Top 10 činjenica vezanih uz Bugatti Chirion
S obzirom na to da je Bugatti Chiron ponovno aktualizirao sagu o izmišljanju najbržeg i najluksuznijeg hiper-automobila na svijetu, red bi bio da se u obliku naših klasičnih top 10 stavki malo osvrnem na trakavicu koja se uz Bugatti Chiron veže…
Što reći o renesansi za Bugatti i modelu Veyron, a da se već mali milijun puta nije ponovilo u javnosti?
Ne, ozbiljno, što reći? Koju posluku porati? Kako po milijunti put spomenuti sve ono za što je to tehnološko čudo značilo za svijet automobila, te što i dan-danas znači svim bogatim mikropeničarima diljem svijeta?
Hm…s obzirom na to da je odgovor na ta pitanja skoro nemoguće dati, zapravo je najbolje samo konstatirati kako je Bugatti Veyron jednostavno revolucija na četiri kotača, tj. automobil koji ne samo da u tehnološkom smislu znači apsolutni unikat, već i onaj koji današnje automobile dobrim dijelom zadužuje za postojanje.
Uostalom, ako bih radio usporedbu između Veyrona i nečeg sličnog u tehnološkom smislu, onda bih iz svijeta na četiri kotača morao preseliti u nebo i spomenuti legendarni Concorde. Ili pak svratiti među zvijezde i spomenuti Space Shuttle.
Da…Bugatti Veyron je TOLIKO napredan automobil u odnosu na sve ostale koje svijet danas poznaje. A Chiron je (navodno) još napredniji).
Usprkos svemu tome moram priznati da mi Bugatti Veyron skupa s Chironom zapravo ide na jetra. Razlog? Jednostavno zato što se već sama priča o nastanku i razvoju tih ultra-mega-hiper-automobila protegla poput najdugovječnije meksičke sapunice. Mjesecima i godinama kroz medije je secirana priča koja se vrtjela čak i oko najmanjih komponenata tih automobila, te je Veyron već tada postao dosadan. A sada i Chiron.
Kada se Veyron kao gotov model konačno pojavio u stvarnosti, mediji su čupali kosu od sreće i dok su bogataši diljem svijeta zagrijavali svoje platinaste kartice, nama „običnim smrtnicima“ je svega toga već pomalo bilo dosta. No to je bio tek početak, jer Bugatti Veyron od momenta predstavljanja javnosti za ideju ima postavljanje nove letvice tehnologije, te pokretanje ratova brzine koji traju i dan-danas. A Chiron je bez ikakve zadrške nastavlja.
Uglavnom, Veyron je danas već star i više pripada u povijesne knjige nego u stvarnost, a i ostatak frakcija iz gore spomenutih „brzinskih ratova“ već je nadmašila ono što je Veyron postigao tijekom svog životnog vijeka, pa je Bugatti odlučio ponovno okrenuti stvari u svoju korist, te svijetu automobila predstaviti još jednu brzinsku revoluciju na četiri kotača.
Pa eto deset stavki s kojima Bugatti Chiron svijet automobila ponovno izbacuje iz takta:
10. Bugatti je prije službenog postanka Chirona mjesecima asfaltirao oveći dio pustinje u američkoj saveznoj državi Nevada, gdje je nakon završetka radova niknula jedina ravnica na svijetu dovoljno dugačka za razvijanje Chironove maksimalne brzine.
Navodno je među ponuđačima radova na natječaju bila prisutna i jedna hrvatska tvrtka, no ta je otpala zbog ideje da se na ravnicu montira jedan oveći tunel koji bi premazan posebnom bojom koštao samo nekoliko desetaka milijuna Dolara.
Stoga nije ispalo ništa dobro od probijanja domaćih graditeljskih sila u Americi, ali Bugatti je ipak imao gdje testirati svoje novo čudovište.

09. Bugatti Chiron polakiran je u specijalnu prašinofobičnu boju, te Volksw…ups…Bugatti (ispričavam se) garantira da će svaki primjerak moći stajati u garaži više od stoljeća, prije nego se sitna zrnca prašine počnu skupljati na njemu.
08. Prva edicija Chirona na tržištu naziva se „Premiere Edition“, te između ostalog u standardnoj opremi ima i drona. Dotični je dron također najbrži od svih dronova na tržištu, te izuzev nekoliko mlaznih motora kompaktnih dimenzija ima i Wi-Fi adapter, te kameru koja može fotografirati automobil iz svih kuteva. No ni to nije sve, jer V.A.G. koncern kao lider u domeni tehnologije i sveprisutna sila u domeni društvenih mreža ovaj je dron oplemenila i revolucionarnim VG-protokolom koji uz kreiranje foto i video-uradaka dotične istovremeno može objavljivati na Instagramu, Twitteru, Facebooku, Iskrici, Njuškalu i svim ostalim više ili manje bitnim društvenim mrežama.

