Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY 1KLIK.HR

VODIČ ZA KUPNJU: Tražimo Mercedes C-klase za vas

Ekipu C-klase doveli smo u Mercedes-Benz Arenu, stadion koji se nalazi a gdje drugdje nego u Stuttgartu. Provjerili smo ih sve i izabrali najbolje!

vodic-kupnja-mercedes-cklasa-c220-c250-bluetec-4matic-limuzina-tmodel-005

PROBA JE IZNAD PROUČAVANJA – to je točno, kao i pri kupnji automobila. Međutim, usprkos tome morate i štošta proučiti jer je više nego ikad izbor prikladnog objekta prava znanost. Treba naučiti što se skriva iza marketinških izraza, proučiti cijene i cjenike dodatne opreme, ukratko ispitati tržište…

vodic-kupnja-mercedes-cklasa-c220-c250-bluetec-4matic-limuzina-tmodel-0081

Ono što bi trebalo biti zabavno brzo postaje mukotrpna zadaća, posebice ako je stvar tako složena kao s novom C-klasom. Četiri linije opreme (ne ubrajajući posebne modele), mnoštvo inačica motora, neki s ručnim mjenjačem ili automatskim, ili također s pogonom na sve kotače (4Matic). Usto obilje dodatne opreme, dijelom dostupne samo u paketu, dijelom se međusobno isključuju. Neizostavan je spremnik od 66 litara za 350 kuna (serijski od C 250).

C-klasa kao T-model. Karavanski stražnji kraj nudi između 490 (najmanje) i 1510 litara tovarnog volumena (uz preklopljena stražnja sjedala). Na slici C 250 BlueTec (dizelski) u AMG-odijelu

vodic-kupnja-mercedes-cklasa-c220-c250-bluetec-4matic-limuzina-tmodel-002

Do nedavno je možda bilo dobročinstvo što se barem u području karoserije izbor ograničavao na dvije inačice: limuzina, karavan (T model), ali od nedavno ljubitelji slova C u Mercedesovim salonima imaju dodatne dvije novosti u coupé i cabrio izvedbi, a s kojima kreće u osvajanja nove tržišne niše.

Da bismo provjerili aktualnu ponudu C-klase, okupili smo deset inačica, limuzine i karavane, dizelaše i benzince, u različitim opremama, šaroliko pomiješane. Ukupan dojam: zadivljuje raspon talenata C-klase koji seže od razumnog automobila s potencijalom štednje pa sve do smanjene S klase.

C-klasa kao limuzina s prtljažnikom od 480 litara u stubastom stražnjem kraju. Na slici snažni model C 400 4Matic u inačici Avantgarde.

vodic-kupnja-mercedes-cklasa-c220-c250-bluetec-4matic-limuzina-tmodel-010

Dizelaši
Francuski duh nikad ne škodi. U slučaju novih malih dizelskih motora to se ponajprije odnosi na štedljivost. Nastali u suradnji s Renaultom, snižavaju potrošnju prema EU normi na samo 3,8 l/100 km – stvarno zadivljujuće, čak i kad je u praksi to litra i pol više. Oba s 1,6 litre obujma, razlikuju se samo u snazi: 116 KS u C 180 BlueTec, 136 KS u C 200 BlueTec.

Ova dva osnovna dizelaša još nisu na raspolaganju za usporedne vožnje (početak isporuke u rujnu) ali je već sada jasno da uz težinu vozila od barem 1485 kilograma glede snage mogu zadovoljiti tek skromne zahtjeve. Mudro je što će se isprva isporučivati samo s ručnim mjenjačem.

Mercedes-Benz neue C-Klasse, C 250 BlueTEC, Avantgarde, Exterieur ; Mercedes-Benz new C-Class, C 250 BlueTEC, Avantgarde, exterior;

Tko mnogo putuje i ne želi se odreći udobnosti raskošnih rezervi snage treba si priuštiti  dizelaša u C 220 Blue Tec (170 KS). Košta 22.065 kuna više nego 200-ica ali dobro vuče u svim situacijama. Odlično je usklađen sa sedmerostupanjskim automatskim mjenjačem (15.750 kuna) koji zahvaljujući visokom okretnom momentu radi mekše i manje grozničavo nego u benzincima.

