Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY 1KLIK.HR

TEST RABLJENOG: Zar je stvarno bez mana ta Golf “četvorka”?

S punim pravo može se reći da je Golf četvrte generacije na našem tržištu rabljenih neprikosnoveni bestseler. Ugrubo navodimo najveće nedostatke četvrte generacije Golfa!

rabljeni-automobil-savjet-vw-golf-detaljan-pregled-001

 Ssssst-bum. Mnogim vlasnicima Golfa IV poznat je taj zvuk. Nastaje kada vam prozorsko staklo katkad iznenada upadne u vrata. Krivci za to su Volkswagenovecicije koje su na tome štedjele. Tako su u nebrojenim Golfovima četvrte generacije (1997. –2003., Variant do 2006.) pukli jeftini kotačićielektričnih podizača stakla. A ima i skupljih kvarova: koso postavljene crpke za ubrizgavanje goriva stružu zupčasti remen i tako oštećuju motor.

Ta su vremena odavno prošla. Golfovi i njihovi tehnički klonovi,odAudija A3 i Seata Leona do Škode Octavije danas su potpuno drukčiji: riječ je o pravim dugoprugašima s povoljnim cijenama. Zahvaljujući pocinčanom limu do hrđanja dolazi samo u iznimnim slučajevima, tako da tog najvećeg neprijatelja rabljenih automobila možemo odmah prekrižiti. Ono što se i pokvari za malo se novaca može popraviti kod svakog servisera. Kupac rabljenog vozila pritom može biti siguran jer je dosad svatko naučio popraviti Golfa IV.

“Da, ali danas ti je sve to elektronika”, prigovorit će neki. I to je točno – već četvorka ima nekoliko CAN-Bussustava, to jest upravljačkih mreža. Ali oni se rijetko kvare. Tamna je strana Golfa mnogo prije činjenica dažarulje H7 u farovima nerijetko gube intenzitet.

Ostaje pitanje motora. Benzinci su u načelu manje boležljivi od dizelaša. Mali 1,4-litreni benzinac pokvarit će se samo ako se blokira ventilacija motora.

Razloga za brigu ipak nema jer rabljeni se motor može bitno jeftinije kupiti na otpadu. Da, Golfova ima posvuda.

PROBNA VOŽNJA

Njegovi dugi hodovi amortizera apsorbiraju i najveće neravnine. Kvaliteta interijera krajem je 90-ih služila kao uzor. Multifunkcijski zaslon, grijače sjedala i radio sa CD-playerom trebalo je dodatno platiti

NAŠE PROBNO VOZILO vlasništvo je pouzdane osobe te bi kao takav mogao biti zanimljiv. S cijenom od 35.000 kuna za model iz 2002. papreno je skup. Ipak, automobil je prešao samo 53.000 kilometara, a ima i luksuznu opremu Comfort line te klima uređaj. Usto ima i rijetki CD-mjenjač u središnjoj konzoli. Stanje: iznimno očuvan.

rabljeni-automobil-savjet-vw-golf-detaljan-pregled-004

NAŠA PROBNA VOŽNJA ponovni je susret s dobrim znancem. Dobrodošao kući – to vrijedi samo za Golfa. Posebice za četvrtu generaciju koja i danas slovi kao uzor kad je riječ o kvalitetnom i dojmljivom opremanju unutrašnjosti vozila.Pogonom nismo toliko oduševljeni: 1,4-litreni motor s mršavih 75 konjskih snaga baš i nije nešto.Radi nekako nevoljko, zatomljujući pritom režeći prizvuk. Podvozje je prava milina, pa Golf lagodno plovi lošim cestama, a unatoč tomu njime se precizno upravlja.

NAŠA OCJENA Ovakav Golf nije baš jeftin. Prije dvije godine taj je bestseler bio žrtva prodaje rabljenih vozila u bescjenje, a sada su cijene ponovno paprene. Kome je važno da vozilo nije prešlo mnogo kilometara i tko traži automobil proizvodnje od 2000. naviše sa serijskim elektroničkim programom stabilizacije (ESP), morat će posegnuti duboko u džep. Za oko 20.000 kuna može se kupiti očuvani 1,4-litrenibenzinac. Među njima ima i vozila koja su prešla stotine tisuća kilometara ili onih oskudno opremljenih, dakle uglavnom bez klima uređaja.

EGR-Ventil
Usmjerava povrat ispušnih plinova. S vremenom se zaprlja i zaglavi. Simptomi: klimanje, slabije performanse. Često je riječ samo o tome da jenjegovo crijevoprevišesavijeno, pa je protok plinova nemoguć.

