Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY 1KLIK.HR

MARATON TEST: Seat Alhambra s pravom je obiteljski prijatelj

Prvih je 100.000 kilometara prošlo tako dobro da je Alhambra jednostavno nastavila voziti. Donosimo vam maratonski XXL test, kao nitko do sada, od 200.000 kilometara…

rabljeni-automobil-savjet-seat-alhambra-monovolumen-obiteljski-provjera-detaljan-pregled-servis-010

PUTOVANJA SU SAMA OD SEBE DOLAZILA! Razlog je jednostavan, posjedujete dnevni boravak na kotačima koji se tako lagodno vozi. Ipak, metalik bakreno sivi div za putovanja s pravom nosi taj naslov. Za izvanredne pothvate u prijevozu AUTO BILDA, na više od 200.000 prevaljenih kilometara u razdoblju od 2011. do 2015. godine.

Prvo je poluvrijeme dizelaš odvozio gotovo na jednom boku gume. Kad smo 20. 9. 2013. obznanili rezultat nakon 100.000 kilometara, osim jednog neplaniranog zaustavljanja u servisu zbog namještanja prednjeg svjetla i nekih funkcionalnih nedostataka, nije bilo razloga za prigovore. Ocjena; -5. Odličan, sjedni! „Rijetko sam putovao tako opušteno – molim vas, darujte velikom Španjolcu i drugi život“, naš je kolega iz Njemačke izgovorio ono što smo gotovo svi priželjkivali. Zašto ne? Sedmerosjed se doimao kao da se tek uhodao. Dakle, rastavljanje je odgođeno i krenulo se na idućih 100.000 kilometara.

rabljeni-automobil-savjet-seat-alhambra-monovolumen-obiteljski-provjera-detaljan-pregled-servis-011

Početak drugog kruga nije bio bajkovit. Pri 103.021 kilometara zaslon kokpita upozorio je na manjak AdBluea. Otopinu uree koja pročišćava ispušne plinove TDI je u prosjeku zahtijevao svakih 11.294 kilometara. Sveukupno je 18 puta trebalo osloboditi pristup uljevnom grlu skrivenom bočno u prtljažniku, pri čemu je mnogo AdBluea utočeno u mali dodatni spremnik. Troškovi za to: preko 5.000 kuna – utrošak vremena nije uračunat. Uh!
Glede ostalog ni u starosti nije bilo poteškoća.

Drugi naš kolega zapisao je nakon prevaljenih 104.630 kilometara: „Kakav udoban, suveren i tih automobil za putovanja. Nakon prvog kruga maratona još se uvijek doima posve svježim.“ Takva se pohvala provlačila kroz cijelu drugo poluvrijeme iako je pred kraj testa bilo prigovora na veću buku dvolitrenog TDI. Logično, jer su osnovne vrline naše radne životinje ostale iste. Upitajte našu tv-ekipu – bez Alhambre gotovo da ne bi mogli obavljati svoj posao.

rabljeni-automobil-savjet-seat-alhambra-monovolumen-obiteljski-provjera-detaljan-pregled-servis-013

Oprema unutra, na mjestu događaja ležerno snimanje iz kliznih vrata ili velikog krovnog otvora i na kraju posve opušten povratak kući. Oscar za ovog genijalca. Podjednako oduševljeni bili su i kolege iz Auto Bild klasik odjela. Kad ostarjeli dragulji nisu mogli ili htjeli sami voziti na fotoseansu, Alhambra ih je jednostavno povela na prikolici. Bez pogovora, snažno, prvorazredno!

Ono što kutija već izvana najavljuje, potvrđuje se u kabini. U drugom redu odrasli imaju još dovoljno mjesta – čak i tri prava muškarca.

rabljeni-automobil-savjet-seat-alhambra-monovolumen-obiteljski-provjera-detaljan-pregled-servis-006

Ipak, i udarnik stari. Time ne mislimo na male hirovitosti poput mušičave navigacije, pomalo osjetljivog DSG mjenjača ili neobuzdanih električnih kliznih vrata koja su se i u drugom poluvremenu pobrinula za pokoje oštećenje laka. Ne, govorimo o tzv. staračkim boljkama. Život u šesteroznamenkastom području prevaljene kilometraže nije prošao bez na Seatu.