Na našoj vožnji testnom dionicom dizelaš s automatskim mjenjačem trošio je 6,3 l/100 km. . Jedna od rijetkih zamjerki može biti i nešto tvrđi ovjes, a to možemo pripisati manjoj udaljenost od tla zbog smanjenja Cw vrijednosti. Jači i udobniji motor (izuzev buke) inačica je s 204 KS u C 250 BlueTec. Košta daljnjih 45.750 kuna (uključujući automatski mjenjač) ali gotovo da ne troši više.

Mercedes-Benz C-Klasse C 300 BlueTEC HYBRID, Exclusiv Line, Exterieur ; Mercedes-Benz C-Klasse C 300 BlueTEC HYBRID, Exclusiv Line, exterior;

Za štedljivce kojima novac ne igra ulogu Mercedes nudi C 250 i kao hibrid uparen s elektromotorom s 27 KS. Zove se C300 Blue Tec i po potrebi isporučuje još dodatnih 250 Nm okretnog momenta. Tada se dobiva snaga velikog V8 zajedno s normiranom potrošnjom jednog C180 Blue Tec. Zabilježili smo 6,6 l/100 km. Ova je kombinacija dojmljiva, ali i skupa  – nadoplata 24.030 kuna (poticaja nema na vidiku op.a).

TEMELJNA PROVJERA: USPOREDBA DIZELSKIH MODELA

Mercedes C 180 BlueTec
Novi osnovni dizelaš, 1,6-litreni motor s Renaultovim podrijetlom. Sa 116 KS skromne je dinamike, ali obećava niske ukupne troškove. Dostupna i automatska inačica.

Mercedes C 180 BlueTec
Obujam 1598 cm³
Snaga 85 kW (116 KS)
Okretni moment 280 Nm
Ubrzanje 0-100 km/h 11,1 s
Najveća brzina 205 km/h
EU norma 3,8 l D/100 km
CO2 99 g/km
Cijena 272.887 kuna

Mercedes C 200 BlueTec
Motor kao gornji ali sa 20 KS više i 50 Nm većim okretnim momentom. Glede EU norme to ne znači veću potrošnju ali se zasad nudi samo s ručnim mjenjačem. Paprena nadoplata (19.927 kuna).

Mercedes C 200 BlueTec
Obujam 1598 cm³
Snaga 100 kW (136 KS)
Okretni moment 320 Nm
Ubrzanje 0-100 km/h 9,8 s
Najveća brzina 218 km/h
EU norma 3,8 l D/100 km
CO2 99 g/km
Cijena 291.892 kuna

Mercedes C 220 BlueTec
Dizelski motor sa 170 KS kao u prethodniku. Skladan, snažan, štedljiv i dovoljno uglađen kada motor je zagrijan. Dobro pristaje uz automatski mjenjač (nadoplata 15.750 kuna).

Mercedes C 220 BlueTec
Obujam 2143 cm³
Snaga 125 kW (170 KS)
Okretni moment 400 Nm
Ubrzanje 0-100 km/h 7,7 s
Najveća brzina 234 km/h
EU norma 4,0 l D/100 km
CO2 103 g/km
Cijena 313.957 kuna

Mercedes C 250 BlueTec
Snažna inačica 2,1-litrenog dizelaša poznata iz prethodnika. Suverene rezerve snage bez   spomena vrijedne veće potrošnje. Za nijansu neuglađeniji u radu. Automatski mjenjač je serijski.

Mercedes C 250 BlueTec
Obujam 2143 cm³
Snaga 150 kW (204 KS)
Okretni moment 500 Nm
Ubrzanje 0-100 km/h 6,6 s
Najveća brzina 247 km/h
EU norma 4,3 l D/100 km
CO2 109 g/km
Cijena 370.425 kuna

Mercedes C 300 BlueTec Hybrid
Ovaj hibridni dizelaš nije tigar na papiru. Golema snaga zahvaljujući dizelskom motoru s 204 KS i elektromotoru s 27 KS, usto do 250 Nm veći okretni moment. Jako mala potrošnja ali skup.