07. Bugatti za olinjale bogataše koji dane života broje „u sitnom“ priprema tzv. „Final Edition“ verziju modela. Dotična će između ostalog od standardne opreme imati i dva moda funkcioniranja.
Prvi će biti uobličen u opciju s kojom je vlasniku na raspolaganju pritisak papučice gasa do poda, nakon čega slijedi smrt s osmijehom na licu uslijed ogromnih sila koje će djelovati na mozak i unutarnje organe. A drugi je mod uobličen u posebnu formu posmrtne pripomoći. Naime, nakon pretvaranja vozačevih organa u homogenu tekućinu, Bugatti se obvezuje organizirati pokop dragog bogataša zajedno s njegovim Chironom, te osigurati nastup najskupljeg sastava limene glazbe na svijetu koji će nastupati ispred mauzoleja tijekom samog procesa pokopa.
06. Bugattijeva „organska“ filozofija za model Chiron na tržište donosi i tzv. „živi pretinac“ koji podrazumijeva posebno uzgojenog sisavca kompaktnih dimenzija koji unutar interijera ovog modela služi kao pretinac za rukavice.
Naravno, kako se radi o genetskom inženjeringu, svaki će vlasnik moći direktno utjecati na dotično GMO-stvorenje, ovisno o potrebama i navikama, te će neki moći služiti kao spremište za rezervne žarulje, dok će neki drugi npr. u svojim jednjacima imati rukavice, neplaćene kazne za prebrzu vožnju ili krivo parkiranje, ili pak samo set finog alata za podešavanje vijaka kronografa na ručnom satu.

05. Nakon predstavljanja „Premiere Edition“ i „Final Edition“ Chirona, Bugatti će ovih dana na tržište ponuditi još jednu verziju – onu koja će umjesto pogona i mjenjačkog sklopa imati dijelove izrađene od 24-karatnog zlata.
Ta je druga verzija posebno osmišljena za prodaju na teritoriju UAE-a, te će samo odabrani izvan tog dijela svijeta imati prilike u svojim garažama i stanovima imati neki od primjeraka ovog automobila.
04. Bugatti Chiron zapravo je već poprilično rasprodan automobil, jer je i prije same premijere već sastavljena lista od nekih dvjestotinjak kupaca. Dotični dolaze iz svih krajeva svijeta, a među njima se nalaze Justin Bieber, Princ Al-Al Bin Kaahral i Kurt von Linksrechts, a i seka Kerum je na listi napisala ime svog brata Željka, pa se jedan primjerak Chirona očekuje ispred novosagrađenog hotela na nedovršenoj splitskoj rivi – tik uz spomenik Franji Tuđmanu i onaj Marku Perkoviću Thompsonu izrađen od pršuta i maslina.

03. Kako su danas hiper-Hibridi jako moderni, tako se i za Bugatti Chiron razvija jedan takav sustav. No za razliku od klasičnog „struja-benzin“ pristupa, Chiron će raspolagati s tehnološki najnaprednijim Hibridnim sustavom svih vremena.
Naime, kako je 160-litarski rezervoar benzina pri punom gasu moguće isprazniti za samo 69 sekundi, tako je Hibridni sustav posebno osmišljen za preuzimanje svih mogućih sila koje su pri tim nenormalnim brzinama aktualne. No za razliku od „klasičnog“ Hibridnog sustava pogonjenog baterijama, Chironov će „pogon na struju“ nakon preuzimanja kontrole nad automobilom od benzinskog motora uključiti generator kvantne singularnosti i stvoriti crnu rupu kroz koju će vozač moći biti istovremeno prisutan u npr. u Nevadi i Reykjaviku.
02. Bugatti Chiron izuzev visokooktanskog goriva i struje utilizira i mini-rezervoar u kojem se nalazi krv jednoroga. Dotična se krv destilira korištenjem posebnih jednoroga koje Bugatti već neko vrijeme stvara križanjem konja i Narvala, te kojih je do danas uzgojeno oko 2,000 komada.
Naravno da uz to potentno gorivo dolazi i upozorenje koje navodi kako je potrebno napuniti taj poseban rezervoar barem jednom mjesečno, jer će u protivnom automobil biti izložen samozapaljenju i slučajnim eksplozijama, što automatski poništava garanciju.

01. Bugatti Chiron izuzev redefiniranja nekih od zakona fizike utječe i na dosadašnje poimanje konjskih snaga. Naime, s obzirom na 48,6-litarski W48 motor (koji će se kroz nekoliko godina ugrađivati i u Volkswagen Touareg W48-R-Line) jednostavno je nemoguće izmjeriti s koliko dotični konjskih snaga zapravo raspolaže. Iz tog je razloga Bugatti osmislio novi naziv s kojim će tržištu pojasniti o kolikoj je količini snage za Chiron zapravo riječ.
Novi naziv biti će „Anaboličko-steroidna konjska snaga“ (odnosno ASKS u skraćenom obliku), što je ekvivalent „običnoj“ konjskoj snazi pomnoženoj s 3,14.
Iz Bugattija vezano uz tu novu mjeru stiže objašnjenje koje kaže da „Bugatti Chiron nije klasičan automobil, pa se tako njegova snaga ne može mjeriti u klasičnim okvirima. Samim time pojam konjske snage više nije dovoljan, već je snagu ovog automobila realnije opisati kao konjsku snagu pomnoženu s djelovanjem anaboličkih steroida“.
Doduše, Bugattijeva objava ne navodi da li se pokojni Pitagora zbog toga okreće u grobu, no taj dio priče i nije pretjerano bitan, zar ne?!
Uglavnom, kada se sve zajedno zbroji i oduzme, Bugatti Chiron je definitivno jedan od najposebnijih automobila svih vremena. Samim time Bugatti još jednom redefinira poimanje hiper-automobila, a zbog toga je vrijedilo sve dosadašnje informacije skupiti na hrpu i njima informirati naše cijenjeno čitateljstvo.
No za kraj ovom skupu fascinacije u deset jednostavnih točaka vrijedi napomenuti i kako autor teksta jednostavno nije normalan, te ga ni u kojem slučaju ne treba shvatiti ozbiljno.
Laku noć.