Sve je počelo s nekoliko sitnica Na redovitom servisu pri 153.615 kilometara pokazalo se da su čahure nosača ramena ovjesa sprijeda napukle – dakle, morale su biti zamijenjene novima. Oko 7000 kilometara poslije nervozno je titralo svjetlo registarske tablice. Lijevo je popravljen labavi kontakt, poslije je zamijenjena još jedna žaruljica.

rabljeni-automobil-savjet-seat-alhambra-monovolumen-obiteljski-provjera-detaljan-pregled-servis-004

Usto je, u neredovitim razmacima, start-stop sustav privlačio na sebe pozornost spontanim odbijanjem rada. Međutim, jednako iznenada kao što se pogreška pojavila, ponovno je i nestala. Zar je Seat s vremenom postao čudo? Ne, ne! Naš vanjski suradnik sažeo je dobro opće stanje čilog umirovljenika: „Postao je nešto glasniji i ima nekoliko ogrebotina, ali besprijekorno radi. Uvijek ga s veseljem vozim.“

Kolege iz  AUTO BILD Klask odjela posebice su cijenili priključno opterećenje od 2,2 tone

rabljeni-automobil-savjet-seat-alhambra-monovolumen-obiteljski-provjera-detaljan-pregled-servis-001

Samo je jednom Španjolac imao ozbiljniji problem. Kad je sa 182.328 kilometara otišao na redoviti servis, već su se neki kolege požalili na kvar klima-uređaja. Nasreću, bio je listopad i vrijeme na sjeveru nije nas tjeralo na znojenje. Seat i dobavljač marljivo su se bacili u potragu za pogreškom. Rezultat: olabavljena zakovica onesposobila je kompresor, pa je morao biti zamijenjen. Prema tvrdnji Seata, taj je problem već odavno riješen.

U travnju se naš brojač kilometara popeo na 200.000 – točno dvostruko od uobičajene udaljenosti maratonskog testa. I sada? Najradije bismo nastavili voziti. U svakom slučaju,  posljednje boljkice probudile su u nama želju da saznamo kako izgleda nutrina Alhambre. Na kraju je prevladala profesionalna znatiželja. I tako smo 20. travnja ove godine parkirali Seat s prevaljenih 207.989 kilometara u tvorničku halu Martorell pored Barcelone. Rastavljanje! I definitivno bez treće šanse.

rabljeni-automobil-savjet-seat-alhambra-monovolumen-obiteljski-provjera-detaljan-pregled-servis-008

Kad su dijelovi očišćeni i sortirani, obuzela nas je nostalgija. Jesmo li trebali dopustiti da dalje vozi? DEKRIN stručnjak koji je preuzeo našeg miljenika nije otkrio ništa što bi govorilo protiv toga.  Vizualno upadljiva, ali bezopasna hrđa na rubovima zaštitnog kaveza i nosača stražnje osovine, malo uljne maglice na motoru i mjenjaču zamijećene još na tehničkom pregledu u ožujku, u cilindrima golim okom vidljivi tragovi naporne Auto Bildove svakidašnjice – 200.000 kilometara obilježilo je Alhambru, ali je nije porazilo.

S ukupnom ocjenom +4, naš djedica kako smo mu od milja tepali pokazao se i više nego razumnim izborom svakoga tko je okružen mnogobrojnim društvom.

rabljeni-automobil-savjet-seat-alhambra-monovolumen-obiteljski-provjera-detaljan-pregled-servis-009

ZAKLJUČAK

OVAJ JE ŠPANJOLAC velik. Alhambra je s nama pet puta obišla svijet i na kraju se pokazala u iznenađujuće dobrom stanju. Ipak, 200.000 kilometara nije prošlo bez traga. To bi ipak bilo nevjerojatno. Međutim, Seat je dvostruki maratonski test svladao bez ozbiljnih poteškoća. Svaka čast!

 

VREMENSKA LENTA BILJEŠKE NOVINARA
Veljača 12 13.030 km AdBlue prvi put dopunjen – to će biti potrebno još 17 puta
Ožujak 12 19.916 km Iz bilješki novinara čitamo pohvale „najbolji obiteljski automobil na svijetu“
Srpanj 12 40.648 km Ogrebotine na stražnjim vratima jer se previše naglo električki otvaraju
Svibanj 13 101.611 km Kakav dobar automobil – sa 100.000 još posve svjež
Veljača 14 141.909 km „Najbolje putno vozilo na svijetu“ – nizali su se daljnji superlativi
Svibanj 14 156.292 km I s prikolicom užitak. Osim povećane potrošnje
Srpanj 14 165.013 km Dojava pogreške start-stop, nakon 50 kilometara nestala
Siječanj 15 195.666 km Uvlači se nostalgija – uskoro ćemo dostići 200.000. Šteta!