Mercedes C 300 BlueTec Hybrid
Obujam 2143 cm³
Snaga 150+20 kW (204+27 KS)
Okretni moment 500+250 Nm
Ubrzanje 0-100 km/h 6,4 s
Najveća brzina 244 km/h
EU norma 3,6 l D/100 km
CO2 94 g/km
Cijena 381.457 kuna

ZRAČNI UGOĐAJ: OVJESI
U ovoj klasi samo Mercedes nudi prednosti zračnog ovjesa (8.925 kuna), ovdje u kombinaciji s četiri različita programa amortizera. Jamči stalnu slobodu od poda neovisno o natovarenosti i omogućuje jako udobnu namještenost. Međutim, lebdeći osjećaj vožnje nije po svačijem ukusu. Za donekle skromnije zahtjeve za udobnost dovoljan je serijski čelični ovjes, nešto čvršći, s više kontakta s podlogom ali još uvijek vrlo ugodan. Sportski ovjes zajedno s AMG Line nudi ono što i treba: tvrd je ali ne previše tvrd a blista znatno oštrijim voznim obilježjima.

BOJE KAROSERIJE:

Serijski: POLARNO BIJELA, CRNA

U nadoplati: BRILJANT PLAVA (5.850 kuna), KAVANSIT PLAVA (5.850 kuna), CITRIN SMEĐA (5.850 kuna), DIJAMANT SREBRNA (5.850 kuna)
vodic-kupnja-mercedes-cklasa-c220-c250-bluetec-4matic-limuzina-tmodel-024
IRIDIJ SREBRNA (5.850 kuna), OPSIDIJAN CRNA (5.850 kuna), HIJACINT CRVENA (8.550 kuna), DIJAMANT BIJELA (11.175 kuna)

Benzinci
TKO KAŽE C mora reći i D. Bez dizelskog motora ispod poklopca jedan Mercedes C klase je nepotpun, današnje je gledište. Međutim, to više nije tako jednostavno. Naime, prednost dizelaša glede potrošnje se smanjuje, prema EU normi pada na ispod 1,5 l/100 km.

Istodobno dobivate više snage – u osnovnih modela C 180 i C 180 BlueTec (dizel) za 282.637 kuna, odnosno 272.887 kuna prednost iznosi 40 KS. Ne samo da je skuplja, nego s druge strane ostaje manjak okretnog momenta od 30 njutnmetara što obilježava dojam vožnje.

Turbo benzinac s 1,6 litre obujma ne vuče snažno, na niskim okretajima nevoljko isporučuje svoje KS. Za živahnu vožnju treba ubaciti u nižu brzinu što s laganim mjenjačem nije problem. U tom slučaju ni performanse nisu za podcjenjivanje.

Mercedes-Benz C-Klasse, C 350 e ; Mercedes-Benz C-Class, C 350 e;

Tako gledano mogli biste odustati od nadoplate za C 200 (41.543 kuna). Njegov se dvolitreni četverocilindraš u praksi doima nešto živahnijim zahvaljujući raskošnijem okretnom momentu, u našem slučaju naglašeno sedmerostupanjskim automatskim mjenjačem koji čestim prebacivanjem u niže brzine skrbi za dinamiku.

Nedostatak: nerijetko su to dva stupnja pa snažno trzne, usto sve te promjene podižu potrošnju. Na našoj usporednoj dionici ona je iznosila 8,5 l/100 km umjesto 7,3 litre kao u C 180. Suvereno motoriziran je C 250, također dvolitreni turbo. Automatski mjenjač je serijski što umanjuje značaj za 35.235 kuna veće cijene u odnosu na 200-icu. Sa snažnijim motorom mjenjač je usklađeniji. Živahnija isporuka snage znači i veću potrošnju: 9,3 l/100 km.

