Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY 1KLIK.HR

TEST: Renault Twingo oživljava duh prošlosti?

test-vozili-smo-renault-twingo-grad-mali-automobil-001

Nova generacija potpuno je različita od prethodnika, u koncepcijskom i svakom drugom smislu, s obzirom na to da je motor premješten straga i da je pogon s prednje osovine prebačen na stražnju te dolazi samo s petorim vratima

Novi početak, nova vizija – najjednostavnije je opisati najnoviji uradak iz Renaulta. Novi Twingo je u odnosu na stari kraći čak devet i uži dva centimetra. Međuosovinski razmak od impresivnih 2492 mm gurnuo je kotače u same kutove karoserije i rezultirao neobično razvučenom, pomalo uskom i visokom formom.

U unutrašnjosti su dobivena 23 centimetra više u duljini putničkog prostora, čime je Twingo postao prvak mini klase u omjeru vanjskih i unutarnjih dimenzija. Stražnji prozori otvaraju se prema van, a ne spuštanjem, što je sve češće rješenje kod mini gradskih automobila.

test-vozili-smo-renault-twingo-grad-mali-automobil-002

Prtljažnik nije sprijeda kako bi se očekivalo, nego je straga, smješten ispod velikog staklenog poklopca i iznad toplinski izoliranog motornog prostora baš kao što je to slučaj s bratom blizancem Smartom ForFourom. Vlasnik se mora zadovoljiti obujmom od 218 litara, koji se nagibom stražnjih naslona, nažalost, smanjuje na samo 188 litara.

Ipak najveće iznenađenje, možda čak i u negativnom smislu, jest prostor ispod prednjeg poklopca. Ispod kratke plastične plohe mogu se vidjeti samo posude za tekućine za pranje stakla, hlađenje motora i kočničko ulje, te akumulator. A da bi se tome pristupilo, plastična hauba mora se odblokirati i otključati izvana, kako bi skliznula tridesetak centimetara prema braniku.

test-vozili-smo-renault-twingo-grad-mali-automobil-005

Testni Twingo bio je opremljen slabijim, 1.0-litrenim atmosferskim benzincem sa 70 KS koji je nastao na bazi 0.9-litrenog TCe turbobenzinca od 90 KS, na kojem su napravljene određene izmjene i uklonjen je turbopunjač. Zahvaljujući odlično raspoređenoj masi 45:55 te serijskom ESP-u, kod malog Twinga nema zanošenja stražnjeg dijela, no na većim brzinama na autoputu (iznad 120 km/h) prednji kraj ne voli baš držati smjer.

Kotači se zakreću do čak 45 stupnjeva (kod drugih do 30 stupnjeva) tako da je krug okretanja impresivnih 8,6 metara. S najbogatijim paketom opreme Dynamique i malo doplatnih elemenata koje je imao cijena mu skače na nemalih 91.200 kuna. Kada u konačnici rezimiramo, Twingo je ponovno uspio u svojem naumu. Ostao je specifičan, a kao takav i praktičan.

test-vozili-smo-renault-twingo-grad-mali-automobil-003

NAŠ DOJAM

Što je dobro, a što može i bolje?
Isprobana slabija izvedba Twinga pokazala se prilično racionalnom i prikladnom za svakodnevne gradske (ne)prilike. Svojim kutom zakretanja doslovno će i najnapučenije parkinge apsolvirati bez najmanjeg problema. Veće nedostatke možemo tražiti u manjem prtljažniku koji je uvijek “pod temperaturom” zbog motora smještenog straga.

Zaključak

Renaultovu suradnju s Daimlerom upoznali smo na najzanimljivijem mogućem primjeru. Zasigurno sâm automobil ima svojih draži i kao takav će ponovno stare kupce, kojih je puno, natjerati na “nastavak suradnje” s Renaultom i Twingom najnovije generacije – željno čekamo hoće li biti na tragu megapopularne prve.

test-vozili-smo-renault-twingo-grad-mali-automobil-006

Renault Twingo 1.0 SCe Dynamique

Motor tri cilindra, benzinski, obujam 999 cm3, snaga 51 kW (70 KS) pri 6000 o/min, najveći okretni moment 91 Nm pri 2850 o/min, pogon na stražnje kotače, mjenjač peterostupanjski, ručni, spremnik goriva 35 l, dimenzije D/Š/V 3595/1646/1554 mm, ubrzanje 0 – 100 km/h 14,5 s, najveća brzina 150 km/h, potrošnja 6,0 l/100 km, CO2 105 g/km, prtljažnik 188/219 litara, cijena 91.200 kuna