Automobil za cijenu pametnog telefona!?
Novi pametni telefon ili pristojan rabljeni automobil? Želite li tipkati u tramvaju dok se vozite na posao ili želite voziti vlastiti automobil do posla? Koji je vaš prioritet? Ako uzmemo u obzir da ste već na ovom portalu, pretpostaviti ćemo da vam je automobil prioritet. Znamo, i nama je.
Okupili smo cijelu redakciju u raspravi o najpouzdanijim automobilima s početka ovog i kraja prošlog stoljeća koji su još uvijek na našim cestama i koji su dostupni po auto-oglasnicima, a mogu se kupiti za tisuću Eura.
Došli smo do vrlo zanimljivih zaključaka.
Bazirali smo se na cijenu od oko 7.500 kn (otprilike 1000 €) jer u današnje vrijeme toliko morate izdvojiti za novi pametni telefon. Napominjemo da ovdje nema mjesta luksuzu, dvozonskim klima uređajima, parkirnim senzorima, estetici, dizajnu, cijenama servisa i sličnom. Ovoj temi pristupamo isključivo s ekonomske strane, tj. omjeru između uloženog i dobivenog koji je u našem narodu utjelovljen kao “toči-vozi”. Pa krenimo s popisom…
Druga generacija u prodaju je ušla 1999., i proizvodila se do 2011., a njezin je dizajn laganije izmijenjen 2003. Nakon kupovine kompanije Zastava u Srbiji, Fiat je 2009. godine počeo proizvoditi Punto u Kragujevcu.
Prvobitni proizvodni problemi su bili riješeni do lipnja 2009. kada tvornica počinje planiranu proizvodnju benzinske verzije automobila Fiat Punto Classic, a u srpnju će početi proizvodnja i dizelske verzije.
Prva generacija Škode Fabije se proizvodila od 1999. do 2007. godine. Redizajnirana je u kolovozu 2004. I danas ih viđamo po našim cestama. Mogu se pronaći s benzinskim i dizelskim motorima, a daleko najpoznatiji motor koji se ugrađivao u tadašnju Fabiju je 1.9 SDI koji nam je ostao u sjećanju kao jako mali potrošač.
Kompaktni automobil koji se proizvodi od 2001. godine, a dostupan je kao hatchback s troja ili petora vrata te kao karavan.
Kada se pojavio na tržištu, zamijenio je modele Bravo i Brava.
Ukoliko vam je Stilo zapeo za oko, preporučujemo da ga probate pronaći s neuništivim 1.9 JTD motorom koji stvarno troši “mjer’cu dizela”.
Volkswagen Golf Mk4 (1997.-2004.)
Od jeseni 1997. Golf “četvorka” bio je dostupan u standardnoj “hatchback” izvedbi, kabriolet izvedbi i kao karavan, a 1998. u njega se počeo ugrađivati i pogon na sva četiri kotača nazvan 4motion.
ESP je u serijsku opremu uvršten 1999., a bočne zračne zavjese tri godine kasnije. 2000.
GTI se prodavao i u posebnoj izvedbi u povodu 25. godišnjice uvođenja prvog tako nazvanog modela na tržište, a 2002. predstavljen je i benzinski motor FSI s direktnim ubrizgavanjem goriva, kao i sportska izvedba R32 opremljena 3,2-litrenim šesterocilindarskim motorom s 241 KS.
Prije nego što je zamijenjen novom generacijom, Golf četvrte generacije kod nas se prodavao i s posebnim paketima opreme Ocean, Pacific, Edition, Special te GT Sport. Kabriolet se prestao proizvoditi u jesen 2002., a karavan (Variant) je ostao dostupan do 2004. godine.
Daleko najprodavaniji model je bio onaj s 1.9 TDI motorom koji je i danas nadživio većinu ostalih iz tadašnje ponude.
Volkswagen Passat B5 (1996.-2005.)
Peta generacija Passata, odnosno model B5, proizvodio se od 1996. do 2005. godine. “Facelift” je doživio 2000. godine.
U ovaj model su se ugrađivali neki od istih motora kao i kod Golfa, a najbolju i najštedljiviju kombinaciju možemo također pripisati 1.9 TDI-u.
Audi A4 B5 (Tip 8D) proizvodio se od 1994. do 2000. godine. Temeljen je na Volkswagen Passatu četvrte generacije.
Karavan, kod Audija zvan Avant došao je 1995. godine, a 1997. je godine cijela generacija modela A4 doživjela blagi redizajn. Promijenjena su prednja i stražnja svjetla te su u ponudu dodani neki motori.
Sve navedene automobile i dan-danas možete vidjeti na našim cestama, ali i po auto oglasnicima.
Ukoliko se odlučite na kupovinu rabljenog, preporučujemo da automobil svakako detaljno pregledate ili da ga pregleda stručna osoba tj. mehaničar.
Ono što vi sami možete napraviti je detaljan pregled same papirologije automobila, kao što su prometna i servisna knjižica, računi od servisa, papiri od tehničkog pregleda i slično. Također vam preporučamo da posjetite naše partnere na ovom linku, gdje možete saznati kompletnu povijest vašeg budućeg automobila ili možete upisati broj šasije ili registarske pločice u aplikaciju ispod ovog teksta.
Izvješća se naplaćuju, a cijene su ovisne o količini, tj. o broju automobila koji vas zanimaju, dok primjer izgleda ovako (PDF datoteka).
Uz podatke o kilometraži, dobit ćete još i podatke o povijesti servisiranja, mogućim oštećenjima na automobilu, te fotografije iz povijesti.
Nadamo se da smo barem malo pomogli u vašoj odluci kod kupovine automobila te da ipak nećete tipkati u tramvaju po novom pametnom telefonu, nego da ćete se u konačnici voziti u automobilu na posao (ili negdje drugdje).