Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY 1KLIK.HR

VOZILI SMO: KIA Rio zna dobitnu formulu za osvojiti kupce

Gradski automobili tehnološki su iznimno napredovali, takve stvari vesele. Jedan takav model ovih dana je upravo predstavljen hrvatskoj publici, korejski proizvođač pripremio nam je kao nikad ovako ozbiljan – Rio!

Vozili-smo-KIA-rio-2017-test-vožnja-iskustvo-cijena-4-četvrta-generacija-nova-Rio-servis-prednosti (10)

Iako je u većini europskih zemalja krenula prodaja krajem veljače, KIA je tek početkom lipnja pripremila novost za domaće prodajne salone. Nova četvrta generacija dolazi s oštrim, ali smirenim linijama. Dojam je kako Korejci nisu htjeli eksperimentirati s izgledom, zato su ostali vjerni sebi s tehnologijama koje donose u svojim modelima.

Koliko je novi Rio narastao?

Novi Rio je u odnosu na prethodnu, treću generaciju narastao malih 15 mm za ukupnih 4065 mm. Dok je širina ostala gotovo identična, kao i visina, razlika je svega 5 mm u korist novog modela.

Vozili-smo-KIA-rio-2017-test-vožnja-iskustvo-cijena-4-četvrta-generacija-nova-Rio-servis-prednosti (5)

Hvale vrijedan podatak je obujam prtljažnika, on je s aktualnih 288 narastao na najvećih u klasi – 325 litara.

Koji je motor najbolji izbor?

Ovisi prije svega o korisniku i načinu konzumacije, ali Rio će gotovo u najvećem broju biti isporučivan u benzinskim izvedbama – 1.25 MPI i 1.4 MPI, a kupce će mamiti i maleni turbak 1.0 T-GDI dostupan samo u slabijoj izvedbi od 100 KS, u Europi se nudi i u izvedbi od 120 KS.

Vozili-smo-KIA-rio-2017-test-vožnja-iskustvo-cijena-4-četvrta-generacija-nova-Rio-servis-prednosti (1)

Dok će dizelski kutak predstavljat 1.4 CRDi snage 90 KS, čekamo samo prve testove da se uvjerimo jesu li Korejci postali još štedljivijima.

Novi Rio je siguran automobil?

Prethodna treća generacija Rija prodana je u 2.000 primjeraka u Hrvatskoj. Zavidna brojka za naše standarde, a jedan od razloga je upravo i razina sigurnosti koju je Rio donosio.

Vozili-smo-KIA-rio-2017-test-vožnja-iskustvo-cijena-4-četvrta-generacija-nova-Rio-servis-prednosti (8)

Sada je ta priča dobila nastavak s prilično bogatim dodatkom. Prije svega novost je sustav automatskog kočenja u nuždi (AEB), što Rija čini prvim automobilom u klasi koji to nudi svojim novim vlasnicima. Također, u ponudi vam stoji sustav detekcije mrtvog kuta (BSD), napuštanja trake (LDWS), ali i sustav nadzora pažnje vozača (DAW).

Rio u opciji nudi 7″ zaslon osjetljiv na dodir s navigacijom TomTom, isto tako povezanost s mobilnim uređajima je izvediva uz Android Auto i Apple CarPlay sučelja.

Vozili-smo-KIA-rio-2017-test-vožnja-iskustvo-cijena-4-četvrta-generacija-nova-Rio-servis-prednosti (6)

Novi Rio donosi 6 zračnih jastuka, a korištenje čelika visoke čvrstoće zasigurno je u duhu želja smanjenja mase i podizanja čvrstoće karoserije.

Cijene u odnosu na konkurenciju?

Usporedimo li bliske konkurente europskih i japanskih proizvođača, Rio je prilično vruća roba na tržištu. Razlog je početnih 88.990 kuna za 1.25 MPI izvedbu u LX Active eco paketu opreme, dok je najskuplja inačica s tim motorom dostupna već od Ex Motion Eco za 106.990 kuna. Maleni turbo benzinac počinje od 95.990 kuna.

Vozili-smo-KIA-rio-2017-test-vožnja-iskustvo-cijena-4-četvrta-generacija-nova-Rio-servis-prednosti (7)

Nešto skuplje početne cijene ima dizelska varijanta, 90 štedljivih „konja“ platit ćete 110.990 kuna u EX Edition eco paketu. Iznosi koji definitivno ne odbijaju, štoviše, vrijedni su, za početak dovoljno – razmišljanja.