Zašto pobogu ljudi ovo rade automobilima?

Mislim stvarno…u moru opcija, boja, preinaka, prerada i dorada s kojima se na tržištu možemo počastiti, ljudima čak i ovakve nepotrebne bedastoće padaju na um…

Vjerovali ili ne, može i gore od ovoga...
Vjerovali ili ne, može i gore od ovoga…

Sjećate li se vremena kada je prvi „The Fast and the Furious“ svratio u naša kina, te kada su Vin Diesel i Paul Walker otpočeli svoju sagu o obitelji, prijateljstvu, sporadičnom „tjuniranju“ automobila i krađi DVD-playera?
Naravno da se sjećate.
Za mene je taj film stvarno bio doživljaj i ako ćemo realno, po izlasku je za tuning-scenu na globalnom planu napravio stoput više od svih medija zajedno – i to od početka vremena do tada. No ovaj ću film zauvijek pamtiti zbog scena koje sam po izlasku iz kina i ulaskom u garažu imao prilike vidjeti: svaki drugi automobil je tek nakon okretanja ključa u bravi paljenja bio na 74,000 okretaja u minuti, a masa ih je iz čista mira škripala gumama prema izlasku iz garaže.
To je bilo stvarno smiješno doživjeti.
Uglavnom, od tog momenta i tog filma otpočinje preko nekoliko puta pojačana saga o tuningu, stylingu i javnom pojavljivanju subkulture koja je u tom svijetu spojlera, felgi i ovjesa pronašla svoje mjesto.
Tada su čak i u našim krajevima krenuli prvi forumi, prva okupljanja, a naposljetku i prva službena, legalna i organizirana utrka ubrzanja na ovim prostorima.

Ovakve su scene popularizirale svijet tuninga.
Ovakve su scene popularizirale svijet tuninga.

Od tada do danas je svijet na globalnom planu zahvatila tuning-groznica. Na internetu je niknulo mali milijun stranica, na JuBiTou (kako bi se izrazio naš bivši ministar policije) predstavljeno je more projekata, te do današnjih dana svako malo imamo prilike vidjeti nešto novo i nikad prije viđeno.
Stoga stvarno čudi kada usprkos globalnoj tuning-maniji neki ljudi sa svojim idejama odlaze još nekoliko koraka dalje.
Uglavnom, da ne duljim, eto nekoliko primjera praktičnog ludila na četiri kotača…

Primjer prvi: Golf „dvojka“ prekriven kokicama

"Dvojka" spremna za odlazak u kino.
“Dvojka” spremna za odlazak u kino.

Da, dobro ste pročitali – nekome je palo na um spremiti Golf Mk.2 u garažu i pokriti ga svježe pečenim kokicama „u ime umjetnosti“.
Taj netko je Lucas Danehnl – dečko koji svoje vrijeme provodi studirajući na sveučilištu Braunschwig, te u slobodno vrijeme svako malo planira i postavlja eksponate, ne bi li fascinirao kolege i profesore s fakulteta. Za ovaj Golf Lucas kaže kako je riječ o automobilu iz 1983. godine, tj. godine kada je i sam rođen. Njemački je, iznimno je popularan i podsjeća ga na mladost provedenu u društvu obitelji i prijatelja s kojima je uvijek volio otići u kino. U kinu se naravno uz film uvijek jedu kokice i to je za njega (a i za mnoge od nas) dio kompletnog iskustva.
Dakle, ovaj Golf prekriven kokicama ima svoju striktno definiranu idejnu bazu i predstavlja pomno osmišljen projekt.
To je naravno sasvim u redu, ali to i dalje ne znači da generalno gledano ima ikakvog smisla i da je svijet zbog ovakvog Golfa „dvojke“ na bilo koji način ljepše mjesto.
Samo se iskreno nadam da ga ne parkira bilo gdje vani, jer bi umjesto s kokicama ubrzo mogao postati prekriven pticama, a to onda u ovom „sociološki korektnom“ društvu predstavlja potencijalni problem.

Primjer drugi: Subaru „dentalne“ tematike

Koliko li je penzionera doniralo dijelove za ovaj Subaru...
Koliko li je penzionera doniralo dijelove za ovaj Subaru…

Biti dizajner znači biti „originalan“ u svom pristupu i izričaju, te pogledu na svijet oko nas. I to je činjenično stanje. S druge strane, biti umjetnikom također na stol donosi određene posebnosti u glavi i oko nje. No biti i jedno i drugo često ispada kaotičnim, a za to je pak možda najbolji primjer g. Rex Rosenberg i njegov Subaru.
Inače najobičniji Legacy iz 1995. godine, u Rexovom je vlasništvu ovaj pomalo bezličan automobil postao pokretna reklama za zubare i oralnu higijenu. Na njemu se nalazi preko trideset kilograma umjetnih zuba, dentalnih odljeva i sličnih zubarskih proizvoda, a zatim je tu i još tridesetak kilograma raznoraznih detalja koji na dentalnu medicinu asociraju. Uzduž i poprijeko automobila postavljena je ogromna količina „gebisa“, te mali milijun četkica za zube, lutaka s otvorenim ustima i sličnih detalja koji ovaj Subaru ne čine nimalo ugodnim za oko.
Dapače, ako ćemo realno, ovaj „Chewbaru“ (kako ga g. Rosenberg od milja naziva) zapravo djeluje pomalo zastrašujuće i poprilično neukusno.
Tijekom posljednjih desetak godina, Rex je za volanom ovog zubarskog Subarua prošao nekih 90,000 milja unutar 38 američkih saveznih država, te je automobil izložen na više od četrdeset raznoraznih priredbi. No usprkos tome nitko osim Rexa nema pojma kako je i zašto do ove ideje uopće došlo.
Stoga nema potrebe špekulirati, već bih rekao tek da me najiskrenije zanima koliko je penzionera za ovaj „umjetnički izričaj“ doniralo svoju dentalnu aparaturu.

