Sretna vam Nova 1991. godina – 1. dio

Neki od cijenjenih čitatelja će se nasmijati, a neki možda i naljutiti, no s obzirom na to da nas se sve zajedno konstantno iznova vraća u „deves´prvu“, ovaj kratki prelet kroz svijet novih automobila iz te godine nekako se činio logičnim…

Šta´s vozio deves´prve - njemačka edicija.
Šta´s vozio deves´prve – njemačka edicija.
foto: Automobili.hr (montaža)

Sada, kada imamo ´rvacku i kada smo oslobođeni iz lanaca bivše nam države bratstva i jedinstva, otvaraju se neki novi horizonti. Majka Njemačka i ove godine nudi svu silu automobila u kojima ćemo za koju godinu uživati za volanom i zbog kojih ćemo iskorištavati povlastice, te dizati prve potrošačke kredite u hrvatskim dinarima. No i ostatak svijeta nudi pregršt veselja na četiri kotača, pa ćemo se usprkos kroničnoj zaljubljenosti u njemačke automobile sporadično veseliti i Japancima, Talijanima, Francuzima i možda pokojem Koreancu ili Ameru. Naravno da će braća Nijemci sa svojim automobilima biti u primarnom fokusu, jer naše je tržište upravo njemačke automobile idealizira do krajnjih granica, ali idućih će dana ipak biti riječi i o onim manje bitnim kontinentima i državama, te njihovim proizvođačima automobila.
U svakom slučaju nas očekuju neka lijepa vremena čim se do kraja oslobodimo okova u kojima smo grcali od četrs´pete.

Uglavnom, kako ne bismo kaskali za ostatkom svijeta, evo prvog dijela kratkog preleta u kojem će tematika biti sve ono što nas unutar svijeta automobila očekuje u vječnoj sadašnjosti lijepe nam naše.
U ovom nastavku serijala tekstova koji tek slijede odlazimo u Njemačku, a vas pitamo ono jedno uvijek aktualno i vječno popularno pitanje koje glasi: „Đe ste bili deves´prve?“.

Opel Astra F - automobil koji ćemo rado kupovati na povlasticu.
Opel Astra F – automobil koji ćemo rado kupovati na povlasticu.
foto: Opel

Opel Astra F
Evo nam svima dugo očekivanog nastavka građevinarima i bauštelcima omiljenog Kadetta E (odnosno „jaja“). Dizajn ovog modernog Opelovog konkurenta u kompaktnoj klasi dijelom potpisuje slavna dizajnerska kuća Bertone, ali ne morate brinuti – kvaliteta i performanse su od strane Talijana ostale netaknuti dijelovi ovog čuda iz Rüsselsheima. Samim time je Opel Astra tek nastavak priče o pouzdanosti, performansama i niskoj potrošnji goriva, ali i one koja podrazumijeva praktičnost i otpornost karoserije prema vremenskim uvjetima.
Najavljeno je kako će se u početku pojaviti nekoliko dizelskih izvedenica modela, te nekoliko nivoa opremljenosti istih, ali sinovi i ´ćerke građevinskih poduzetnika ne trebaju očajavati, jer će se ubrzo nakon tih štedljivih i kvalitetnih izvedenica modela na tržištu pojaviti i GSi i Cabriolet verzije Astre.
Razne izvedenice modela dobile su oznake L, LS, GLS, CD, CDX i GT, motori će se u ponudi naći u rasponu od 1,4 do 2 litre, odnosno od 1,6 do 2 litre za dizelske varijacije na temu modela.
Oprema će se razlikovati kroz sufikse nazivu modela, a kupcima će na raspolaganju biti paketi poput Swing, Expression, Arctic jedan i dva, California, Diamond i još neki.
U sklopu opreme će biti uključeno sve i svašta – od radio-kasetofona, preko zračnih jastuka, ABS-sustava, branika i retrovizora u boji automobila, preko servo-upravljača, djeljive stražnje klupe, pa sve do mjenjačkog sklopa s pet brzina i trećeg stop-svjetla. Time će Opel Astra zasigurno pružiti pregršt vozačkog užitka i najzahtjevnijim kupcima – pogotovo kada pojedinim primjercima malo padne cijena, nakon koje će uvoz istih u polovnom izdanju biti pun pogodak za kupnju.

