Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY 1KLIK.HR

TEST: Najbolji gradski auto za stazu je Clio Trophy

Clio je ponovno uspio zasjesti na prvo mjesto urbanih jurilica, ovoga puta uz pomoć naziva Trophy. Čekamo još Mégane…

DSC_8153

Predstavljanje četvrte generacije Clija R.S. bio je jedan od onih događaja koji mijenja svijet koji smo dosada poznavali. U potpunosti je promijenjena filozofija koja se koristila godinama, a Francuzi su zahtijevali instant navikavanje.

Prije tri godine novitetu smo pristupili sa skepsom, no dali smo mu šansu. Nažalost nije zadovoljio.

Sada dolazi s novim pokušajem, je li nas ovoga puta uspio usrećiti?

Uskoro ćete saznati. Krenimo redom.

Mišljenja smo da nijedan Clio R.S. nije bio maneken. Simpatičan da, isto kao i karizmatičan uz dublji, muževniji glas od običnih izvedbi, no da smo ikada odlučili dizajnerima uručiti nagradu za dizajn godine, nismo.

20160720_132636

Prema mnogima, nova se generacija na tom planu poboljšala. Izgleda ozbiljnije nego prije, a ovisno o boji može itekako naglasiti svoje macho linije.

Trophy verzija na test je stigla u kombinaciji koju hvalimo, u prijevodu, vanjština je prekrivena skupom metalik žutom (7190 kn) te začinjena crnim detaljima poput osvrtnih ogledala, kvaka na vratima te još ponekog detalja.

Jedino što nas i dalje bode u oči, a tiče se vanjskog dijela, su vrata. No samo onaj drugi red.

Shvaćamo da današnji automobili moraju biti multifunkcionalni, no mali performansni limeni ljubimac s petorim vratima teško prihvaćamo.

20160720_132801

Tračevi o verziji s trojim vratima odavno su ugasli, a tako i naša nada, no nekako ćemo preživjeti.

Robusna stražnjica s krovnim spojlerom, ogromnim difuzorom te dvjema ispušnim cijevima donekle ispravlja stvar te pokazuje da Clio ne želi vucaranje po gradskim uličicama, nego da mu je prirodno mjesto zavojita sporedna cesta, štoviše trkaća staza.

Uobičajeno dobra sjedeća pozicija vozaču na raspolaganje nudi za nijansu prevelik upravljač, školjkasta R.S. sjedala te polugice iza upravljača.

Kako smo naveli u testu prve verzije koju smo testirali prije nekoliko godina, Renault se odlučio za kršenje svetog pravila o ručnom mjenjaču u gradskim jurilicama.

20160720_132943

Ubačen je šest-stupanjski EDC automatik kojim nismo bili oduševljeni u R.S. izvedbi s 200 KS jer je u svakodnevnoj gradskoj vožnji bio neodlučan, a pri iskorištavanju punog potencijala motora nedovoljno brz.

Sve navedeno je bilo jasno i ljudima iz Renaulta te su Trophyjem htjeli ispraviti prvotne propuste.

Stoga je sada hod pedalica mjenjača iza upravljača skraćen za trećinu, a sam mjenjač remapiran kako bi pružio i do 50 % brže promjene brzina, ovisno u kojem načinu rada se trenutno nalazi.

Mjenjač i broj vrata su riješeni, a preostaje nam dotaknuti se najveće promjene francuskog proizvođača. Riječ je ni manje ni više nego o samom motoru.

20160720_150627

Godinama je srce srednjeg R.S.-a bilo nadograđivano, no Renault više ne želi suradnju s 2.0-litrenim atmosfercem.

Nakon mnogo napornih radnih godina, vrijeme je za mirovinu iz koje će promatrati razvoj 1.6-litrenog zamjenika potpomognutog turbom.

Novi Nissanov motor koji se ugrađuje u Clio R.S., Juke Nismo RS, Talisman, X-Trail i brojne druge automobile, Trophyju isporučuje 220 KS pri 6.000 o/min te 260, odnosno u 4. i 5. brzini 280 Nm na 2.000 o/min.

Naravno, ne žeđa za visokim okretajima kao atmosferski prethodnik, što smo uvijek voljeli, ali ima svoje prednosti.

Gledajući kroz brojke to su svakako ubrzanje do 100 km/h za 6,6 s, konačna brzina od 235 km/h te, po nama najimpresivnije, među-ubrzanje od 80 do 120 km/h za svega 4 sekunde!

DSC_8175

Uz to pritiskanje papučice gasa do kraja, nakon pola sekunde neodlučnosti, ispaljuje Trophy kao iz topa, a svako mijenjanje brzina biva nagrađeno prodornim grgljajem iz ispuha.

