Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY 1KLIK.HR

USPOREDNI TEST: Može li Talisman utišati hvalospjeve o Mazdi6?

Napokon se ponovno pojavio elegantan karavan iz Francuske – Talisman – ima li Mazda razloga za strah?

usporedni-test-mazda6-renault-talisman-dizelski-karavn-funkcioalan-001

Da postoji natjecanje u ljepoti za karavane Mazda6 bi redovito osvajala maksimalan broj bodova. Taj otmjeni nosač prtljage mogao bi mirne duše potjecati iz Italije.

Međutim, ljepotan sada dobiva ozbiljnu konkurenciju: novi Talisman Grandtour tako privlačno upakirava svoje praktične talente u novi Renaultov dizajn da spontano prvo ocjenjujemo njegovu ljepotu.

Mazda6: dvanaest bodova za dug poklopac i nisku kabinu.

Renault Talisman: šest centimetara dulji, još niži, još širi i agresivniji prijelom linije prozora – sve to donosi također dvanaest bodova. Bit će tijesno.

usporedni-test-mazda6-renault-talisman-dizelski-karavn-funkcioalan-006

Ali ne u kabini gdje se Renault iza kosog nosača instrumenata doima prozračnijim i svoje putnike na stražnjoj klupi smješta povišenije i udobnije.

Nažalost, oni time sjede u vidnom polju vozača koji pri parkiranju ponajviše vidi široke krovne nosače.

Nasreću, stražnja pomoć pri parkiranju dio je serijske opreme. Dakle, ljepota ima svoju cijenu, baš kao i u Mazdi.

Elegantan kosi stražnji kraj u oba suparnika oduzima mjesta i u prtljažniku, ako usporedimo ove zabavne karavane s istinski korisnim modelima poput VW Passata. Njegovih 650 do 1.789 litara primaju do jedan putni kovčeg više.

usporedni-test-mazda6-renault-talisman-dizelski-karavn-funkcioalan-008

Usprkos tome, Renaultov (572 do 1.681 litara) i Mazdin (522 do 1.664 litara) prtljažnik posve zadovoljavaju obitelji.

Brza provjera prikladnosti prtljažnika za majstore amatere: uške, pretinci, mreže – sve je tu. Uz nadoplatu od 3.790 kuna u Zen Paketu Talisman Grandtour čak električki otvara stražnja vrata.

Utoliko više ljute suvišne stube u podu: pri utovaru u Renault Talisman smeta rub preklopljene sjedeće klupe, u Mazdi uzdignuće odmah iza ruba od nehrđajućeg čelika. Tko je ikad morao utovariti teške kutije s knjigama ili pune putne kovčege zna koliko takve sitnice mogu živcirati.

usporedni-test-mazda6-renault-talisman-dizelski-karavn-funkcioalan-003

Nedostaje li im snage? Ne. Posebice najjači dizelski motori oplemenjuju ove karavane u suverene pratioce na godišnjem odmoru.

Uglađen 1,6-litreni u Talismanu potmulo bruji, vrti se tiho i dovoljno brzo (u 9,6 sekundi do brzine od 100 km/h) sve dok od 4.000 okretaja ne izgubi volju za nastavak. Ubrzo i vozač.

Ovaj pogon navodi na francuski stil davanja gasa, uvijek pustiti da se kotrlja, uz podršku mjenjača s dvije spojke koji s lakoćom lagano zadrijema i tako pridonosi štednji. Ako su usto namjestivi amortizeri podešeni na udobnost, ideja francuske mekoće savršeno je dočarana.

usporedni-test-mazda6-renault-talisman-dizelski-karavn-funkcioalan-005

Mazda je posve drukčija. Njen dizelski motor, čije pune, nadmoćne 2,2 litre obujma oduzimaju argumente svakom downsizingu, ne samo da zvuči jezgrovitije nego i živahnije vuče (8,0 sekundi) te silovito juri do 5.000 okretaja.

Dizelaš iz snova!

Lako mu opraštamo što troši više od Renaulta. Ručica mjenjača klika pri promjeni brzina poput policijskih lisica, a ovjes je na čast inačici Revolution Top opreme pomalo sportskog ukusa.

Na glatkim cestama i s 19-inčnim kotačima vožnja je istinski užitak, ali na sporednim otvorenim cestama kratki hodovi opruga brzo dostižu svoje granice. Kad glava obitelji ponovno malo pretjera, djeca na stražnjoj kupi žalit će se na mučninu.

usporedni-test-mazda6-renault-talisman-dizelski-karavn-funkcioalan-009

U udobnom Renaultu do toga neće doći. Francuz ne samo da nudi bolju serijsku opremu (među ostalim LED svjetla, uspravan 8,7-inčni zaslon i masažno sjedalo za vozača), nego i nešto suvremene dodatne opreme.

Akustično staklo ili upravljanje četirima kotačima (4Control) kao u vrhunskom modelu „Initiale Paris“ jednostavnija Mazda još nema. I ne mora.

Usto Renault Talisman Grandtour povodom početka prodaje nudi besplatno petogodišnje jamstvo, inače vrijedno 11.400 kuna – ali tek mora dokazati besprijekornu dugovječnost koju je Mazda već potvrdila na AUTO BILDOVU testu izdržljivosti. I to je bila lijepa crta!

usporedni-test-mazda6-renault-talisman-dizelski-karavn-funkcioalan-002

ZAKLJUČAK
Ovi ljepotani nude mnogo: Mazda6 kao izravan, žustar automobil ove klase, Talisman kao odličan predstavnik tradicije Francuza. Očevima obitelji i zastupnicima donijet će mnogo užitka, ali za potpunu sreću nedostaje samo snažniji dizelski motor.

Upravljanje pogonom na sve kotače u vrhunskom modelu

TALISMAN UPRAVLJA I STRAGA

Kao i Espace i Mégane, i najjači Talisman vozi s upravljanjem na sve kotače. Pri sporoj vožnji i velikim zakretima upravljača stražnji kotači se zakreću protusmjerno prednjim kotačima što smanjuje kut okretanja. Pri velikoj brzini zakreću u istom smjeru.

usporedni-test-mazda6-renault-talisman-dizelski-karavn-funkcioalan-011

Renault Talisman Grandtour dCi 160 EDC
Motor  četverocilindarski, biturbo
Obujam  1598 cm³
Snaga  118 kW (160 KS) pri 4000 o/min
Najveći okretni moment  380 Nm pri 1750 o/min
Pogon  prednji
Mjenjač  šesterostupanjski automatski mjenjač s dvije spojke
Spremnik goriva  47 l
Dimenzije D/Š/V  D/Š/V 4866/1870/1465 mm
Prtljažnik  572-1681 l
Ubrzanje 0-100 km/h
 9,6 s
Najveća brzina  213 km/h
Potrošnja na testu
 7,0 l dizela/100 km
Emisije CO2  120 g/km
Cijena  251.400 kn

 

Mazda 6 Kombi Skyactiv-D 175
Motor  četverocilindarski, turbo
Obujam  2191 cm³
Snaga  129 kW (175 KS) pri 4500 o/min
Najveći okretni moment  420 Nm pri 2000 o/min
Pogon  prednji
Mjenjač  šesterostupanjski mjenjač, ručni
Spremnik goriva  62 l
Dimenzije D/Š/V  D/Š/V 4805/1840/1480 mm
Prtljažnik  522-1664 l
Ubrzanje 0-100 km/h
 8,0 s
Najveća brzina  221 km/h
Potrošnja na testu
 5,7 l dizela/100 km
Emisije CO2  121 g/km
Cijena  283.382 kn