Britanije.
Naime, nekolicina zvjezdica koje znače sigurnost podijeljena je nekim Audijevim modelima tijekom proteklih godina, no neki modeli iz ponude tog proizvođača automobila nikad se nisu našli na testiranju. Tijekom 2011. i 2012. godine iz Ingolstadta su na testiranje poslali samo modele A3, A6 i Q3, dok u 2013. i 2014. godini niti jedan od modela iz Audijeve ponude modela nije pristupio testiranju od strane Euro NCAP-a, što već samo po sebi nije baš najbolje. No ono još gore u cijeloj priči svodi se na nekolicinu Audijevih koncesionara koji su se odlučili kupcima ispričati jednu sasvim drugu priču.
Priča koja je prodana uz automobile svodi se na činjenicu da su neki od Audijevih koncesionara na teritoriju Velike Britanije svojim kupcima rekli da su neki modeli briljirali na Euro NCAP testiranjima, a da u stvarnosti dotičnim testiranjima zapravo nikad nisu ni pristupili.
I zapravo bi sve bilo super da se prije nekoliko tjedana u jednom od salona nije pojavio razočarani vlasnik nimalo jeftinog modela R8, koji je traženjem nekih detalja o svom novom metalnom ljubimcu na Internetu stigao do informacije koja govori o tome da Audi R8 kao model zapravo nikad nije bio testiran od strane Euro NCAP organizacije. Dakle čovjeka su gledali u oči i lagali mu u salonu automobila gdje je potrošio oveću svotu novaca i kupio (za mnoge) automobil iz snova.
Od tog momenta naravno slijedi hajka na koncesionare i prodavače Audijevih modela, a rezultati su u najmanju ruku zapanjujući, jer dotični vlasnik modela R8 nije ni približno jedini kupac kojem je u sklopu dodatne opreme na automobilu prodana i savršeno lažna priča o sigurnosti, čime je po britanskim zakonima prekršen oveći broj zakona vezan uz potrošače.
Naravno, mediji su prvi saznali o čemu se radi i što je sve konkretno lažirano, pa se medijska kuća BBC primila posla i kroz razgovore s ukupno deset najvećih Audijevih koncesionara na teritoriju Velike Britanije saznala poražavajuće informacije.
Upiti koncesionarima i njihovim odjelima za odnose s kupcima bili su usmjereni prema modelu A5 koji nikada nije bio testiran od strane Euro NCAP-a, no novinarima je ukupno devet koncesionara odgovorilo da je Audi A5 testiran, dok je šest od spomenutih devet koncesionara dalo izjavu da je dotični model na testiranjima prošao s „odličnim“ uspjehom.
Samim time ispada da uz podatke o potrošnji goriva o kojima većinom lažu svi proizvođači automobila, niti u iskrenost zaposlenika u raznim salonima više nije ono što je nekad bila, a ako je već kod prodaje automobila takav slučaj, iskreno me strah razmišljati kako stoje stvari vezano uz servise i održavanje, te kakvih sve laži ima na radnim nalozima ovlaštenih servisa.
Uglavnom, iako su se iz Audija očitovali rečenicom „želimo napomenuti da od naše strane nije bilo namjernih pokušaja predaje lažnih informacija vezanih uz Euro NCAP testiranja i rezultata od strane zaposlenika koji kroz opis posla komuniciraju s kupcima, te se kao tvrtka od takvih slučajeva ograđujemo“, moram priznati da mi je malo šuplje povjerovati u nešto takvo. Tim više što „napredak kroz tehniku“ ima svoju cijenu i rigorozne kontrole kvalitete, školovanja osoblja i slične detalje i navike kojima se ova slavna tvrtka kroz medije itekako reklamira.
Zato ovakvu priču i pokušaje obmane smatram itekako jadnima i sve mislim kako bi možda i u našim krajevima trebalo provjeriti kako po pitanju nekih bitnih stavki zapravo stoje stvari, tj. koliko će koncesionari biti iskreni u predaji informacija.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Audi.com, EuroNCAP.com, SuperCars.net i Google Images