Renault je u R.S. modele ugradio i tzv. Launch control, koji je prvotno bio rezerviran za trkaće automobile i u posljednje vrijeme za velike sportaše poput Porschea GT3 RS i Nissana GT-R.

Za njegovo korištenje potrebno je aktivirati Sport ili Race način rada (u suprotnom ne funkcionira), lijevom nogom pritisnuti kočnicu, prema sebi istovremeno povući obje pedalice za mijenjanje brzina smještene iza upravljača (na ekranu se pojavljuje: Launch control ON), desnom nogom do kraja pritisnuti papučica gasa i na koncu naglo otpustiti kočnicu.

Ovaj čin se može izvesti 1500 puta, nakon čega Renault od vlasnika traži odlazak u servis.

DSC_8173

Budući da smo pokrili sve važnije elemente novog Clija R.S. Trophy, valja napisati koju riječ o samom osjećaju u vožnji.

Iako neki dijelovi traže naviku, potencijal automobila se odmah prepoznaje. Upravljač je nešto teži (za što ćete biti zahvalni pri višim brzinama), ali u odnosu na ulazni R.S. model poboljšan te vozaču prenosi više informacija s ceste.

Test-renault-clio-rs-trophy-220-edc-servis-prednosti-mane-cijena-potrošnja (1)

Usmjeri li ga se prema zamišljenoj putanji, očekuje se miran prolazak. Ni na mokrom ne ostavlja na cjedilu. Potrebno je zaista pretjerati da prokliže nosom.

Jedan dio zasluga pripisujemo prednjem kraju koji je spušten za 20 i stražnjem koji je niži za 10 mm – to omogućuje manje ljuljanje karoserije i bolje držanje u zavojima, ali i veću mogućnost preupravljanja, kako kažu u Renaultu.

Mi driftanje nismo isprobavali na javnim cestama pa ćemo im vjerovati na riječ.

DSC_8164

Drugi dio zasluga za toliku efikasnost prolaženja zavoja moramo dati i Michelinovim Pilot Super Sport gumama, dok je ostali dio posla obavio 40 % krući Cup ovjes, koji je uvijek bio najisplativija nadoplata kod Renault Sportovih izvedbi.

Test-renault-clio-rs-trophy-220-edc-servis-prednosti-mane-cijena-potrošnja (4)

Pri vožnjama za koje je Renaultov vrući predstavnik B segmenta prvenstveno i namijenjen, osjeća se napredak kod mjenjača. Promjene brzina su mnogo brže i točnije.

Također, u Trophyju je „ispeglana“ neodlučnost EDC-a.

20160720_132830

A i 220 konja snažni 1.6-litreni japanski motor zaslužuje pohvalu. Bez obzira što ga potpomaže turbina, gotovo da se i ne događa gubitak zraka, što vožnju čini ugodnom, a vozača prepušta zabavnim trenucima koje Clio Trophy često poklanja.

Omjer uloženog/dobivenog kod Renaultovih jurilica neupitno je jedan od glavnih aduta kojim su i zaradili toliko riječi hvale, međutim, Trophy, koji je naša preporuka, je 20.000 kuna skuplji od običnog R.S.-a i time se dosta udaljava od konkurenata. Isplati li se cjenovna razlika?

20160720_132707

Zaključak

Za vozače kojima pojam „Track-day“ nije stran, a žele vraški brz automobil urbanih gabarita, Clio Trophy je najbolja opcija.

Cup ovjes je stvoren za obaranje vremena na stazi, jednako kao i R.S. monitor s mjeračem G-sile, grafom iskorištenosti okretnog momenta i štopericom.

Generalno minusi su velika potrošnja u normalnoj vožnji (cca. 10 litara), slaba završna obrada i odabir materijala u unutrašnjosti. Dakako, Cup ovjes ne čuva ni bubrege.

Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy
Motor  benzinski, turbo, četiri cilindra
Obujam 1618 cm3
Snaga  162 kW (220 KS) pri 6000 o/min
Najveći okretni moment 260 Nm (4. i 5. brzina 280 Nm) pri 2000 o/min
Pogon na prednje kotače
Mjenjač šest stupanjski, automatski s dvije spojke
Najveća brzina 235 km/h
0 – 100 km/h 6,6 s
Spremnik goriva 45 l
D/Š/V 4090 x 1732 x 1432 mm
Prtljažnik 300 l
Težina praznog vozila  1204 kg
EU norma  9,9 l/100 km
Emisija CO2  135 g/km
Cijena od 218.900 kuna