Volkswagen Golf "trojka" - razlog za postajanje sektašem.
Volkswagen Golf “trojka” – razlog za postajanje sektašem.
foto: Volkswagen

Volkswagen Golf 3. generacije
Spomenuti Opel Astru, a pri tome ne spomenuti njenog glavnog konkurenta iz Wolfsburga bio bi grijeh ili pak djelo orjunaša i masona koji žele destabilizirati lijepu nam našu. Stoga u maniri bogobojaznih domoljuba nemamo druge, nego se dotaknuti najpoznatijeg kompaktnog automobila na svijetu.
Volkswagen je u obliku Golfa „dvojke“ donedavno na tržište nudio najbolji i najisplativiji kompaktni automobil svih vremena, no to nipošto ne znači da se u svijetu plastike, lima i uljane repice spavalo.
Dapače, Golf „trica“ nastavlja tamo gdje je druga generacija ove globalne uspješnice iz Wolfsburga stala i time zaluđenim štovateljima ove marke nudi itekako puno razloga za daljnje obožavanje ovog kultnog automobila.
Iako će za početak nekim zahtjevnijim kupcima nedostajati performansi, novi će Golf ponuditi najnoviju tehnologiju vezanu uz Diesel-agregate, pa će autonomija još više narasti, dok će potrošnja goriva uvjerljivo pasti u odnosu na prošli model. Uz to vrijedi napomenuti kako će Diesel-inačice najnovijeg Golfa i dalje bez problema voziti na lož ulje, pa će time troškovi vezani uz gorivo još dodatno rasteretiti potrošačku košaricu.
Motori u ponudi dolaze u rasponu od 1,4 do 2 litre za one manje bitne benzinske verzije Golfa, dok će one bitnije raspolagati sa zapreminama u rasponu od 1,6 do 1,9 litara, u kombinaciji s Turbo-punjačem, ali i bez njega. Time će snaga benzinaca biti izražena u obliku 60 do 118 konja, dok će Diesel-motori već od baznih 64, pa sve do 110 konjskih snaga osiguravati minimalne troškove uz maksimalno uživanje u vožnji.
Kasnije GTI- verzije dobiti će i dvolitrene motore sa 16 ventila, dok u Wolfsburgu najavljuju i svojevrsnu revoluciju u obliku VR6-motora. Time će Golf dobiti jednu novu i opaku injekciju performansi, a sve to uz već poslovičnu Volkswagenovu trajnost.
Što se pak opreme tiče, već je u bazi sve na svom mjestu – od ručnih podizača stakala nadalje, a uz doplatu će biti moguće naručiti još mnogo toga, te raznim stavkama opreme (uz doplatu) apelirati na još šire tržište.
U svakom slučaju Volkswagen ne prestaje fascinirati, pa je za pretpostaviti kako će treća generacija slavnog Golfa donijeti još veći uspjeh za ovaj slavni model.

Mercedes-Benz S-klase - i Genšer bi ga vozio.
Mercedes-Benz S-klase – i Genšer bi ga vozio.
foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz S-klase (W140)
Neki ovaj automobil već nazivaju „Genšerom“ (prema omiljenom i slavnom njemačkom kancelaru koji je požurio priznati nas kao zemlju). No S-klasa je već desetljećima puno više od pukog utjelovljenja neke osobe s političke scene, jer je riječ o automobilu koji je iz generacije u generaciju uvijek ispred svog vremena. Stoga je i nova S-klasa prikaz budućnosti koja je aktualna već danas.
Iako je ova generacija modela predstavljena već prije, s 1991. godinom W140 kreće u prodaju i samom svojom pojavom postaje jednim od najluksuznijih automobila na svijetu.
Karoserijske verzije nisu klasične ni u kojem obliku. Stoga zaboravite na karavansku izvedenicu modela ili pak onu sa svojim vratima manje, ali to nipošto nije loša vijest. Dapače, za W140 u ponudi već sada stoji produžena i skraćena verzija limuzine, te nastavak priče o „Pullmanu“, tj. automobil u kojem će svoje mjesto pronaći državnici, diktatori i ostali na globalnom planu bitni politički čimbenici na dvije noge.
Što se motorizacije tiče, ona kreće od 2,8 litara zapremine, pa sve do 6 litara u kombinaciji s V12-motorom. No naravno da te benzinske izvedenice motora neće biti jedine, već je S-klasa najnovije generacije u ponudi i s Diesel-motorima s oznakama 300 i 350. Svaku će od ponuđenih varijacija na temu motorizacije biti moguće naručiti u kombinaciji s ručnim mjenjačem i s pet brzina, ali i s onim automatskim koji sadrži četiri i pet stupnjeva prijenosa. Time će i ova S-klasa staviti naglasak na apsolutan luksuz i tehnološki napredak, ali i na performanse – pogotovo kada se u sklopu ponude nađe tvrtka AMG sa svojim izvedenicama ovog modela.
U najavi je nekoliko benzinskih motora s kojima će se AMG dodatno poigrati, a najjači bi trebao biti onaj 7,3-litarski, koji izuzev 12 cilindara ima i preko 500 konjskih snaga.
Opremu (naravno) ne treba posebno navoditi, jer je već ionako svim zaljubljenicima u Mercedes-Benz jasno kako se radi o stavkama koje niti jedan drugi proizvođač ne nudi za svoje modele – ma koliko luksuzan u suštini bio. Stoga se ovom automobilu definitivno vrijedi veseliti, jer će samom svojom pojavom (opet) prepisati do danas poznate zakonitosti u domeni luksuza, statusa, opremljenosti i tehnologije.

