Toyota, Diesel i početak kraja

Uskoro više neće biti fosiliziranih životinja u rezervoarima za gorivo, a Toyota je to upravo potvrdila sa svoje strane…

Ode Diesel iz Italije - barem što se Toyote tiče.
Ode Diesel iz Italije – barem što se Toyote tiče.
foto: Automobili.hr (montaža)

Zabavna činjenica: jeste li znali da je Diesel do prije nekoliko mjeseci bio pogonsko gorivo za više od polovice automobila na području Europe?
Niste?
E pa jest.
U Americi je također slična priča iako ogroman broj proizvođača automobila zapravo svoje Diesel-strojeve nije plasirala na tamošnje tržište. No „coal runneri“ i ostatak svite sumanutih štovatelja Diesel-goriva (najčešće u kombinaciji s Pick-up kamionetima) na potezu Amerika-ozonski omotač ionako su napravili dovoljno štete. Stoga dodatne Diesel-snage od strane europskih i japanskih proizvođača automobila nisu bile ni potrebne ni poželjne na tom ogromnom tržištu.

Volkswagenov „čistunac”.
Volkswagenov „čistunac”.

Realno gledano, tihi se rat s Diesel-motorima vodi već nekoliko godina. No s Volkswagenom je cijela priča kulminirala i od tog se momenta otkrivanja malverzacija oko ispuštanja zločestih stanica u zrak oko nas pokrenula lavina negodovanja. U nekim su zemljama negodovali na neki način prevareni i izigrani kupci, dok su na nekim podnebljima reagirale i državne institucije, te se početak kraja za Diesel-motore danas već itekako nazire.
To doduše nije nimalo čudno, jer su izuzev Volkswagena „pali“ i BMW, Mercedes-Benz, PSA-grupacija i masa drugih većih ili manjih proizvođača automobila koji su falsificirali i namještali podatke o potrošnji i ispuštanju crnila u atmosferu. No sve je to bio tek početak, pa se pretpostavljalo da će se strasti malčice smiriti, te da će Diesel-motori i dalje o(p)stati na tržištu kao respektabilna sila.

Logotip s kojim se koristi gigant.
Logotip s kojim se koristi gigant.

Prije nekoliko dana se u medijima oglasila Toyota, te svijetu jasno i glasno poručila da polagano odustaje od proizvodnje i plasmana Diesel-motora na tržište u sklopu svojih modela.
Naravno, s obzirom na to da na prostoru SAD-a ovaj japanski gigant niti ne prodaje automobile pogonjene ovim masnim fosiliziranim gorivom, Ameri neće biti pretjerano tužni. No zato će u Europi mnogima kupnja Toyotinih dizelaša biti uskraćena.

Prema službenim navodima od strane Toyotinih glavešina, današnja ponuda Diesel-motora u sklopu tek tri modela. Dakle, RAV4, Yaris i Auris uskoro više neće dimiti poput krematorija, već će se pretvoriti u Hibride. Time će se ova tri modela posvetiti ugodnom životu polarnih medvjeda, djetlića i čudnovatih kljunaša, te zrak učiniti čišćim i finijim.
Nije li to predivno?

Auris bez Diesela uz poticaj od 7,000 eura.
Auris bez Diesela uz poticaj od 7,000 eura.
foto: Toyota

Inicijalno je povlačenje Diesela najavljeno na području Italije i na tom će se tržištu gore spomenuti modeli apsolutno priključiti trendu pročišćavanja zraka. Naravno da će sve skupa biti izvedeno na poprilično zanimljiv, ali i suptilan način, jer je u planu kod kupnje novog Hibrida ponuditi čak 7,000 eura za svaki od primjeraka Toyotinih modela pogonjenih Diesel-motorima. Toyota početak provođenja ovih djelomično subvencioniranih poteza ima u planu vrlo uskoro, pa će cijela priča ubrzo umanjiti prisutnost prljavih strojeva ovog proizvođača – sve do potpunog nestanka Diesela iz ponude koji se od strane Toyote očekuje za koju godinu.
Naravno da će nekoliko aktualnih modela i dalje ostati s Diesel-motorima u ponudi, ali s obzirom na to da Land Cruiser i HiLux čine tek nezamjetan postotak u usporedbi s prodajom ostatka palete modela, Toyota je ovime napravila u najmanju ruku interesantan potez.

RAV4 bez Diesela uz poticaj od 7,000 eura.
RAV4 bez Diesela uz poticaj od 7,000 eura.
foto: Toyota

Dakle Diesel je na prostoru Italije za Toyotu manje-više mrtav, ali nije samo Toyota ona koja navija za promjene i „novu eru“ svijeta automobila. Dapače, izuzev vlasti pojedinih zemalja tu su i kupci koji mijenjaju navike, te proizvođači automobila koji itekako pokušavaju dirigirati smjer kretanja razvoja auto-industrije kakvu danas poznajemo.
Pojedine legislature čak su donijele zakone s kojima bi se u vrlo kratkom vremenu svi motori s unutarnjim izgaranjem jednostavno zabranili za upotrebu na cestama, pa je za vjerovati kako ubrzo nakon Diesela rat dolazi i na vrata benzinskim motorima.
Njih će najvjerojatnije zamijeniti strujni krugovi i baterije, dok će Diesel-motore u početku pregaziti Hibridi i time se nametnuti kao nova respektabilna i „ekološki svjesna“ sila na tržištu.
Samo me iskreno zanima kako proizvođači automobila zajedno s političarima misle doskočiti proizvodnji baterija i zagađenju s kojim one zbog svoje proizvodnje i prijevoza dolaze u paketu. Zanima me i kako će se riješiti odlagališta baterija, koje nakon vađenja iz automobila nastavljaju sa zračenjem nekih 50 do 80 godina. No najviše od svega me zanima koliko će proizvođači automobila na svemu tome zaraditi, prodajući priče oko ekologije i održivosti.
No to ćemo ionako uskoro vidjeti, pa nema smisla puhati na hladno.
Ne mislite li i vi cijenjeni čitatelji tako?

Land Cruiser o(p)staje i s Dieselom.
Land Cruiser o(p)staje i s Dieselom.
foto: Toyota