Mercedes-Benz C-Klasse C 250 AMG Line, Exterieur ; Mercedes-Benz C-Class C250 AMG Line, exterior;

Da nijedan od četverocilindraša nije uzor za uglađenost rada postaje jasno najkasnije u C 400 sa serijskim pogonom na sve kotače. Njegov biturbo V8 zavodi velikom snagom uparenom s uzbudljivim zvukom. On katapultira C klasu u višu ligu: tko želi smanjenju S-klasu (i može si je priuštiti) ovdje će je dobiti (isporuka od prosinca). Za ostale, posebice privatne kupce, naš savjet glasi: uzmite C 180 i pametno s dodatnom opremom. Tada će i računica odgovarati.

SVE SUPER: USPOREDBA BENZINACA

Mercedes C 180
Najjeftiniji način vožnje C-klase. Bolje performanse nego u C 180 BlueTec uz prihvatljivu veću potrošnju. Međutim, trome reakcije, treba mnogo prebacivanja brzina.

Mercedes C 180
Obujam 1595 cm³
Snaga 115 kW (156 KS)
Okretni moment 250 Nm
Ubrzanje 0-100 km/h 8,2 s
Najveća brzina 225km/h
EU norma 5,0 l D/100 km
CO2 116 g/km
Cijena 282.637 kuna

Mercedes C 200
Veći obujam, više snage. S automatskim mjenjačem (uz nadoplatu) povremeno grube promjene brzine i veća potrošnja. Glede dobitka na snazi nadoplata je visoka.

Mercedes C 180
Obujam 1991 cm³
Snaga 135 kW (184 KS)
Okretni moment 300 Nm
Ubrzanje 0-100 km/h 7,5 s
Najveća brzina 237 km/h
EU norma 5,3 l S/100 km
CO2 123g/km
Cijena 324.180 kuna

Mercedes C 250
Obujam kao gore ali 27 KS više. Jako dobre performanse na razini C 250 dizelaša ali značajno veća potrošnja. Serijski automatski mjenjač, skladniji nego u C 200.

Mercedes C 250
Obujam 1991 cm³
Snaga 155 kW (211 KS)
Okretni moment 350 Nm
Ubrzanje 0-100 km/h 6,6 s
Najveća brzina 250 km/h
EU norma 5,3 l S/100 km
CO2 123g/km
Cijena 359.415 kuna

Mercedes C 400 4Matic

Mercedes-Benz C 450 AMG 4MATIC, Exterieur: Diamantweiß ; Mercedes-Benz C 450 AMG 4MATIC, exterior: diamond white;

Vrhunski model s biturbom V6 i pogonom na sve kotače. Svilenkasta snaga i impresivne performanse. Karakterom više S nego C klasa, posebice sa zračnim ovjesom.

Mercedes C 400
Obujam 2996 cm³
Snaga 245 kW (333 KS)
Okretni moment 480 Nm
Ubrzanje 0-100 km/h 4,9 s
Najveća brzina 250 km/h
EU norma 6,2 l S/100 km
CO2 181 g/km
Cijena 489.105 kuna

UTOVARNI STROJ: T-MODEL

Samo deset litara veći prtljažni prostor nego prije ali funkcionalniji. Novo: električki upravljana stražnja vrata (2.175 kuna) mogu se sada otvoriti njihanjem stopalavodic-kupnja-mercedes-cklasa-c220-c250-bluetec-4matic-limuzina-tmodel-003

Mnogi ga smatraju privlačnijim, korisniji je ionako, a s nadoplatom od 8.662 kuna ostaje u granicama normalnosti. Ako se specificira limuzina s preklopivim stražnjim naslonima, nadoplata za karavan dodatno se smanjuje, još zaslađena većom vrijednosti pri ponovnoj prodaji. Tovarni volumen (490 do 1510 litara) gotovo je isti kao u prethodnika – dakle nije čudo prostranosti ali je jako praktičan zahvaljujući ravnom podu i savršenom mehanizmu preklapanja.

Njemačka uspješnica u C-klasi: T model s dizelskim motorom

ZA SVE VREMENSKE UVJETE

Prednosti pogona na sve kotače Mercedes zasad nudi samo za C 400 (serijski) i C 250 BlueTec. Na hrapavim podlogama snagu raspodjeljuje u omjeru 45/55 posto (sprijeda/straga). Trakciju podržava kočenje pojedinačnih kotača.

