Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY 1KLIK.HR

STRAST: 110 razloga zašto svijet treba Alpine

On živi. On trese. On zamuckuje i baca se u prvi zavoj pa smo sve sigurniji: Renault je ponovno konstruirao lagano sportsko vozilo – kao nekadašnji Alpine!

vozili-smo-alpine-renault-utrke-sport-program-povijest-klasik-002

NAJBOLJU NOVOST otkrivamo odmah: Alpine je gotov, zreo za seriju, spreman krenuti, na izravnom putu u automobilski centar za užitak.

AUTO BILD ga je ekskluzivno preslušao, doživio i toliko duboko osjetio da sad znamo kako sportski kupe koji je Renault u veljači 2016. predstavio u Monacu nije tek prazna ljuska, nije samo za pokazivanje, nego je upadljiv, živahan paket snage. Najljepše francusko obećanje na četiri korača.

Kratak osvrt na ono što se dosad dogodilo: prije pet godina Renaultov je šef Carlos Ghosn najavio da će ponovno oživjeti Alpine, marku sportskih automobila ugašenu 1995.

Uslijedio je prvi prototip u Le Mansu, a prije malo više od godine dana službeno predstavljanje u Monaku.

vozili-smo-alpine-renault-utrke-sport-program-povijest-klasik-009

U jednom tamnom šatoru pognulo se bijelo, još bezimeno vozilo, koje tek sad prvi put vozi cestom.

Kakva razlika: kao što čovjeku treba zrak, a ribama voda, tako sportska vozila trebaju asfalt i stisak gasa.

Tek uživo, na prvom proljetnom svjetlu, Alpine razvija punu snagu. Proporcije i automobil dobivaju na uvjerljivosti.

Renaultovi su dizajneri original, A110 iz 1962., samo oprezno citirali. Četiri oka, zaobljeno stražnje staklo i otvori za zrak ispod njega obilježja su po kojima prepoznajemo niskog letača koji je početkom 1970-ih na reli stazama izrastao u velikog protivnika Porschea 911.

vozili-smo-alpine-renault-utrke-sport-program-povijest-klasik-010

Novi Alpine nije samo repriza. Bitno je širi pa osigurava više mjesta pod niskim krovom. Kabina toliko blista složenim razigranim detaljima da smo šefa marke Michaela van der Sandea upitali je li to samo predstava ili u ovom smjeru ide i serija?

Evo što smo saznali: velik TFT zaslon ispred vozača je tu baš kao i automatski mjenjač s dvostrukom spojkom te velike polugice mjenjača iza kola upravljača.

A rebrasti aluminijski prekidači iznad, goli nosači sjedala i plavi šavovi u koži? „Serija se trudi sačuvati duh, ne baš svaki detalj”, odgovara van der Sande. Ljubitelji Alpine, izvadite rupčiće.

No dobro, bit će samo malo suza jer šef marke potvrđuje temeljni koncept. Četverocilindarski turbomotor u sredini, od nule do 100 km/h za 4,5 sekundi. To ipak upućuje na nekoliko osnovnih podataka.

vozili-smo-alpine-renault-utrke-sport-program-povijest-klasik-012

Alpine je otprilike formata Audija TT. Isporučuje 252 KS (kasnije moguće i 300), a teži svega 1080 kilograma. Zahvaljujući aluminiju? Točno!

„Okupljena ekipa za lake konstrukcije pratila je proizvodnju svih serijskih Renaulta.” Namjera je bila uskladiti troškove i cijenu. Oko 50.000 eura, koliko se isprva nagađalo, približilo se 60.000 „jer nama nije bio prioritet biti jeftin”, ističe van der Sande.

Konkurencija je oštra. Po snazi i cijeni tu su BMW Z4, Audi TT RS i Nissan 370Z, glede užitka vožnje Porsche Cayman, Lotus Elise ili Alfa 4C.

„Alpine bi trebao biti najžustriji, najlakši i vozno najaktivniji sportaš u svojoj klasi.” Smijete namrštiti čelo i upitati se što je tu posebnoga, to što je Alpine francuski?

vozili-smo-alpine-renault-utrke-sport-program-povijest-klasik-008

„Novi je Alpine ostao vjeran svojim korijenima i ima hrabrosti biti drukčiji: lak umjesto snažan, okretan umjesto opterećen statusnim položajem.”

To jako podsjeća na stil poetičnog izražavanja u promotivnim prospektima, ali baš u tom trenutku Alpine, za potrebe fotografije, zadivljujuće oštro i žustro ulijeće u oštar lijevi zavoj.

Sa zvukom iz ispuha koji prodire sve do želuca (i još dublje), a zbog kojeg bismo najradije odmah i sami sjeli za upravljač.

Proizvodnja u Dieppeu, gdje se sada proizvode Clio RS i elektromobili, upravo je započela (navodno uz pomoć Magne), a prodaja bi najranije krenula od sredine godine.

vozili-smo-alpine-renault-utrke-sport-program-povijest-klasik-005

Alpine bi trebao izrasti u Renaultovu sportsku marku, sa specijaliziranim koncesionarima i vlastitim nastupom.

U tom smislu Michael van der Sande ne isključuje jednoga dana ni SUV, ali za sada daje samo praskav startni pucanj za sportski kupe, koji je konačno dobio i vlastito ime. Alpine i još nešto: kako li se zove oštri Gal? Veliko A s tri znamenke, A710, 810 ili… Smijemo triput pogađati.

ZAKLJUČAK

Prvi izlet s Alpine ostavio je pozitivan dojam: koncept lakog, žustrog i privlačnog sportaša može biti uspješan. Pod uvjetom da Renault pronađe zlatnu sredinu između ne preskupog i dovoljno otmjenog kako bi postigao dovoljno dobre prodajne brojke.

Alpine A110
 Motor  benzinski, turbo, četiri cilindra
 Obujam  1.8 l
 Snaga  252 KS
 Najveći okretni moment  320 Nm
 Najveća brzina  250 km/h (elektronički ograničena)
 Ubrzanje 0 – 100 km/h  4,5 s
 Pogon  na stražnje kotače/7-stupanjski automatski
 Dimenzije D/Š/V  4178/1798/1252 mm
 Cijena  58.500 eura (Francuska)

A110: PRA-ALPINE BILA JE RELIJAŠKA ZVIJER

vozili-smo-alpine-renault-utrke-sport-program-povijest-klasik-001

Alpine je bio francuski Lotus: vozač utrka Jean Rédélé konstruirao je 1962. laku karoseriju od umjetnog materijala preko cjevastog okvira da bi skromna snaga malih Renaultovih motora bila dovoljna za sportske pobjede. A110 bio je nizak, tijesan i s motorom straga hirovit u vožnji. Njegovi su najveći uspjesi pobjede na reliju Monte Carlo te naslov svjetskog prvaka u reliju 1973. Četiri godine poslije završila je proizvodnja A110 u tvornici u Dieppeu.