Čahure (seleni)poprečnih spona
Habaju se ovisno o kvaliteti ceste. Češće su pogođeni stražnji gumeni seleni, rjeđe prednji.Za zamjenu je potrebno imati specijalizirani alat i istančan osjećaj.

Gume za učvršćenje stabilizatora
rabljeni-automobil-savjet-vw-golf-detaljan-pregled-007

Dva su nedostatka: katkad šipkice za vezu balans-osovine mogu imati previše labave. No,jednostavno ih je zamijeniti.

Vijek trajanja žarulja
Golf guta žarulje prednjih i stražnjih farova. Lijek: ugraditi dugotrajne žarulje. Zamjena žarulja prednjih farova je, međutim, složena ili gotovo nemoguća, ovisno o motoru.

Savitljiva cijev
rabljeni-automobil-savjet-vw-golf-detaljan-pregled-011

Probleme stvara ponajprije u sustavu za odvodnju ispušnih plinova kod TDI-modela. Puknuća su skupocjena jer cijev i katalizator tvore cjelinu. Lijek: ugraditi filtar čestica.

Grijači sjedala
Kvare se prilično često, a obično je riječ o grijaćem jastuku sjedala.Zamjenu je najbolje obaviti kod tapetara.

Podizači stakala
Pucaju u vratima, a uzrok su plastični kotačići. Već nekoliko godina postoje poboljšani zamjenski dijelovi. Često ih se kritizira zbog mekog laka na tipkama.

Prekidač kontakta vrata
U Golfu IV nije zadužen samo za rasvjetu unutrašnjosti nego upravlja i središnjim zaključavanjem, alarmnim uređajem i zujalicom za svjetlo.U slučaju kvara potrebno je zamijeniti cijelu bravu, što košta 700 kuna.

Brisač stražnjeg stakla
Osovina je podložna koroziji pa zna zaglaviti, a u tom slučaju mora se zamijeniti i brizgaljka koja se nalazi unutra. Tko nakon toga i dalje pritišće prekidač, riskira da mu pregori motor.

Stražnja kliješta kočnice
rabljeni-automobil-savjet-vw-golf-detaljan-pregled-003

Često trunu, a kao posljedica toga hrđaju i diskovi kočnica. Koliko to košta? 250 eura. I ručna kočnica pati od korozije –prevencije radi premažite ju mašću.

Čahure(seleni) stražnje osovine
rabljeni-automobil-savjet-vw-golf-detaljan-pregled-002

S vremenom se istroše, obično istodobno s čahurama poprečnih spona prednje osovine. Serviser pri umetanju mora kirurški precizno pogoditi odgovarajući položaj ležajeva.

Zupčasti remen
rabljeni-automobil-savjet-vw-golf-detaljan-pregled-012

Posebno je opterećen kod dizelaša, pogotovo onih koji imaju motore sa sustavompumpa-brizgaljka. Treba paziti na intervalezamjene: svakih 60 000 do 90 000 kilometara.

Ventilacija bloka motora
Kod modela 1,4 16v proizvedenih do 2002. može se blokirati. U servisu valja provjeriti je li već ugrađena inačica s grijačem.

Mjerač protoka zraka
rabljeni-automobil-savjet-vw-golf-detaljan-pregled-010

Zakazuje ponajprije kod TDI motora, simptomi su manjkave performanse motora i crni dim pripritisku na papučicu gasa.

ZAKLJUČAK
Isprva se kvalitetu Golfa IV samo obećavalo, a od 2000. ona se i ostvaruje. Otada ovo “životno osiguranje”iz Wolfsburga pokazuje istinsku izdržljivost i doseže kilometraže za koje se činilo da ih može prijeći samo Mercedesov taksi.

VW GOLF IV 1.4
Motor  redni četverocilindrični, naprijed poprijeko
Ventili/bregasto vratilo 4 po cilindru/2
Obujam 1390 cm3
Snaga  55 kW (75 KS) pri 5000 /min
Najveći okretni moment 128 Nm pri 3300/min
Pogon 5-stupanjski ručni/prednji
Najveća brzina 171 km/h
0 – 100 km/h 14,1 s
Spremnik goriva 40 l
D/Š/V 4149/1735/1437 mm
Prtljažnik  330–1184 l
Težina praznog vozila   1200 KG
EU norma
 6,8 l supera/100 km
Emisija CO2   163 g/km