SAVJET ZA KUPNJU:

SERIJSKI PAKET OPREME

vodic-kupnja-mercedes-cklasa-c220-c250-bluetec-4matic-limuzina-tmodel-017

Smije biti i nešto manje. Naposljetku, već osnovna C-klasa nije ni slučajno ogoljela. Izvana nedostaje krom u donjem dijelu i na bočnim prozorskim okvirima, u kabini ukrasi. Inače: 16-inčni kotači ali radio, automatski klima-uređaj i mnogo sigurnosne tehnike dolaze serijski.

vodic-kupnja-mercedes-cklasa-c220-c250-bluetec-4matic-limuzina-tmodel-021

Ni u osnovnoj inačici ne vlada siromaštvo. Izvana nedostaje velik dio kromiranih ukrasa, serijski moraju biti dovoljni 16-inčne kotači.

AVANTGARDE PAKET OPREME

vodic-kupnja-mercedes-cklasa-c220-c250-bluetec-4matic-limuzina-tmodel-015

Dašak sportskosti: kao ranije sa središnjom zvijezdom u rešetki (sada i na običnoj inačici). Izvana više sjaja, u kabini više aluminija i vlastiti dizajn jastuka. Aluminijski 17-inčni kotači, čelični ovjes s manjom udaljenošću od tla (zračni uz nadoplatu). Nadoplata: 14.250 kuna

vodic-kupnja-mercedes-cklasa-c220-c250-bluetec-4matic-limuzina-tmodel-011

Dosad kupcima najdraža inačica C-klase ostaje vjerna sebi: sportska rešetka sa središnjom zvijezdom, u kabini mnogo aluminija i sjajne crne plastike

EXCLUSIVE PAKET OPREME

vodic-kupnja-mercedes-cklasa-c220-c250-bluetec-4matic-limuzina-tmodel-016

S klasičnim licem. Tko se ne želi odreći tradicionalne rešetke mora posegnuti za opremom Exclusive koja usto izvana nudi kromirani sjaj te 17-inčne aluminijske kotače a u kabini drvo, dvobojnost i sveukupno mnogo više glamura. Nadoplata: 17.250 kuna

vodic-kupnja-mercedes-cklasa-c220-c250-bluetec-4matic-limuzina-tmodel-013

Klasični izgled vizualno potiskuje C-klasu bliže S-klasi, naravno izuzev formata. U kabini drveni paneli po izboru i ugodnije boje

AMG LINE PAKET OPREME
vodic-kupnja-mercedes-cklasa-c220-c250-bluetec-4matic-limuzina-tmodel-018
C-klasa u sportskom odijelu: impozantne maske i stilizirane ispušne cijevi pokazuju što je ovdje najvažnije. U kabini obilje crne, mnogo aluminija, usto sportska sjedala. Tu su i perforirani kočioni diskovi, 18-inčni kotači, izravniji upravljač i sportski ovjes s manjom udaljenošću od tla. Nadoplata 25.875 kuna.

vodic-kupnja-mercedes-cklasa-c220-c250-bluetec-4matic-limuzina-tmodel-022

Veliki usisnici zraka, kromirana usna („Splitter“) na prednjem spojleru, 18-inčni kotači. U kabini mnogo crne, aluminijem ukrašene papučice, usto sportsko kolo upravljača ravnog donjeg dijela

MOGUĆE JE I KOMBINIRANJE PAKETA OPREME
Sviđa vam se sportska rešetka sa središnjom zvijezdom ali čeznete za ekskluzivnim ozračjem? To je moguće, baš kao i obratna inačica (izvana Exclusive, u kabini Avantgarde). Ili AMG izvana proširite s Exclusive u kabini!

vodic-kupnja-mercedes-cklasa-c220-c250-bluetec-4matic-limuzina-tmodel-006

DODATNA OPREMA – ŠTO SE ISPLATI, ŠTO MOŽETE IZOSTAVITI?