Primjer treći: Audi TT prekriven čokoladom

Joos Arijs je belgijski proizvođač čokolade, a Audi je njemački proizvođač automobila. Samim time automatske i instantne poveznice možda mogu biti jasne nekoj krajnje poremećenoj osobi. No za nas ostale je ipak potrebno objasniti kako je i (pobogu) zašto ovaj automobil nastao.
Ideja je bila napraviti pokretnu reklamu za tvornicu čokolade i pri tome je kombinirati s jednim od (prema mnogim dizajnerima na svijetu) najzanimljivijih dizajnerskih automobila na tržištu.
Stoga je tvrtka posvećena čokoladi ušla u kombinaciju s tvrtkom koja je posvećena automobilima i to je manje-više to.
Konačna fuzija automobila i čokolade rezultirala je s ukupno 27,000 čokoladnih bombona koji prekrivaju karoseriju, a ukoliko ste kojim slučajem posumnjali, naravno da se oveća količina čokolade nalazi i unutar automobila, kako bi je gosti sajma interijera mogli degustirati.
Uglavnom, iako smo o ovom raju za frizere na četiri kotača već pisali, vrijedi ponoviti pretpostavku: ako u svijetu automobila postoji pakao za dijabetičare, onda je to ovaj Audi TT.
To je sigurno.

Primjer četvrti: Range Rover prekriven kovanicama

Nama normalnima iz civiliziranog svijeta ovako nešto nikada ne bi palo na um. No bogata ekipa s džepovima dubljim od Marijanske brazde u UAE-u već godinama ne zna ni što bi sama sa sobom. Stoga nimalo ne čudi da se prije nekoliko godina u Dubaiju pojavila tvrtka Cars Coin koja svoje poslovanje doslovce odrađuje kovanicu po kovanicu.
Ovaj je konkretan Range Rover iz 2013. godine prekriven s nekih 170 kilograma „sitniša“ kakav je u Dubaiju osnovna nomenklatura valute, odnosno u prijevodu na matematički izričaj, na sebi ima točno 57,412 Dirham novčića.
To ga u Dubaiju možda čini jednim od zanimljivijih automobila na cesti (ako na cestu uopće izlazi), ali u ostatku svijeta iskreno vjerujem da bi ovakav automobil mogao izazvati tek podsmjeh ili glasno vrištanje od smijeha.
Naravno da ovaj Range Rover nije jedini automobil koji je tvrtka Cars Coin prekrila novčićima, već ih ima još. Svi na sebi izuzev sjajnih i poliranih kovanica pod obavezno imaju i kraljevske obitelji i slične obiteljske portrete razvučene preko staklenih površina, tako da ovakvi automobili (očito) služe isključivo za samopromociju. No iskreno govoreći, drugačije nije ni za očekivati od ekipe iz Dubaija.

Primjer peti: Fiat 500 prekriven kosom

Koristi li ovaj FIAT šampon protiv peruti?
Koristi li ovaj FIAT šampon protiv peruti?

Ako ste kojim slučajem mislili kako je „Chewbaru“ najgnjusniji automobil s ovog kratkog popisa, onda ste se prevarili, jer u svijetu automobila postoji nešto još gore.
Da…ovaj je maleni Fiat doista prekriven pravom kosom – i to uvezenom iz Indije.
Autorica projekta je Maria Lucia Mugno – talijanska stilistica koja je još 2010. godine s ovim malenim Fiatom ušla u Guinnessovu knjigu rekorda kao tvorac automobila s najviše kose na sebi.
Automobil na sebi navodno ima kose u vrijednosti od nekih 80,000 eura, što ovaj projekt osim nehigijenskim čini i nepotrebno skupim. No teta Maria i njen asistent Valentino Sassano očito ne misle tako.
I da…jasno je zašto je teta Maria za ovaj dlakavi automobil odabrala baš Fiat 500. U krajnjoj je liniji Talijanka, pa drugačiji ishod nije niti bio za očekivati. No s druge strane svijet koji naseljavaju frizeri i stilisti uvijek radije bira npr. Ford Fiestu, Mazdu MX5 ili pak Audi TT (koji je u Velikoj Britaniji neslužbeno proglašen frizerskim automobilom)pa je Fiat 500 prekriven kosom izvan Italije vjerojatno čudan ovećem broju ljudi. No baš da i nije, moram priznati da je sama ideja besmislena i nakaradna usprkos ulasku u Guinnessovu knjigu rekorda.
Samo me zanima kojim šamponom i regeneratorom se ovaj Fiat 500 pere. To bi stvarno vrijedilo saznati.

Uglavnom eto…to bi bilo to što se tiče ovih suludih i poprilično blesavih ideja u sklopu se kombiniraju dva dijametralno suprotna svijeta.
Naravno da ih u današnje vrijeme ima još i jednako su tako sulude, ali čak se i automobili presvučeni kromiranom folijom ili plišom iza ovih pet primjera mogu sakriti i predstaviti kao nešto sasvim normalno.
Ne mislite li tako?

Interijer Cinquecenta podsjeća na porniće iz sedamdesetih...
Interijer ovog Cinquecenta podsjeća na porniće iz sedamdesetih…