Španjolac je spremno prihvatio čak i našu redakcijsku vespu

rabljeni-automobil-savjet-seat-alhambra-monovolumen-obiteljski-provjera-detaljan-pregled-servis-007

BRZA PROVJERA – kupiti ili ne kupiti?

Tko treba mnogo mjesta, u obzir mora uzeti Alhambru. Osim prostora, nudi i visoku udobnost te robusnu tehniku. Automobil za sve slučajeve – obvezno za preporučiti

ALHAMBRA GOTOVO UVIJEK DIZELAŠ

Gotovo sve Alhambri prodane u Hrvatskoj pokreće dizelski motor. Ništa čudno, benzinske alternative sa 150 li 200 KS(nisu dostupne u HR) trošile bi sigurno više od 6,8 do 9 litara koliko je trošio naš živahni TDI sa 170 KS.

Ma kakva stara vjetrenjača: Alhambra je (i nakon 174.545 kilometara) u odličnoj formi – i bez lupanja

rabljeni-automobil-savjet-seat-alhambra-monovolumen-obiteljski-provjera-detaljan-pregled-servis-012

TO KAŽE SEAT: ZAKOVICA JE ONESPOSOBILA KLIMA-UREĐAJ

Nakon otprilike 180.000 kilometara iznenada je zakazao automatski klima-uređaj ( preko 8.000 kuna). Na posljednjem redovitom servisu zamijenjen je kompresor klima-uređaja. Nakon temeljite provjere Seat je kao krivca naveo zakovicu na jednom unutarnjem spoju koja je blokirala kompresor. Time se uključila zaštita od preopterećenja koja je odvojila kompresor i spriječila puknuće pogonskog remena. Seatu je problem poznat, a dobavljač je u međuvremenu poboljšao kvalitetu.

ŽUSTAR – ALI NEKOLIKO HRĐAVIH MRLJA NAGRĐUJU IZGLED

1 SJEDALA PRIKLADNA ZA DUGA PUTOVANJA. Ne samo prednji jastuci nego i drugi red zaslužuje pohvale za dobru potporu na putovanjima. Naravno, posve straga manje je udobno.

2 KLIZNA VRATA BEZ GRANIČNIKA. Prednost kliznih vrata u uskim parkiralištima je očita. Međutim, pri električnom otvaranju vratima nedostaje zaustavljanje u nuždi kad postane preusko.

3 ČUDESAN PANORAMSKI KLIZNI KROV. Velik otvor (u sportskom paketu) propušta svjetlost unutra i, primjerice kamermanima, ležeran pogled van. Istinski  dobitak.

4 KUKA S NEDOSTATKOM. Podesiva kuka za 3.500 kuna čini Alhambru još svestranijom, ali je kuglasta glava hrđala – izgleda ružno i škripi

5 DSG S NEDOSTATKOM PRI KRETANJU. Upravo pri manevriranju mjenjač s dvije spojke pri promjeni između vožnje naprijed i unatrag često reagira bezosjećajno

6 MJESTO TRLJANJA ZBOG KABELA. Pored amortizera stražnjeg poklopca prolazi kabel. Plastična ljepljiva pločica ispod njega, koja treba štititi lak, bila je premalena, u međuvremenu je povećana.

rabljeni-automobil-savjet-seat-alhambra-monovolumen-obiteljski-provjera-detaljan-pregled-servis-003

TO SMO ZAMIJETILI:

Utor za bravu štiti mehanizam zatvaranja, ali pokrov lako ispadne. U međuvremenu je poboljšano

Korozija na svjetlu registarske tablice izazvala je gubitak kontakta. Od ožujka 2013. poboljšan je držač pri dotjerivanju LED-om

Uočljivi tragovi rada u cilindrima. Bez ograničenja funkcije, Seat tvrdi da je uzrok koksiranje na klipovima

Klimav naslon vozačeva sjedala pripisati treba olabavljenim vijcima u zglobu. Seat je prije isporuke radio na sjedalu i zatim ga površno učvrstio

