Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY 1KLIK.HR

TEST: Renault Kadjar zrači pustolovnim duhom

Na tehničkim osnovama Qashqaija nastao je Kadjar, ugodan crossover velike prostranosti i dobre ekonomičnosti što ga čini idealnim obiteljskim vozilom

TEST-Renaul-kadjar-suv-dci-4wd-bose-edition-black (3)

Bilo je trenutaka kada je Renault proizvodio revolucionarne automobile kakve ostale marke još dugo zatim nisu nudile: sjetimo se samo legendarne “Četvorke”, prvog Espacea, Twinga ili Kangooa. Kako je onda trend “crossoverizacije” francuska marka do nedavno glatko ignorirala? Kriva je bojazan od kanibalizacije – naime, unutar Alijanse Renault-Nissan davno su podijeljene uloge: Francuzi će proizvoditi konvencionalne, a Japanci neobične modele.

TEST-Renaul-kadjar-suv-dci-4wd-bose-edition-black (11)

U međuvremenu je zbog masovne pomame za crossoverima stav ažuriran. Bez obzira što ciljaju na (gotovo) iste kupce, profit od dvaju sličnih modela u istom segmentu lako će pokriti eventualni gubitak zbog međusobnog konkuriranja.

Kadjar je nastao na temeljima aktualnog Nissan Qashqaija koji se s pravom smatra školskim primjerom interpretacije crossover ideje. Kako bi se odmaknuo od Qashqaija, Kadjar koristi lucidan spoj sastojaka – u osnovi je crossover, uz elemente karavana i dozu monovolumena. Nešto veći od Nissana, prostraniji je u putničkoj kabini i prtljažniku – dovoljno da popuni nišu prijašnjeg Qashqaija +2.

Mirna ruka Laurensa van den Ackera i prepoznatljiv Renaultov svjetlosni potpis

TEST-Renaul-kadjar-suv-dci-4wd-bose-edition-black (7)
Kvalitetno upoznavanje s Kadjarom pružila nam je Xmod izvedba s pogonom na sve kotače. Sukladno logici crossover segmenta Kadjar ne forsira integralni pogon, no ako ga kupac poželi Renault će ga rado ponuditi – ali samo u kombinaciji sa snažnijim dizelskim motorom. Moćan 1.6 dCi spremno reagira na gas i srčano ubrzava.

TEST-Renaul-kadjar-suv-dci-4wd-bose-edition-black (16)

Ako to vozač čini po skliskoj ili rahloj podlozi, pa još uz zakrenut upravljač, sklop za razdiobu okretnog momenta imat će pune ruke posla. Dio snage upućuje stražnjoj osovini kako prednji kotači ne bi izgubili trakciju. U oštrijoj vožnji nerijetko smo svjedočili ovom scenariju, hvaleći brzinu Kadjarova 4×4 pogona.

TEST-Renaul-kadjar-suv-dci-4wd-bose-edition-black (1)

Takav pogon Kadjara ne čini terencem – smisao je u efikasnom prijenosu snage na podlogu te u dodatnoj sigurnosti u zimskim uvjetima vožnje.

U gabarite prosječnog kompakta Kadjar je spakirao prostranost manjeg monovolumena

Sigurnost koju odašilje podvozje do putnika dolazi u obliku udobnosti, što od ovakvog Renaulta definitivno i očekujemo. Kadjar je komotan automobil za gradsku svakodnevicu, ali i za veće udaljenosti. Prostran poput limuzine D segmenta raspolaže efikasno oblikovanim prtljažnikom (472 l) s dvostrukom podnicom.

Uz prilično solidnu serijsku opremu, u oko nam je upao i 4.900 kuna vrijedan Techno premium paket (bočni senzori, sustav za nadzor mrtvog kuta, kao i sustav za pomoć pri parkiranju Easy Park Assist s kamerom za vožnju unatrag i u slučaju nužde).

Svakako je za preporuku i Bose surround system, koji će posebno cijeniti ljubitelji glazbenih top lista za poseban akustični doživljaj. Taj dodatak Renault nudi u Kadjaru za 5.390 kuna.

TEST-Renaul-kadjar-suv-dci-4wd-bose-edition-black (15)

Zvučna izolacija je izvrsna: ni motor ni drugi zvukovi ne uznemiravaju putnike, osim možda ponekog neželjenog “cvrčka” u armaturnoj ploči. Na autocesti se javlja umjeren šum vjetra ali se lako prekriva zvukom audio sustava.

Spomenimo skromnu izvangradsku potrošnju (tvornički deklarirana iznosi 4,6 l/100 km, a na testu smo prolazili s litrom više), veliki spremnik za gorivo te u krov integrirane nosače koji naprosto vape za sandukom za skije – nema nam druge, morat ćemo s Kadjarom na daleko putovanje!

TEST-Renaul-kadjar-suv-dci-4wd-bose-edition-black (13)

Zaključak

Mnogo je kasnio, no čekanje na Renaultov obiteljski crossover se isplatilo. Mekih linija i opuštenog nastupa, Kadjar osvaja svakodnevnim kvalitetama – živahnim pogonskim sklopom, varijabilnom putničkom kabinom i solidnom serijskom opremom. Doživljaj luksuza bio bi potpun uz automatski mjenjač koji u kombinaciji s dCi 130 motorom nije dostupan

TEST-Renaul-kadjar-suv-dci-4wd-bose-edition-black (2)

Renault Kadjar Iconic Energy dCi 130 4WD
Motor  četverocilindarski, dizelski
Obujam 1598 cm3
Snaga  96 kW (130 KS) pri 4000 o/min
Najveći okretni moment 320 Nm pri 1.750 o/min
Pogon na sve kotače/šesterostupanjski ručni mjenjač
Najveća brzina 190 km/h
0 – 100 km/h 10,5 s
Spremnik goriva 55 l
D/Š/V 4449/1836/1613 mm
Prtljažnik 472/1478 l
Težina praznog vozila  1495 kg
EU norma  4,9 l dizela/100 km
Emisija CO2  129 g/km
Cijena 251.613 kuna