Stvari koje vozače C-klase čine sretnima. U svakom je slučaju skupo ali ova dodatna oprema povećava i šanse ponovne prodaje.

Inteligentno LED svjetlo s varijabilnom raspodjelom svjetla. Dobro, ali skupo: 10.875 kuna

vodic-kupnja-mercedes-cklasa-c220-c250-bluetec-4matic-limuzina-tmodel-019

Ugodno: grijanje i ventilacija prednjih sjedala, zajedno za 8.100 kuna
vodic-kupnja-mercedes-cklasa-c220-c250-bluetec-4matic-limuzina-tmodel-035

Može imati smisla: biranje programa vožnje s prekidačem „Agility Select“ za 750 kuna (serijski uz automatski mjenjač)
vodic-kupnja-mercedes-cklasa-c220-c250-bluetec-4matic-limuzina-tmodel-012

Nije savršen ali uvijek dobar: sedmerostupanjski automatski mjenjač za 15.750 kuna uključujući tempomat. Serijski od C 250
vodic-kupnja-mercedes-cklasa-c220-c250-bluetec-4matic-limuzina-tmodel-020

Ovoga se možete odreći. Čak i ako vam prodavač preporučuje – ova dodatna oprema donosi malo i/ili košta previše.

Vruće ljeti, hladno zimi a uvijek preteško: stakleni krov za 13.275 kuna

vodic-kupnja-mercedes-cklasa-c220-c250-bluetec-4matic-limuzina-tmodel-014

 

„Airpanel“ na Exclusiveu dolaze serijski. Treba štedjeti gorivo ali je više predstava nego  korisna vrijednost, za bazni model doplata: 7875 kuna
vodic-kupnja-mercedes-cklasa-c220-c250-bluetec-4matic-limuzina-tmodel-001

 

Trebali biste je prepoznati po mirisu: mirisna vodica u pretincu za rukavice u paketu „Air-Balance“ (2.512 kuna)
vodic-kupnja-mercedes-cklasa-c220-c250-bluetec-4matic-limuzina-tmodel-009

 

Head-up zaslon: Prizor umjesto pogled  u boji nije najvažnija stvar na svijetu. Ovaj novitet košta paprenih 7.425 kuna.
vodic-kupnja-mercedes-cklasa-c220-c250-bluetec-4matic-limuzina-tmodel-0079

NAJBOLJA C-KLASA ZA NEZAHTJEVNE
Nadmudrite Mercedesove prodavače. Uzmite C 180 u osnovnoj inačici, štedite na dodatnoj opremi i istinski uživajte u svojoj bagatelnoj C-klasi

Mercedes-Benz neue C-Klasse, C 250 BlueTEC, Avantgarde, Exterieur ; Mercedes-Benz new C-Class, C 250 BlueTEC, Avantgarde, exterior;

NAJBOLJA C-KLASA ZA ONE KOJI MNOGO VOZE
Favorit među službenim automobilima – C 220 dizel. Snažan, štedljiv, udoban ali još u okvirima financijski prihvatljivog. Najbolje s automatskim mjenjačem.

Mercedes-Benz C-Klasse C 250 AMG Line, Exterieur ; Mercedes-Benz C-Class C250 AMG Line, exterior;

NAJBOLJA C-KLASA ZA HEDONISTE
Užitak bez kajanja zahvaljujući hibridnom pogonu, C 300 BlueTec Hybrid dolazi blizu tom cilju jer luksuz ove mišićave inačice košta manje goriva.

Mercedes-Benz C-Klasse C 300 BlueTEC HYBRID, Exclusiv Line, Exterieur ; Mercedes-Benz C-Klasse C 300 BlueTEC HYBRID, Exclusiv Line, exterior;

ZAKLJUČAK
Teško je odoljeti zavodničkoj snazi dodatne opreme C-klase. Gotovo perfidno. Tako bi našfavorit bio C 220 dizelaš kao limuzina, ali i T model. Međutim, ne treba nam zvijezda na poklopcu, što znači opremu Exclusive mijenjamo s onom AMG oznaka.