Audi – optimizam kroz tehnologiju
U današnje je vrijeme čak i frižider moguće spojiti na Internet. Naravno, razvojem informacijskih tehnologija to nije nimalo čudno, pa su u toj maniri stručnjaci i odlikaši iz Audijevih redova odlučili svijetu ponuditi nešto dosad neviđeno i time vlasnicima njihovih modela pokušati uštedjeti novac. Hmmm…da.
Koliko ste se puta našli u situaciji da vam baš paše voziti se gradom nekim laganijim tempom, no idilu ravne linije neke veće gradske prometnice i konstantnu brzinu su vam pokvarili semafori bez ikakve međusobne sinkronizacije? Meni se osobno to dosta često događa i u pravilu mi ide na živce, jer na crveno treba stati (ako je čovjek normalan i poštuje zakon) i onda opet krenuti, te ubrzati do one idealne brzine koja je do paljenja crvenog svjetla bila aktualna na brzinomjeru.
To ne živcira samo mene, već i mnoge ljude koje poznajem, no ne samo zato što su primorani svako toliko kočiti i ubrzavati, te time prekidati momente ugode za volanom.
Razlozi su i u tome što pri svakom kretanju automobili troše određenu količinu goriva viška u odnosu na konstantnu brzinu praktički bez dodirivanja pedalice gasa, a to je uz udarac na spomenutu idilu vožnje istovremeno i udarac na džep.
Što se pak potrošnje goriva tiče, oduvijek je vrijedilo pravilo da nagla ubrzavanja uvijek znače veću potrošnju goriva, i velik broj „običnih smrtnika“ bi volio da nije takav slučaj, no tu pomoći nema. Laički rečeno, pri svakom jačem dodavanju gasa motoru jednostavno treba više zraka, a samim time i goriva, kako bi se postigla ujednačena smjesa i kako bi automobil mogao pratiti vozačeve želje u smislu ubrzanja. Logično, zar ne?!
Samim time svi oni koji sa svojim automobilima ubrzavaju „nježnije“ u pravilu na trenutke troše manje goriva od onih koji su skloni naglim ubrzavanjima uz često proklizavanje pogonskih kotača i sličnih veselja namijenjenim vječnim adolescentima.
No vratimo se na semafore i onome što u smislu zelenih svjetala na njima od nedavno žele provesti stručnjaci iz Ingolstadta.
Naime, u sklopu ideologije pod sloganom „intelligent driving in smart cities“, koji ukratko opisuje Audi Connect ideologiju, stručnjaci iz redova tog renomiranog proizvođača automobila dosjetili su se svijetu ponuditi rješenje za crveno-zelene intervale na semaforima gradskih prometnica, te tako vozačima uštedjeti novac u smislu potrošnje goriva.
Ukratko, ideja je sljedeća: tijekom vožnje „pametnim“ gradom, vaš Audi preko centralne jedinice smještene pod poklopcem motora komunicira sa svim semaforima koji se nalaze na pravcu kojim se krećete. Samim time vaš Audi unaprijed zna intervale semafora, odnosno kada će se dotični ugasiti, te vam preporučuje maksimalnu brzinu kojom bi se trebali kretati da bi vam svaki semafor pokazivao zeleno svjetlo tijekom prolaska kroz raskrižje.
Isto tako bi vaš Audi tijekom stajanja na semaforu na kojem je upaljeno crveno svjetlo trebao izračunati kada će se upaliti zeleno, te posredstvom start-stop funkcije vaš Audi upaliti pet sekundi prije nego semafor „pozeleni“, kako bi se na vrijeme pripremili za ponovni početak vožnje.
Cijela priča već je prošla testnu fazu, jer su Audijevci proteklih mjeseci bez puno medijske pompe svojim pametnim modelima okupirali američki grad Las Vegas, pa kako se sam sustav pokazao itekako dobrim, uskoro bi se ovaj pametni sustav upravljanja automobilom mogao naći u ponudi za određene Audijeve modele.
Nakon završetka testiranja u Las Vegasu iz Audija su medijima pokušali pojasniti cijelu ideologiju na primjeru Njemačke, u kojoj bi se prema riječima glavnih i odgovornih ljudi iz Audija kroz implementaciju ovih pametnih sustava na godinu moglo uštedjeti oko 900 milijuna litara goriva, te smanjiti ispuštanje CO2 za više od 15%.
Samim time se tehnologija čini itekako interesantnom iz više aspekata, zar ne?!
E sad, kako volim stvari sagledavati iz „vlastitih cipela“, odnosno iz lijepe nam naše u kojoj živim, nekako mi se čini da u Hrvatskoj takva „pametna“ priča ne bi nikako prošla, a razlozi su jednostavni: kao prvo, Audijevi modeli su kod nas poprilično skupi, tako da ih masa žitelji lijepe nam naše može samo sanjati. Zatim dolazimo do problema prometne infrastrukture u sklopu koje se baš i ne može naći nešto pretjerano pametno. Isto tako treba u obzir uzeti i onaj financijski aspekt, jer kao država visimo na rubu bankrota već godinama.
No da nam u ovom času zlatna ribica ispuni sve želje i da jedna od njih bude velika hrpa novaca, vjerujem da bi usklađivanje s tim pametnim sustavom u automobilima trajalo godinama i uz obaveznu krađu novaca od strane lokalnih vlasti, nekog ministarstva ili izvođača radova, te bi se u usporedbi s takvim lopovlukom onaj s bojanjem tunela činio kao džeparac.
Naravno da tih „domaćih“ problema ima još puno, jer se u krajnjoj liniji onog sociološkog dijela nisam ni dotakao, a realno gledano ljudi danas za volanom nisu baš skloni razmišljati i biti koncentrirani, već za volanom rade sve samo ne voze, tako da Audi Connect sustav u našem primjeru nekako ne vidim kao aktualan kroz sljedećih milijun godina.
Bilo kako bilo, ideja je apsolutno pohvalna, ciljani aspekti su također ispunjeni u potpunosti, a što će i kako dalje biti s ovom Audijevom pametnom idejom, vjerujem da ćemo uskoro vidjeti na primjeru pojedinih država i gradova koji uz novac i mogućnosti imaju i evolucijski stupanj da dotični sustav primjene i iskoriste na najbolji mogući način.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Audi.de, AutoEvolution.com i Google Images