Počeci hrđanja na rubovima nosača osovine: izgleda ružno, ali još nije dramatično. Seat treba pripaziti.

rabljeni-automobil-savjet-seat-alhambra-monovolumen-obiteljski-provjera-detaljan-pregled-servis-002

 

SEAT ALHAMBRA 2.0 TDI
Motor Četverocilindarski, turbo
Obujam/upravljanje ventilima 1968 cm³/ zupčasti remen
Snaga kW (KS) pri o/min 125 (170)/4200
Okretni moment Nm pri o/min 350/1750
Najveća brzina 204 km/h
Mjenjač/pogon 6 stupnjeva DSG/prednji pogon
Težina praznog vozila/nosivost 1893/647 kg
Prtljažnik 267 – 2297 l
Prikolica kočena/nekočena 2200/750 kg
Spremnik goriva/vrst goriva 70 l/dizel
Norma ispušnih plinova – emisija CO2 (EU norma) Euro 5 – 154 g/km

 

Troškovi redovitih servisa (uklj. zamjena ulja)
26.741 km 1.250 kuna
59.566 km 3.630 kuna
89.486 km 2.700 kuna
123.228 km 3.045 kuna
153.615 km 2.300 kuna
182.328 km 2.750 kuna

 

Popravci
18.195 km  zamjena vjetrobranskog stakla (udarac kamena)
78.153 km podešavanje prednjeg svjetla
89.486 km obnovljeni prednji kočioni diskovi i obloge
149.194 km obnovljeni stražnji kočioni diskovi i obloge
153.615 km obnovljeni prednji kočioni diskovi i obloge
153.615 km obnovljen čahure nosača prednjih ramena ovjesa
182.328 km zamijenjen kompresor klima-uređaja

 

Cijene/gubitak na cijeni
Cijena testnog vozila 12/2011. (uklj. dodatna oprema) 286.990 kuna
Aktualna cijena novog (uklj. dodatna oprema)* 295.000 kuna
Procjena cijene  7/2015. 125.000 kuna
Gubitak na cijeni testnog vozila 170.000 kuna
* izračun za osnovnu Seat Alhambru 2.0 TDI DSG Style, modelska godina 2015., 135 kW/184 KS

 

Mjerenja na kraju testa
 Ubrzanje  Brzina  Vrijeme
 0 – 50 km/h 3,3 s
 0 – 100 km/h 10,5 s
 0 – 130 km/h 18,4 s
 Elastičnost  Brzina  Vrijeme
 60 – 100 km/h 6,5 s
 80 – 120 km/h 8,7 s s
 Zaustavni put  Brzina  Udaljenost
 100 km/h, hladne kočnice  36,9 m
 100 km/h, zagrijane kočnice  37,2 m
 Buka u kabini  Brzina  Razina buke
 50 km/h  59 dB (A)
 100 km/h  65 dB (A)
 130 km/h  68 dB (A)
Zabilježena potrošnja* 6,8 l D – 181 g/km
Potrošnja prema ECE* 6,2 l D – 165 g/km
Mjerenje snage* 123,6 kW/168 KS
* Snaga i ECE potrošnja utvrđeni u DEKRINOM tehnološkom centru Klettwitz

U MEĐUVREMENU STIGLA NOVA SEAT ALHAMBRU

Alhambra je dotjerivanjem dobila, među ostalim, novu rešetku hladnjaka, LED stražnja svjetla, podesive amortizere i više sigurnosne i multimedijske opreme. Benzinci: 150/220 KS (nedostupni kod nas) i dizelaši dostupni u dvjema izvedbama 150 i 184 KS. Osnovni: 276.882 kuna.

PRTLJAŽNIK U ALHAMBRI: MJESTA ZA GODIŠNJI ODMOR ILI SELIDBU

rabljeni-automobil-savjet-seat-alhambra-monovolumen-obiteljski-provjera-detaljan-pregled-servis-005

Kao dvosjed (do visine krova) nudi 2297 l, dok kao peterosjed (do ruba prozora) ponovno nudi ogromnih 658 l. Zanimljivo, kao sedmerosjed (do ruba prozora) nudi više od nekih gradskih automobila – 267 l.

„Seat Alhambra objedinjuje u sebi nevjerojatno mnogo pozitivnih svojstava. Meni je smetala samo njegova duljina – ja živim u gradu…“
Poruka člana Auto Bilda