RUF i uskrsnuće „žute ptice“

Da podsjetim(o) – Alois Ruf (onaj mlađi) i ekipa unutar zidova u Pfaffenhausenu ove su godine odlučili vratiti se korijenima i predstaviti ultimativni retro-automobil: CTR četvrte generacije.

Njegovo žuto visočanstvo - Ruf CTR 2017 Concept
Njegovo žuto visočanstvo – Ruf CTR 2017 Concept
foto: RUF Automobiles

Svijet automobila tijekom posljednjih je godina često ispadao jednim poprilično čudnovatim mjestom. Proizvođači automobila nas svako toliko pokušavaju „vratiti korijenima“ i predstavljati nekad slavne modele i njihove izvedenice u duhu novog milenija, tehnologije i budućnosti.
Dakle, retro-manija je još uvijek prisutna i trese kuloarima svijeta na četiri kotača, nudeći iz godine u godinu nove modele koji se barem dijelom oslanjaju na neka stara, dobra i po mnogočemu zanimljiv(ij)a vremena.

Kad ovaj logo imate na automobilu, znate da imate nešto posebno.
Kad ovaj logo imate na automobilu, znate da imate nešto posebno.

Tvrtka Ruf Automobile iz Pfaffenhausena već desetljećima funkcionira besprijekorno i mnogim Porsche-entuzijastima nalikuje hramu svega onog što bi Porscheovi modeli zapravo mogli (da ne kažem trebali) biti.
Revidirani modeli proizvedeni unutar zidova ove tvrtke s jedne se strane vežu i oslanjaju na sve ono što Porscheovi modeli sadrže već u svom originalnom stanju, ali kada bi se radila konkretna usporedba između nekog tvorničkog Porschea i onog proizvedenog u RUF-u, zapravo i ne bi bilo baš pretjerano puno sličnosti. Zbog toga Zuffenhausen i Pfaffenhausen i surađuju toliko dobro već desetljećima, a koliko je ove godine na salonu automobila u Ženevi prikazano od strane ove legendarne tvrtke, RUF ne samo da predstavlja novu generaciju modela CTR, već iz pepela podiže vječno slavni „Yellow Bird“ i daje mu sve ono što tehnologija novog milenija može ponuditi.

Stoga eto kratkog podsjetnika na tu ideju, premijeru i oživljavanje jednog od najbolesnijih automobila u novijoj automobilskoj povijesti.

Originalni "Yellow Bird" jedan je od najpoželjnijih automobila svih vremena.
Originalni “Yellow Bird” jedan je od najpoželjnijih automobila svih vremena.
foto: RUF Automobiles

Za one kojima oznaka CTR nije baš pretjerano jasna, te kojima „Yellow Bird“ ne znači ništa više od asocijacije na ogromnu ptičurinu iz „Sesame Streeta“, samo kratki podsjetnik…
Ruf CTR „Yellow Bird“ još je davne 1987. godine svijetu pokazao kako jedna malena garažica može parirati gigantima, jer je upravo „žuta ptičica“ ispala najbržim (malo)serijskim automobilom na planeti. Baza je (naravno) bila uobličena u Porsche 911 (odnosno 930, ako ćemo gledati generacijski). Boja je bila kričavo žuta, a karoserija je zajedno sa šasijom bila dograđena, dorađena i olakšana gdje god je to bilo moguće. Motor je bio 3,6-litreni naturalac s 470 konja, koji je u kombinaciji s tek nešto više od 1,100 kilograma tjerao ovaj automobil na ubrzavanje do stotke za nekih 3,6 sekundi i maksimalnu brzinu od preko 340 kilometara na sat.
Da…dobro ste pročitali – riječ je o 1987. godini, tijekom koje je (i dalje) bilo moderno nositi unisex šminku i odjeću. Godini tijekom koje je Miami Vice zajedno s bikinijima, kokainom i espadrilama i dalje ispadao najgledanijom televizijskom emisijom, te u sklopu koje su glazbenim top-ljestvicama harali George Michael, Whitney Houston, Michael Jackson i još uvijek živući članovi benda Heart.

