Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY 1KLIK.HR

VOZILI SMO: Novu formu Mazde MX-5 označila su dva slova

Bili smo uvjereni da smo već sve vidjeli u priči o MX-5. A sada stiže fastback: targa sa stražnjim krajem koji bi mogao ponovo izazvati oduševljenje kao i 1990.

vozili-smo-mazda-mx5-rf-roadster-cabrio-miata-japan-009

PRAŠINA je dobrom starom komadu još u pukotinama. Revija u Goodwoodu bila je primjeren parket za Mazdu. Dakle, prije fotografiranja trebalo ju je dobro očistiti.

U kabini to ide brzo, naposljetku fastback je sve do ramena MX-5. A tada dolaze peraje. Ruke peru sporije, nježnije.

Kakav stražnji kraj, svi će ga htjeti pomilovati ovog proljeća.

Mislili smo da smo sve vidjeli u galeriji predaka MX-5. Pospane oči u pramodela, turbo u nasljednika (u nas ne službeno), u trećoj generaciji sklopivi tvrdi krov koji je htio izgledati kao platneni krov.

vozili-smo-mazda-mx5-rf-roadster-cabrio-miata-japan-004

Sadašnji MX-5 sa svojim oštrim očima ponovno slijedi ideal prve serije: malen i lagan, želi izmamiti iskreni osmijeh na lice. Što bi tu još trebalo doći?

Mazda iznenađuje s „Retractable Fastback“ ili kraće: MX-5 RF verzijom.

Kratica će brzo biti zaboravljena (uskoro će svi govoriti fastback), ali prvi dojam nikad jer su Japanci odustali od proizvodnje sljedećeg tvrdog krova i dočarali posve drukčiji MX-5: ta mala stvarčica s perajama uglavnom je kupe s povremenim dovodom svježeg zraka.

vozili-smo-mazda-mx5-rf-roadster-cabrio-miata-japan-005

Pritisak na mali gumb ispod klima-uređaja pokreće krovni ples od četiri dijela: peraje se podižu uvis, dva se krovna segmenta uvuku baš kao i stražnje staklo, peraje se ponovno spuste – predstava nije otvaranje nego rezultat: ovaj stražnji kraj podsjeća na… hmmm, koga?

Birajte između treće Corvette, Jaguara XJ-S ili Ferrarija Dino. Time Mazdi uspijeva umjetničko djelo: fastback izgleda skuplje od dobrih 200.000 kuna koliko će koštati kada krene u prodaju.

Percepcija koja određuje i vožnju. Kad je zatvoren, fastback zahvaljujući izoliranim krovnim dijelovima od umjetnog materijala tiši je i ugodniji od roadstera s platnenim krovom.

Konstruktori su podesili ovjes i upravljač na 40 kilograma veću težinu i donekle u smjeru krstarenja, ali bez straha.

vozili-smo-mazda-mx5-rf-roadster-cabrio-miata-japan-001

Dvosjed u svojoj srži ostaje MX-5. Ta vozeća rukavica, koja gas, upravljanje i promjenu brzina provodi iskreno i odmah – pravi roadster.

Kad je krov otvoren, krovni dio iznenađujuće malo ometa užitak vožnje pod vedrim nebom. Uz spuštena bočna stakla snažno vuče oko peraja i kroz otvor iza glave koji nastaje kad je stražnje staklo otvoreno.

Osjetljive duše trebale bi tamo postaviti mali akrilni štitnik od vjetra. Vozači roadstera jednostavno podignu ovratnike i osluškuju poznati dvolitreni motor.

Atmosferski motor ubrzava i zvuči slobodno kao uvijek. Mazda po prvi put nudi mogućnost izbora između ručnog mjenjača sa šest klik-klak brzo mijenjajućih stupnjeva prijenosa i šesterostupanjskog automatskog mjenjača iz US-modela.

vozili-smo-mazda-mx5-rf-roadster-cabrio-miata-japan-003

Kod nas ne bi bilo dvojbe. U tom slučaju dodatna sportska tipka ispred ručice mjenjača podešava primanje gasa i program mjenjača na „wasabi oštro“.

Taj automatski mjenjač ne dolazi u roadsteru, a još se ne zna hoće li fastback poslije dobiti i 1,5-litreni motor.

Matriks sivu metalik, koja naglašava imidž „iz jednog lijeva“, fastback nudi ekskluzivno baš kao i smeđu kožu u vozilu sa salona automobila. Krovni se dijelovi mogu dobiti u boji vozila ili klavirskog laka.

vozili-smo-mazda-mx5-rf-roadster-cabrio-miata-japan-008

Međutim, važnija su dva roka: narudžbe su krenule krajem godine, a od siječnja je započela isporuka.

Kladimo se da će prvi fastback modeli na ulicama izazvati golemo zanimanje baš kao i MX-5 na početku prodaje davne 1990. A onda će ponovno krenuti ludilo. Ludilo koje neće, bar se nadamo zaustaviti viša cijena u odnosu na standardnu izvedbu MX-5. A ona počinje od 251.311 kuna u izvedbi sa 130 KS i Attraction paketu opreme. Najskuplja i najbogatija Revolution Top izvedba od 160 KS zaustavlja se na iznosu od 310.659 kuna.

ZAKLJUČAK

Genijalna crta Mazde: fastback je blizak rođak roadstera – a ipak nastupa posve drukčije. Pomodni targa kupe koji osvaja nove kupce i ponovno u središte pozornosti dovodi MX-5.