Aston-Martin – borba riječima na kineskoj fronti
Prije nekoliko tjedana je iz Aston-Martina stigla informacija o naglom povlačenju svih modela od 2007. nadalje u servise na „inspekciju“. Kasnije je „inspekcija“ ispala opravdana zbog jednog potencijalno kvarljivog dijela koji je proizveden u Kini, a danas se kineski mediji naveliko bune protiv javne objave i navođenja zemlje porijekla spornog dijela.
Kada sam prije nekoliko tjedana dobio ovu informaciju, nisam joj pridavao neki pretjerano veliki značaj, jer u današnje vrijeme nije ništa čudno objaviti „potencijalnu tvorničku grešku“ na nekom modelu ili seriji automobila.
Stoga sam vijest koja podrazumijeva lošu plastiku od koje je napravljen dio pedale gasa na Astonovim modelima od 2007. do danas jednostavno preskočio. No kineski mediji su se itekako pobunili.
Naime, priznali mi to sebi ili ne, često se u medijima i na ulici čuje razmišljanje koje podrazumijeva degradaciju kineskih proizvoda. U nekim slučajevima su takva nagađanja i izjave sasvim u redu, no ipak postoje izuzeci tog „made in China“ pravila.
Da, materijali koje Kinezi koriste često su „upitnih“ svojstava i karakteristika, a kopiranje sveg onog što dolazi iz Europe u Kini je itekako moderno i dan-danas, no nemojmo zaboraviti i cijene po kojima Kinezi apsolutno prednjače u odnosu na konkurenciju u smislu pojedinih artikala.
Uglavnom, kada se sve zbroji i oduzme, ipak ispada da Kina predstavlja savršen izbor za one koji od određenih stvari ne očekuju visok stupanj kvalitete i dugotrajnosti, ili ih pak ne smeta manjak originalnosti za nešto što kupuju.
No u Aston-Martinu više ne misle tako, jer izgleda da priča oko plastičnog dijela pedale gasa i nije toliko bezazlena koliko se u startu mislilo.
Naime, kineski dobavljač DuPontovih plastičnih materijala očito se malo zaigrao s narudžbom za Aston, te je odlučio udariti žig na nešto što s DuPontom nema nikakve veze. To možda i ne bi bilo problematično, da se u Astonu nije primijetilo da dotični plastični dijelovi pucaju i zbog starosti gube svojstva tvrdoće i elasticiteta, a to je već itekako velik problem.
Jer ako išta na ovom svijetu posljednjih godina slovi kao apsolutno kvalitetno i inženjerski napredno, onda je to Aston-Martin i njihov apsolutno precizan pristup svemu što rade unutar zidova te tvrtke, pa samim time nešto prosječno ili ispod prosjeka „ne prolazi ni pod razno“.
Uglavnom, kada se primijetilo da dotični dijelovi u smislu kvalitete materijala ne odgovaraju zadanim specifikacijama, iz Astona je plasirana vijest protiv koje se Kinezi sad bune svim raspoloživim sredstvima.
Dotična se objava doduše nije orijentirala na vrijeđanje Kineza u bilo kojem smislu, već je izdana samo u obliku obavijesti u sklopu koje se vlasnici Astonovih modela od 2007. nadalje pozivaju na kontrolu u servise zbog jednog dijela koji nije na nivou kvalitete na kojem bi trebao biti. No Kinezi su to itekako ozbiljno shvatili i od neki dan s Aston-Martinom pokušavaju voditi medijski rat, navodeći kako dotični proizvođač automobila ispada ksenofoban s izjavama u kojima „sve ono na čemu stoji natpis „made in China“ automatski nije dobro i ne udovoljava standardima, te je nekvalitetno i nepoželjno za korištenje i ugradnju“.
Iz redova Aston-Martina još uvijek nisu reagirali, no vjerujem kako će se sljedećih dana i u britanskim medijima pojaviti demanti u sklopu kojeg će Aston-Martin itekako precizno objasniti o čemu se točno radi i koji su detalji propusta gore spomenutog kineskog dobavljača.
Uglavnom, iako me u startu i nije zanimala, ova mi je priča itekako postala interesantna i od danas ću je definitivno pratiti sa zanimanjem i naravno, izvijestiti štovano čitateljstvo u momentu kad se saznaju detalji.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Istock.com, AutoBlog.com, SuperCars.net i Google Images