Onda je to u detaljima izgledalo ovako...
Onda je to u detaljima izgledalo ovako…
foto: RUF Automobiles

Danas je 2017. godina. Miami Vice već odavno ne postoji (čemu katastrofalan film nije nimalo pomogao), George Michael, Whitney Houston i Michael Jackson su otišli u neku drugu dimenziju postojanja, a automobili su se sveli na hrpu opreme i šaku jada.
No upravo u tom vremenu tvrtka Ruf po tko zna koji puta odlazi u ekstreme i na salonu automobila predstavlja podsjetnik na sva tri modela s oznakom CTR koji su ovu tvrtku stavili na kartu najpoželjnijih, najbržih i najekskluzivnijih proizvođača automobila u svemiru.

Ekipa koja se potrudila oživjeti duh od prije 30 godina.
Ekipa koja se potrudila oživjeti duh od prije 30 godina.
foto: RUF Automobiles

Baza je nalik (danas već) staroj 911-ici i s te strane ovaj automobil mnogima neće biti interesantan. Ali ta je baza tek privid, jer Ruf CTR 2017 (kako se ovaj konceptualni uradak naziva) ne samo da nema baš pretjerano puno veze sa starom 911-icom, već su malobrojne poveznice i s Porscheom.
Za razliku od originalnog “Yellow birda” koji se tek detaljima eksterijera odmiče od originalnog 911 “turbaka”, šasija ovog novog CTR-a je originalna, unikatna i izrađena od karbona. Eksterijer se s jedne strane apsolutno naslanja na legendaran oblik vječnog Porschea 911, dok s one druge (odnosno tehnološki) i opet s Porscheom nema skoro nikakve veze.
Motor ima nešto više poveznica s onim Porscheovim, jer se u bazi radi o 3,6-litarskom „turbaku“, ali prije nego pomislite kako se radi o još jednom „tjunerskom“ uratku, vrijedi napomenuti kako je sam motor prošao nekoliko faza dorađivanja, te je time zapravo ispao ručnim radom. I to ne bilo kakvim, jer ukupna snaga motora iznosi točno 700 konja, što pak u kombinaciji s unikatnim i posebno prilagođenim ručnim mjenjačem, te s ukupnom masom od 1,200 kilograma govori dovoljno već samo po sebi.

Porsche 911, reklo bi se...
Porsche 911, reklo bi se…
foto: RUF Automobiles

Brojke koje sve to skupa prate zasad su relativno šture. Poznato je tek da će ova žuta monstruoza do stotice na brzinomjeru dolaziti za nekih 3,5 sekundi, te da bi maksimalna brzina trebala prijeći brojku od 360 kilometara na sat. Time moderni CTR možda neće dosegnuti slavu svog djeda, odnosno na „žutu ptičicu“ koja je svijetom harala prije trideset godina, ali će vraški dobro podsjetiti na njeno postojanje, što je pak mnogima sasvim dovoljno za sreću.
Uostalom, ako već ništa drugo, onda vrijedi zaključiti kako Ruf CTR 2017 već u svom konceptualnom izdanju predstavlja tračak sunca u sivilu koje je unutar auto-industrije danas prisutnije nego ikad, pa ako već ni po čemu drugom, onda je po tome ovaj automobil jednostavno vrijedan obožavanja.

Zašto ovakvih automobila danas nema više...
Zašto ovakvih automobila danas nema više…
foto: RUF Automobiles

Razvoj ovog automobila trajao je punih pet godina i cijelo je vrijeme ciljnik bio postavljen na 2017. godinu, kada „Yellow Bird“ slavi puna tri desetljeća postojanja. Tijekom tog su vremena koncipirane i proizvedene još dvije generacije modela CTR i obje su itekako uvjerljivo poslužile kao oznaka vremena u kojem su predstavljene. No ovaj bi najnoviji Rufov uradak mogao biti najbliži originalu i time biti sam (odnosno „Alone“, kako bi rekli gore navedeni i još uvijek živući članovi benda Heart) na tronu na kojem se prije tri desetljeća nalazio njegov leteći žuti djedica.
Članovi benda Heart sigurno bi se razveselili tome, a vjerujem i da nisu jedini, jer u krajnjoj liniji, uz masu posjetitelja ovogodišnjeg sajma u Ženevi i novopečenih zaljubljenika u prezime Ruf i potpisnik ovog teksta stoji među njima i veseli se ovom automobilu.
Daljnji će razvoj situacije pokazati vrijeme, a u ovom momentu izuzev fotografija ovog genijalnog koncepta i njegovog prethodnika, eto i spota benda kojeg sam se danas nekoliko puta sjetio (što u tekstu, što izvan njega).

Uživajte.