Audi 100 S4 - stari naziv za nove momente.
Audi 100 S4 – stari naziv za nove momente.
foto: Audi

Audi 100 S4 (Typ 4A)
Radujte se direktori, stranački zastupnici i zlatna mladeži. Radujte se svi oni kojima je „stotka“ bila legendarni Audi, te koji su uživali u svemu onome što je taj automobil bio u stanju ponuditi.
Razlog je u tome što nova „stotka“ upravo kreće u novi život i u svom najjačem izdanju do sada, ali i zato što će Audi 100 S4 još jednom pokušati nastaviti sve ono što je ovaj model započeo godinama prije.
Novi je Audi 100 svojim gabaritima jedna ozbiljna limuzina. Jednim je dijelom i dalje obiteljski automobil, ali modernim dizajnom cilja i na nešto mlađu populaciju. To u prijevodu znači da ovaj model više nije namijenjen samo direktorima u sklopu tvrtki iz javnog sektora, već i njihovoj djeci – pogotovo u ovoj dorađenoj i skoro 230 konja jakoj verziji.
Motor u Audijevom luksuznom sportašu raspolaže zapreminom od 2,2 litre, s Turbo-punjačem i intercoolerom, te s pet cilindara i 20 ventila. Time je nastavljena saga o neartikuliranom glasanju s kakvim svoju prisutnost objavljuju Audijevi 5-cilindraši još od prvih pojavljivanja na prljavim i prašnjavim stazama svjetskog prvenstva u Rallyju.
VAG-grupaciji je doduše nedavno palo na um izbaciti do danas poznatu nomenklaturu, pa će se ovaj model uskoro nazivati A6, dok će ostatak ponude također dobiti slovo A uz neku veću ili manju brojku. No to u ovom momentu nije bitno.
Ono što pak jest, svodi se na apsolutnu usmjerenost ovog automobila prema luksuzu, opremljenosti, tehnološkim postignućima, performansama, te naravno, Audijevom sveopće poznatom Quattro-pogonu na sva četiri kotača.
Performanse su već od prvih najava bile impresivne za ovaj 1,7 tona težak automobil, jer dotični do stotinu kilometara na sat ubrzava za tek 6,2 sekunde, te nastavlja ubrzavati do nešto više od 240 km/h. To u prijevodu znači da će Audi S4 biti brži od mnogih automobila na cesti, ali i od kazni koje će zasigurno prijetiti.
Opreme je jednostavno previše za nabrojati, pa u ovom momentu to i ne bi imalo pretjerano puno smisla pokušavati, ali je za vjerovati kako će Audi za ovu suludu izvedenicu svoje „stotke“ ponuditi doista sve i svašta, te time luksuz odmaknuti za još koju potenciju u odnosu na konkurente.

Eto…to bi bili njemački automobili s deves´prvom godinom kao prvom godinom proizvodnje. Ostatak slijedi već sutra, kada iz jedne okupacije internetskog prostora prelazimo u drugu, te predstavljamo talijanske premijere koje su nas zadesile ove nam godine gospodnje.
Do tada vam svima želimo sretnu (po tko zna koji puta u našim krajevima) nadolazeću 1991. godinu, no to ćete ionako još mali milijun puta čuti, pa ne treba želje i čestitke posebno apostrofirati.
Zahvaljujemo na pažnji.
Osoblje.

Kraj programa (za danas).
Kraj programa (za danas).